ستاد مقابله با کرونای مازندران محدودیت‌های کرونایی را تشدید کرد


ستاد مقابله با کرونای مازندران محدودیت‌های کرونایی را تشدید کرد

ساری - ایرنا - همزمان با وارد شدن مازندران به وضعیت پرخطر رنگ‌بندی کرونایی و سه رقمی شدن مجموع بستری‌های روزانه ، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان محدودیت‌های کرونایی را تشدید کرد که از جمله آن تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل اجتماع محور نظیر تالارها ، رستوران‌ها و سینماها است.

به گزارش ایرنا ،ستاد مقابله با کرونای مازندران در تازه ترین نشست خود همچنین مصوب کرده است که مدارس و دانشگاه ها در شهرستان های دارای رنگ بندی نارنجی و زرد کرونایی به مدت یک هفته صرفا به صورت مجازی برگزار شود و آموزش حضوری تعطیل شود.

طبق این مصوبه ، سینماها و آمفی تئاترهای شهرستان های زرد و نارنجی مازند ران هم ه مدت دو هفته تعطیل است و رستوران ها و اماکن پذیرایی تنها به صورت بیرون بر می توانند فعالیت داشته باشند.

ستاد مقابله با کرونای مازندران در مصوبه خود تمامی مراکز خدمات صنفی را موظف کرد تا از سامانه هوشمند امید فرم «کیو آر QR » را اخذ و در سر درب ورودی واحد مربوطه نصب کنند.

طبق این مصوبه ، تمامی مراکز خدمات اجتماعی مازندران هم بر اساس وضعیت رنگ بندی کرونایی با رعایت الزامات طرح مدیریت هوشمند بیماری کرونا مجاز به فعالیت هستند.

آماده باش مراکز درمانی بخش خصوصی

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مازندران همچنین در نشست خود همه بخش های درمانی استان را که زیر پوشش دانشگاهی علوم پزشکی مازندران و بابل قرار ندارند شامل مراکز درمانی تامین اجتماعی ، نیروهای مسلح و مراکز خصوصی مکلف کرده است بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی در پذیرش بیماران همکاری لازم را داشته باشند.

دانشگاه های علوم پزشکی بابل و مازندران موظف شدند در مراکز اجتماع محور پایگاه تزریق واکسیناسیون را افزایش دهند.

ستاد مقابله با کرونای مازندران همچنین شرکت های بیمه گر را مظف کرده است حسب اعلام وزارت بهداشت نسبت به پذیرش بیمه ای داروی « رمدسیور » در بیماران بستری و بستری موقت اقدام کنند.

بر اساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز جمعه هشتم بهمن وضعیت کرونایی ۱۳ شهرستان مازندران شامل ساری ، بابل ، بهشهر، آمل، عباس آباد، گلوگاه، نکا، قائم‌شهر، جویبار، فریدونکنار، محمودآباد، نور و کلاردشت زرد شد و شهرستان سوادکوه و رامسر نیز به وضعیت نارنجی و پرخطر رسیده اند.

ستاد مقابله با کرونای مازندران محدودیت‌های کرونایی را تشدید کرد

تزریق دز دوم واکسن شرط حضور کارکنان در ادارات مازندران

ستاد پیشگیری ومقابله با کرونای مازندران همچنین تمامی دستگاه های اجرایی را موظف کرد تا نسبت به تزریق واکسن کارکنان نظارت داشته باشند و از حضور کارکنان فاقد دز دوم واکسن و یا نداشتن آزمایش پی سی آر منفی هر ۱۵ روز یک بار جلوگیری کنند. کارکنان دستگاه ها در صورت عدم تمکین به این مصوبه به هیات تخلفات اداری معرفی می شوند.

طبق مصوبه این ستاد ، از این پس تا اطلاع بعدی تمامی جلسات غیر ضروری ،همایش ها و ماموریت ها لغو می شود و جلسات ضروری باید با حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت برگزار شود. مسئولیت حسن اجرای این مصوبه بر عهده بالاترین مقام دستگاه است.

ستاد مقابله با کرونا مازندران بر ضرورت تقویت فعالیت طرح بیماریابی محله محور سردار شهید سلیمانی تاکید کرد و خواستار جدی تر شدن نظارت ها بر اجرای پروتکل های بهداشتی و مصوبات کرونایی شد.

بر اساس آمار ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، در زمان حاضر حدود ۲۰۰ نفر در مازندران به سویه جدید اومیکرون مبتلا شده اند و مبتلایان این سویه در حال افزایش است.

طبق آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل اکنون ۴۴۶ نفر به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که ۹۹ نفر از آنان در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند