بهره برداری صنعتی از بلوط جزو برنامه های توسعه کهگیلویه و بویراحمد است


بهره برداری صنعتی از بلوط جزو برنامه های توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

گچساران - ایرنا-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرآوری میوه بلوط از محورهای اصلی سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان در دولت سیزدهم است.

احسان عسکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه گونه جنگلی بلوط به عنوان یکی ثروت های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در صنعت استان جایگاهی ندارد جمع آوری، انتقال و فراوری این محصول می تواند منجر به ایجاد فرصت های شغلی جدید شود.

وی بیان کرد: برای تحقق این امر کارخانه فراوری میوه بلوط در کهگیلویه و بویراحمد در دست ساخت است که امید می رود با راه اندازی آن در ۱۸ ماه آینده زمینه افزایش درآمد جوامع محلی نزدیک جنگل های بلوط فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تحقق این هدف ضمن ایجاد درآمد برای اهالی مناطق روستایی زمینه توسعه جنگل های دست کاشت را فراهم می کند.

عسکری تاکید کرد: بهره برداران این طرح با مشاهده درآمدزایی به منظور بهره وری در سال های آینده اقدام به غرس درختان بلوط جدید می کنند.

وی با یادآوری اینکه از سال های متمادی تاکنون میوه بلوط در کهگیلویه و بویراحمد به طور سنتی استفاده می شده است تصریح کرد: بذر(میوه) درخت بلوط دارای کاربردهای مختلفی در صنایع بهداشتی و آرایشی، چرم سازی، داروسازی، رنگ سازی و دیگر صنایع است که این طرح می تواند زمینه ایجاد فرصت های شغلی زیادی را فراهم کند .

کهگیلویه و بویراحمد ۸۸۰ هزار هکتار جنگل دارد که حدود ۸۰ درصد از این سطح را درختان بلوط تشکیل می‌دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش