از ابلاغ طرح‌های اقتصادی سفر رییس جمهور تا ترانزیت کالا از مرزهای ریلی


از ابلاغ طرح‌های اقتصادی سفر رییس جمهور تا ترانزیت کالا از مرزهای ریلی

استانها - ایرنا - خبرنگاران ایرنا 10 بهمن ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به احداث و بهسازی 108 هزار مسکن برای مددجویان، آزادسازی حریم 60 متری دریا، ابلاغ طرح‌های اقتصادی سفر رییس جمهور، ترانزیت کالا از مرزهای ریلی و توسعه طرح‌های فولادی اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "نخستین دستور رییس جمهور در گیلان اجرا شد؛ عقب‌نشینی بی‌چون و چرا از ساحل‌نشینی"، "افق روشن اقتصاد با روند افزایشی صادرات، پیش روی گلستان"، "چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران نیازمند ۱۵ جایگاه جدید توزیع سوخت"، "توجه دولت مردمی به ظرفیت معدنی آذربایجان‌غربی/احصای مشکلات اولین گام"، "پدیده کارچاق‌کنی معضلی ریشه‌دار در نبود قوانین‌ بازدارنده" و "تکرار ادعای کشتار قوها در روزهای آرام تالاب سرخرود" از جمله این گزارش‌ها بود.

گروه استانها هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: درست است که تلفات کرونا طی هفته‌های اخیر و پس از عبور خیز پنجم کرونا از کشور و با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات واکسن و واکسیناسیون حداکثری، روندی کاهشی داشته اما شمار مبتلایان برغم کاهش فوتی‌های کرونایی، افزایش یافته است.

همچنین امروز رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سمنان تاکید کرد که مبادلات با روسیه در ابعاد مختلف گشایش‌هایی به دنبال دارد. به گفته وی امضای تفاهم نامه با کشورهای قدرتمند و تاثیرگذار منطقه مانند روسیه بر جنبه های مختلف اثربخش است.

قائم مقام کمیته امداد امام(ره) در قزوین هم خبر داد که ۱۰۸ هزار مسکن برای مددجویان کمیته امداد احداث یا بهسازی شده است. از این تعداد ۵۹ هزار مورد آن شامل ساخت مسکن بوده است. وی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد که کمیته امداد ۱۲۰ خدمت به جامعه هدف خود ارایه می کند.

قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی نیز که به ساری سفر کرده است گفت که مازندران باید به جایگاه اصلی‌ خود در گردشگری برسد. علی دارابی خاطرنشان کرد: این استان زرخیز سرزمین طبیعت، فرهنگ، مشاهیر و شهداست و بسیاری از داشته‌های ایران را می‌توان یک‌جا در مازندران دید.

از ابلاغ طرح‌های اقتصادی سفر رییس جمهور تا ترانزیت کالا از مرزهای ریلی

همچنین رئیس انجمن ناباروری ایران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شیراز گفت که ۱۲ تا ۱۵ درصد از زوج‌های ایرانی مشکل ناباروری دارند. وی خاطرنشان کرد که پنج میلیون زوج در ایران نیازمند درمان ناباروری هستند و هم اکنون ۱۱۰ مرکز ناباروری در کشور در این زمینه فعالیت دارد.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، خبر داد که ۷۶ قبضه اسلحه غیرمجاز در ثلاث باباجانی کشف شد. وی تاکید کرد که برخورد قاطعانه با پدیده قاچاق خصوصا قاچاقچیان سلاح و مهمات همواره در دستور کار قرار داشته است.

مرکز ایرنا در ساری نیز با انتشار ویدئویی با عنوان "آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در بابلسر با دستور رییس جمهور" به اقدامات مقامات پس از دستور آیت الله رییسی پرداخته است. ساعتی پس از دستور رییس جمهور به دستگاه‌های اجرایی برای عقب‌نشینی از سواحل دریای خزر، حریم ۶۰ متری دریا در ساحل بابلسر که در اختیار بهزیستی بود با حضور استاندار مازندران آزاد شد.

امروز همچنین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان به رسانه‌های اعلام کرد که سند کاداستر حریم ۶۰ متری سواحل هرمزگان تا پایان ۱۴۰۰ آماده می شود. وی اضافه کرد: دیگر هیچ گونه واگذاری در این زمینه انجام نخواهد گرفت تا مردم بتوانند با آسودگی خاطر از سواحل استان بهره ببرند.

۶۹ طرح اقتصادی سفر رییس جمهور به لرستان ابلاغ شد. این عنوان خبری بودکه مرکز ایرنا در خرم‌آباد به نقل از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان منتشر کرد. وی ادامه داد: پیگیری مصوبات سفر در حوزه های مختلف به معاونت های استانداری محول گردیده و موضوعات اقتصادی نیز بر عهده حوزه اقتصادی استانداری است.

مدیر گروه داخلی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان هم اعلام کرد که مراکز درمانی اصفهان امکانات لازم برای پذیرش شمار زیاد اطفال کرونایی را ندارند. وی یادآور شد که سرعت انتقال ویروس در سویه اُمیکرون بسیار بالاتر است و اطفال که در دوره‌های گذشته بیشتر ناقل بودند، در شرایط کنونی مبتلا و بستری می‌شوند.

از ابلاغ طرح‌های اقتصادی سفر رییس جمهور تا ترانزیت کالا از مرزهای ریلی

مدﯾﺮﮐﻞ ﻏﻠﻪ و خدمات بازرگانی استان اصفهان نیز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اعلام کرد که کمترین دور ریز نان در کشور متعلق به اصفهان است. نتایج فوق بر اساس فعالیت‌های تحقیقاتی پژوهشکده مرتبط به دست آمد.

همچنین سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی خبر داد. وی یادآور شد: مصوبات سفر رییس جمهور (۱۹ شهریور امسال) در بازه یک تا سه سال منتهی به سال ۱۴۰۳ در بخش‌های مختلف و به‌صورت اعتباری و تسهیلاتی تعریف شده که در بخش اعتبارات عمرانی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان مصوبه داریم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هرمزگان هم گفت که ۲.۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر شهیدرجایی وارد شد. از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ کشتی حامل کالاهای اساسی در بندرگاه استان هرمزگان پهلوگیری کرده و محموله‌های آن‌ها پس از تخلیه و بارگیری به مقصد حمل و انبارها ذخیره‌سازی شده است.

از ابلاغ طرح‌های اقتصادی سفر رییس جمهور تا ترانزیت کالا از مرزهای ریلی

مدیر ندامتگاه قزلحصار کرج نیز به خبرنگار ایرنا گفت که ۱۲۸ مددجو از ندامتگاه قزلحصار کرج آزاد شدند. این افراد در اجرای حبس زدایی و با استفاده از پابند الکترونیکی آزاد شدند.

مرکز ایرنا در تهران هم در خبری اعلام کرد که کلیات لایحه عوارض طرح ترافیک تهران برای سال آینده تصویب شد. تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا را در دستور کار قرار دادند.

همچنین امروز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران اعلام کرد که ۱۳ هزار خانوار مازندرانی دهه فجر امسال از آب سالم بهره‌مند می‌شوند. به گفته وی تامین آب آشامیدنی این خانوارها با افتتاح هشت طرح آبرسانی محقق می شود که برای اجرای آنها ۱۵۸ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال هزینه شده است.

از ابلاغ طرح‌های اقتصادی سفر رییس جمهور تا ترانزیت کالا از مرزهای ریلی

مرکز ایرنا در بجنورد هم به نقل از رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خبر داد که ارزش صادرات این استان در ۹ ماه امسال بیش از ۲ برابر شد. امسال ۳۱۶ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش ۱۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار از استان صادر شد که بیشترین ارزش صادرات مربوط به محصولات پتروشیمی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز از افتتاح ۴۶۵۱ میلیارد تومان طرح در دهه فجر خبر داد. عابدین خرم یادآور شد که این میزان برای ۲ هزار و ۱۲۳ طرح اقتصادی و زیرساختی هزینه شده است.

همچنین نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خبر داد که سرمایه گذار خارجی برای اجرای آزاد راه بوشهر - شیراز اعلام آمادگی کرده است. به گفته جمیری، به خاطر شرایط اقتصادی موجود؛ دولت توان سرمایه گذاری در این زمینه ندارد و باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند.

از ابلاغ طرح‌های اقتصادی سفر رییس جمهور تا ترانزیت کالا از مرزهای ریلی

امسال ۳۸ معدن جدید در آذربایجان غربی وارد مدار بهره برداری شده است. این عنوان خبری بود که معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی به ایرنا گفت. این رقم، ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه است.

از قزوین هم خبر رسید که واژگونی مینی بوس در مسیر اقبالیه-قزوین ۱۲ مصدوم برجا گذاشت. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین گفت که مصدومان دچار ضربه و کوفتگی شده بودند که اقدامات درمانی برای تمامی آنها انجام شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی نیز به ایرنا گفت که بیش از ۵۸۲ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده آذربایجان‌شرقی پرداخت شد. برای استفاده از این تسهیلات مالکان ۲۷ هزار و ۸۰۳ واحد مسکونی به بانک های عامل معرفی شده اند.

از ابلاغ طرح‌های اقتصادی سفر رییس جمهور تا ترانزیت کالا از مرزهای ریلی

همچنین رییس کل دادگستری گلستان خبر داد که ۸۰ درصد اراضی ساحلی متصرف شده گلستان به منابع طبیعی برگشت. دریای خزر صرف‌نظر از جنبه های اقتصادی به سبب چشم انداز منحصر بفرد و جذابیت های بصری زیبا مقصد سفر بسیاری از علاقه مندان گردشگری و طبیعت است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان هم از چهار برابر شدن ترانزیت کالا از مرز ریلی سرخس به آسیای مرکزی خبر داد. به گفته وی یک میلیون و ۳۸۸ هزار تن انواع محموله و بار ترانزیتی با ۲۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه واگن در ۱۰ ماهه امسال از طریق مرز ریلی سرخس از کشورهای آسیای مرکزی به و یا از ایران حمل شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز از توسعه و اجرای ۱۱ طرح فولادی در خوزستان خبر داد. به گفته وی با اجرای این طرح ها برای هفت هزار و ۷۰ نفر در بخش فولاد اشتغالزایی می شود.

از ابلاغ طرح‌های اقتصادی سفر رییس جمهور تا ترانزیت کالا از مرزهای ریلی

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ فاطمه پیرمرادی خبرنگار مرکز کرمان با عنوان "عظمت زندگی در ۵ متر/ هر انسان یک کتاب استاشکان جهان آرای خبرنگار مرکز ساری با تیتر "تکرار ادعای کشتار قوها در روزهای آرام تالاب سرخرودشقایق ناییجیان خبرنگار مرکز ساری با عنوان "یک مصوبه و دو روایت؛ حال ناخوش ترافیک شهر محمودآبادسعید وحیدی خبرنگار مرکز بجنورد با تیتر "چابکسوارانی کوچک سوار بر زین مرگحکیمه مصطفایی خبرنگار مرکز بیرجند با تیتر "بازسازی روستای «شیرگ آقا» سربیشه به کجا رسید؟ یعقوب شاددل خبرنگار مرکز اردبیل با عنوان "تارو پود به‌هم ریخته بافت‌های شهری استان اردبیلفاطمه قنبر دزفولی خبرنگار مرکز شیراز با تیتر "معدن‌کاوی در کوه سفید صفاشهر فارس؛ فرصت یا تهدید؟ علی قاسمعلی خبرنگار مرکز گرگان با عنوان "ملکه گلستانی در تاج‌محل؛ سوغات ۱۵ دقیقه‌ای هادیه از هندوستان" و نعمت الله بهروزی رییس دفتر گناوه با تیتر "خطری به نام پسماند عفونی و خانگی در زمین‌های کشاورزی گناوه " به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟