نماینده ولی‌فقیه در کردستان: سنت احسان و انفاق در جامعه احیا شود


 نماینده ولی‌فقیه در کردستان: سنت احسان و انفاق در جامعه احیا شود

سنندج- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: باید فرهنگ قرض‌الحسنه و احسان و انفاق بیش از پیش در جامعه ترویج یابد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از اعضای شورای افتای استان کردستان در سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت: کمیته‌ امداد یکی از رویش‌های انقلاب بوده که زحمات زیادی را از ابتدای انقلاب تاکنون متقبل شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در کمک به نیازمندان پویا و فعال است، گفت: باید سنت‌ احسان و انفاق بیش از پیش در جامعه احیا و ترویج یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان پرداخت زکات و ترویج این فرهنگ در جامعه را امری واجب و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه علی‌رغم این همه آیات و فرموده‌های پیامبران الهی، در نهادینه‌کردن سنت احسان و انفاق و زکات دچار ضعف هستیم لذا از روحانیون کردستانی انتظار می‌رود که در این راستا تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید افراد نیازمند و مستحق واقعی شناسایی و به آنان کمک شود، تصریح کرد: ترویج و توسعه فرهنگ قرض الحسنه از دیگر مواردی بوده که باید در دستور کار مسئولان در استان کردستان قرار گیرد تا از این طریق تسهیلات به نیازمندان پرداخت شود.

او از رفع مشکل صندوق قرض‌الحسنه قدیمی که در سنندج در طول چند سال اخیر تعطیل و دچار مشکلاتی بود، خبر داد و افزود: باید در کردستان نیز همانند استان‌های دیگر کشور، صندوق‌های قرض الحسنه با کمک بخش خصوصی و افراد متمکن راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی از جذب و اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار به صندوق امداد ولایت کمیته‌ امداد و ۲۰۰ میلیون تومان به مرکز خدمات روحانیون جهت پرداخت تسهیلات به نیازمندان و روحانیون استان خبر داد و اظهار کرد: روحانیون مناعت طبع داشته و همواره در راستای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه یک هشتم جمعیت کل استان تحت پوشش بهزیستی و کمیته‌ امداد هستند، ابراز داشت: امیدواریم با حمایت مسئولان متولی و خیرین، مشکلات و گرفتاری‌های نیازمندان برطرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس