پروتز لب با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟


پروتز لب با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پروتز لب با نخ، یک روش غیرجراحی است که با کمک نخ‌های کوچک و قابل جذب می‌تواند خطوط ریز اطراف دهان را صاف کند و تولید کلاژن را افزایش دهد. این روش، با عنوان لیفت لب با نخ نیز شناخته می‌شود.

برخلاف فیلرها که تنها می‌توانند به لب‌های شما حجم ‌دهند، پروتز لب با نخ می‌تواند انحنا و وضوح بیشتری را در ناحیه‌ی کمانی شکل لب بالایی ایجاد کند. در نتیجه، پروتز لب با نخ برای کسانی که ظاهر طبیعی دوست دارند مناسب‌تر است.
لازم به ذکر است که این روش، با لیفت نخ صورت فرق می‌کند. هم‌چنین این روش، با جراحی لیفت لب نیز یکی نیست. چرا که جراحی لیفت لب، یک روش کم‌تهاجمی است که برای کوتاه کردن فاصله‌ی بین بینی و بالای لب انجام می‌شود و مشخصاً با این روش، متفاوت است.

پروتز لب با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: پروتز لب مدل عروسکی بهتره یا نچرال؟

در این مقاله می‌خوانید:

پروتز لب با نخ می‌تواند انحنا و وضوح بیشتری را در ناحیه‌ی کمانی شکل لب بالایی ایجاد کند.
روش پروتز لب با نخ مزایای پروتز لب با نخ آیا لیفت لب با نخ بی‌خطر است؟ ماندگاری لیفت لب با نخ هزینه لیفت لب با نخ سوالاتی که باید قبل از عمل بپرسید

روش پروتز لب با نخ

پروتز لب با نخ برای کسانی که ظاهر طبیعی دوست دارند مناسب‌تر است.

کل فرآیند پروتز لب با نخ حدود 30 دقیقه زمان می‌برد:

15 دقیقه برای بی‌حس کردن محل عمل 15 دقیقه برای خود فرآیند عمل

ابتدا جراح پلاستیک یا متخصص پوست، سوراخ کوچکی را در گوشه‌ی دهان
(هم‌سطح با خط لب شما) ایجاد می‌کند. سپس با استفاده از کانول یا لوله‌ی نازک، نخ را وارد ناحیه‌ی سوراخ شده می‌کند. ضخامت نخ‌های مورد استفاده در این روش، از نخ دندان گرفته تا تار موی انسان متفاوت است. هم‌چنین، نخ‌ها ممکن است صاف یا پیچ‌ خورده باشند.

پروتز لب با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پیشنهاد ویژه نی نی بان: درمان ناباروری در مردان، وقتی هیچ اسپرمی ندارند!

در قدم بعدی، جراح، کانول یا سوزن را با دقت در جهت‌های معین فشار می‌دهد و بعد از قرار دادن هر نخ، انتهای آن را با قیچی جراحی می‌برد. در نهایت، انتهای دم هر نخ در سوراخ دستکاری می‌شود تا دیگر قابل مشاهده نباشد.
این روش ممکن است هم روی لب بالایی و هم لب پایینی شما تکرار شود. به علاوه، جراح ممکن است برای حجیم‌تر شدن لب‌ها، رشته‌های بیشتری را نیز اضافه کند.
بسته به ظاهری که مدنظر دارید یا نوع نخی که استفاده می‌کنید، می‌توانید پروتز لب با نخ را چند بار دیگر نیز در طول چند ماه انجام دهید. اما برای بعضی از افراد، تنها همان یک‌بار کافی است.

پروتز لب با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پیشنهاد ویژه نی نی بان: بهترین دکتر جراح بینی در تهران

مزایای پروتز لب با نخ

همان‌طور که گفتیم، پروتز لب با نخ نسبت به فیلرها و پرکننده‌ها، ظاهر طبیعی‌تری ایجاد می‌کند. این روش نیازی به جراحی ندارد و اگر جراح شما به اندازه‌ی کافی حرفه‌ای باشد، روش ایمنی محسوب می‌شود. این روش، تولید کلاژن در اطراف ناحیه‌ی لب را نیز تقویت می‌کند که ممکن است در آینده، چین و چروک‌ها را کاهش دهد.

پروتز لب با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پیشنهاد ویژه نی نی بان: لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟

آیا لیفت لب با نخ بی‌خطر است؟

اگر جراح شما به اندازه‌ی کافی حرفه‌ای باشد، این روش کاملاً ایمن است و دیگر نیازی به نگرانی ندارد.

در قسمت قبل گفتیم که اگر جراح شما به اندازه‌ی کافی حرفه‌ای باشد، این روش کاملاً ایمن است و دیگر نیازی به نگرانی ندارد. در عوض، تنها دغدغه‌ی شما باید این باشد که یک جراح و متخصص خیلی خوب پیدا کنید.
اما واقعاً اگر این روش به‌ درستی انجام نشود، چه اتفاقی می‌افتد؟
در این صورت، ممکن است لب‌های شما کج به نظر برسند. هم‌چنین ممکن است نخ‌های استفاده شده در عمل به خوبی پنهان نشده باشند یا در محل عمل، اسکار ایجاد شده باشد.

بسته به ظاهری که مدنظر دارید یا نوع نخی که استفاده می‌کنید، می‌توانید پروتز لب با نخ را چند بار دیگر هم در طول چند ماه انجام دهید.

عوارض جانبی رایج‌تر نیز عبارتند از:

احساس کشیدگی موقت در هنگام غذا خوردن، لبخند زدن و صحبت کردن کبودی یا تورم جزئی عدم تقارن جزئی به علت تورم، که باید در عرض 2 هفته خوب شود.بیشتر بخوانید: اسکین کر پوست چیست؟

پروتز لب با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پیشنهاد ویژه نی نی بان: بهترین سونوگرافی تهران

ماندگاری لیفت لب با نخ

نخ‌های لب تقریباً در عرض 3 ماه حل می‌شوند، اما نتایج برای مدت زمان طولانی‌تری باقی می‌مانند.

لیفت لب با نخ، خط لب شما را واضح‌تر می‌کند و هم‌چنین می‌تواند خطوط و چین و چروک‌های اطراف دهان را کاهش دهد. این روش، ظاهری طبیعی را برای شما رقم می‌زند و ماندگاری نسبتاً خوبی هم دارد.
در واقع، نخ‌های لب تقریباً در عرض 3 ماه حل می‌شوند، اما نتایج برای مدت زمان طولانی‌تری باقی می‌مانند. (حدود 6 ماه تا 1 سال)
هم‌چنین، اثر جوان‌سازی این روش عمر طولانی‌تری دارد. چون در این روش، تولید کلاژن از واکنش بدن به نخ‌ها تحریک می‌شود و شما می‌توانید برای یک مدت‌ طولانی، از شر چین و چروک‌های اطراف لب‌تان در امان بمانید.

پروتز لب با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: ماندگاری لیفت شقیقه با جراحی و نخ چقدر است؟

هزینه لیفت لب با نخ

هزینه‌ لیفت لب با نخ، به تعداد نخ‌های استفاده شده و شهر محل زندگی شما بستگی دارد.

هزینه‌ لیفت لب با نخ، به عوامل متعددی از جمله تعداد نخ‌های استفاده شده و شهر محل زندگی شما بستگی دارد. پس هیچ قیمت دقیقی را نمی‌توان برای آن پیش‌بینی کرد.
قیمت پروتز لب با انواع پرکننده‌ها نیز به شرکت تولید کننده‌ی آن‌ها بستگی دارد. ژل‌های کره‌ای به ازای هر سی سی از 900هزار تومان شروع می‌شوند و ممکن است گران‌تر نیز باشند. ژل‌های معروف فرانسوی و آمریکایی هم به ازای هر سی سی، 1 میلیون و 600هزار تومان قیمت دارند.

پروتز لب با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: قیمت لیفت ابرو با نخ در سال 1400

سوالاتی که باید قبل از عمل بپرسید

قبل از عمل، طی یک جلسه مشاوره، تمام سوالات خود را از دکتر بپرسید و ارزیابی کنید که آیا متخصصی که به او مراجعه کرده‌اید، برای شما مناسب است یا خیر.
سوالاتی که باید بپرسید عبارتند از:

آیا من کاندید مناسبی برای این عمل هستم؟ مزایا و معایب پروتز لب با نخ چیست؟ آیا این روش، من را به نتیجه‌ی دلخواهم می‌رساند؟ چه روش‌های جایگزینی را می‌توانم امتحان کنم؟ چه عوارض جانبی در انتظار من است و چقدر طول می‌کشد؟ آیا قرار است درد بکشم؟ قیمت دقیق این روش برای من چقدر است؟بیشتر بخوانید: راه های درمان خشکی پوست در پاییز، ۵ درمان خانگی موثر

پروتز لب با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بیشتر بخوانید: هزینه لیفت بینی با نخ چقدر است؟

جمع‌بندی

پروتز لب با نخ، خط لب شما را واضح‌تر می‌کند و هم‌چنین می‌تواند خطوط ریز و چین و چروک‌های اطراف دهان شما را از بین ببرد. این روش غیرجراحی تا زمانی که پیش یک متخصص باتجربه بروید، بی‌خطر است و می‌تواند نتایج نسبتاً ماندگاری را نیز برایتان داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر از پروتز لب با نخ و آشنایی با متخصصان پوست، مو و زیبایی به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند