تحریم و کووید 19، دو مانع در مسیر توسعه تعاملات گردشگری ایران و برزیل


تحریم و کووید 19، دو مانع در مسیر توسعه تعاملات گردشگری ایران و برزیل

سفیر برزیل در ایران گفت: در مسیر توسعه مراودات گردشگری با دو مانع تحریم و شیوع بیماری کووید 19 روبرو هستیم که امید است هر دو چالش به زودی حل شود.

لودمار گونسالوس آگیلارنتو دهم بهمن ماه در دیدار با استاندار مرکزی اظهار کرد: سفر به استان مرکزی پیرو دعوت اتاق بازرگانی اراک به منظور توسعه همکاری ها در حوزه های مختلف تجاری صورت گرفته است و طبق برنامه امروز از دو واحد تولیدی در استان نیز بازدید به عمل آمد.

وی گفت: در افق بزرگی که پیش رو است ایران کشور بزرگی است و علیرغم تحریم هایی که علیه ایران است، این کشور توانسته است که استحکام و استقامت خود را بالا ببرد و به یکی از کشورهای مهم در منطقه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: امروز ایران یک شریک تجاری مهم در منطقه برای برزیل شناخته می شود. علیرغم تحریم ها، سطح تجاری ایران و برزیل حفظ شده است و تلاش شد که تراز تجاری به مانند سال ۲۰۱۹ حفظ شود.

لودمار گونسالوس آگیلار نتو با بیان اینکه در بحث تجارت دوجانبه، بیشتر فعالیت ها در بخش کشاورزی متمرکز است، افزود: تمایل بر این است که به صادرات و واردات برزیل تنوع ببخشیم و یکی از این حوزه ها پتروشیمی است که می توانیم در این زمینه توسعه تعاملات را داشته باشیم و به هر میزان که اطلاعات از دو کشور را بیشتر در اختیار داشته باشیم می توانیم مراودات را بیشتر کنیم.

وی اظهار کرد: ایران و برزیل می توانند در حوزه گردشگری نیز تعامل خود را گسترش دهند، برزیل تمایل به توسعه همکاری با ایران دارد و امید است که ایران نیز چنین تمایلی داشته باشد.

سفیر برزیل در ایران با اشاره به جلسه هفته گذشته خود با معاون وزیر گردشگری و حضور در افتتاح نمایشگاه گردشگری تهران، گفت: در مسیر توسعه مراودات گردشگری با دو مانع تحریم و شیوع بیماری کووید ۱۹ روبرو هستیم که امید است هر دو چالش به زودی حل شود و در حوزه های مختلف بتوانیم همکاری بیشتری را رقم بزنیم.

وی بیان کرد: بعد از روی کارآمدن دولت سیزدهم در ایران شاهد توسعه تعاملات بین دو کشور هستیم، با یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دیدار داشتیم و منتظر حضور وزیر کشاورزی برزیل در ایران هستیم. خوشبختانه در دولت جدید ایران افزایش سطح تجاری دو کشور را شاهد هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج