دکتر غلامرضا میرسپاسی درگذشت


دکتر غلامرضا میرسپاسی درگذشت

دکتر غلامرضا میرسپاسی متخصص اعصاب و روان (روانپزشک) درگذشت.

دکتر غلامرضا میرسپاسی درگذشت
قدر استاد نکو دانستن
حیف استاد به من یاد نداد

⚫️ با کمال تأسف به اطلاع می‌رساند استاد گرامى، رئیس پیشین انجمن علمی روانپزشکان ایران و رئیس کمیته درمان‌های زیستی انجمن جناب آقای دکتر غلامرضا میرسپاسی، به جاودانگی پیوست.


دکتر میرسپاسی: کلمه «روان‌پزشکی» ابداع پدرم بود
مهم ترین خصیصه یک روان‌پزشک این است که بتواند رابطه منطقی با بیمار برقرار کند

به بهانه درگذشت دکتر میرسپاسی به ذکر خاطره ای از او در دهمین سالگرد تاسیس بخش روان تنی بیمارستان امام خمینی(مهرماه 1398) می پردازیم:

... پدرم(دکتر عبدالحسین میرسپاسی، روانپزشک ایرانی و از پایه گذاران روانپزشکی ایران - متولد سال 1286 تهران) نوشته‌های غیرروان‌پزشکی هم داشتند. با ادبیات آشنا بودند. شعر می‌گفتند و به هنر علاقه داشتند... کلمهٔ روان‌پزشکی را ایشان ابداع کردند. تا قبل از آن می‌گفتند بیماری‌های روحی! حتی نمونه‌ای دارم که نوشته‌شده متخصص بیماری‌های اعصاب و روحی!
دکتر غلامرضا میرسپاسی درگذشت

بعد از اینکه پدرم اسم روان‌پزشکی را انتخاب کردند، به دیگر متخصصان غیرروان‌پزشک هم توصیه‌هایی کردند. به‌عنوان‌مثال به یکی از متخصصان زنان گفته بودند چرا شما می‌گویید بیماری‌های زنان؟ بهتر است بگویید زنان‌پزشکی؛ همان‌طور که می‌گوییم دندان‌پزشکی و روان‌پزشکی. اما اسم زنان‌پزشکی جا نیفتاد...(منبع:خاطرات شفاهی دانشگاه)

این فقدان بی‌مانند و اندوهبار را به جامعه روان‌پزشکان، همکاران، شاگردان و خانواده ایشان تسلیت گفته و برای همه صبر و سلامتى آرزو داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا