مردم با معضل تهیه مسکن درگیر هستند


مردم با معضل تهیه مسکن درگیر هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس به بیان توضیحاتی درباره میزان موثر بودن تسهیلات اعطایی بانک‌های برای ساخت و ساز و خرید مسکن پرداخت.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: غلامرضا شریعتی اندراتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره میزان راهگشا بودن تسهیلات اعطایی از سوی بانک ها برای خرید و ساخت مسکن گفت: اقتصاد کشور ما بانک محور است و مردم بدون اتکا به بانک ها نمی توانند مشکلاتشان را حل کنند.

شریعتی اندراتی ضمن قبول این نکته که مرم با معضل تهیه مسکن درگیر هستند، می گوید هر گونه امتیاز و اقدامی از سوی بانک ها مثل تسهیلات ساخت و ساز و خرید مسکن برای مردم در نظر گرفته شده قطعا می تواند تا حدودی مشکلات را از پیش پای مردم بردارد.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در این باره گفته هدف مجلس از تدوین طرح جهش تولید و تامین مسکن و الزام دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی خانه دار کردن افراد کم درآمد با پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره و پوشش ۸۰ درصدی هزینه ساخت به همراه تامین زمین رایگان بوده است.

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس در قانون جهش تولید مسکن قریب به ۲۰ درصد از اعتبار منابع بانک‌ها توسط دولت ابلاغ شده تا برای تسهیلات مسکن اعطا شود. امیدواریم سایر بانک‌ها مثل بانک ملی برای پرداخت تسهیلات مسکن مُسِر باشند تا بتوانند مردم را از بحران مسکن بیرون بیاورند، زیرا مردم بدون حمایت بانک‌ها نمی‌توانند خانه دار شوند. وقتی که بحث مسکن و تولید آن به چرخش درمی آید و رونق می‌گیرد ضمن اینکه یک نیاز اساسی مردم را تامین می‌کند صد‌ها شغل هم پشت سر خود ایجاد و مسکن باعث رونق ده‌ها و صد‌ها شغل می‌شود.

بانک مرکزی در قالب نامه‌ای خطاب به مدیرعامل‌های بانک‌های کشور، سهمیهٔ بانکی و سقف فردی تسهیلات موضوع ساخت نهضت ملی مسکن را ابلاغ کرده و گفته بر مبنای جزئیات این نامه، سقف فردی تسهیلات موضوع قانون جهش تولید مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، شهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های کشور ۳۰۰ میلیون تومان و در روستا ۲۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس، مسکن را یکی از مسائلی می‌داند که باعث رونق تولید می‌شود و اعلام کرد که قانون گذار و مجلس یازدهم با هدف تامین نیاز اساسی مردم، رونق تولید و ایجاد اشتغال در کشور قانون جهش تولید مسکن را به تصویب رسانده اند که اجرای آن در شبکه بانکی کشور هم قرار گرفته است.

ش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!