بیم و امیدهای یک  انتقال بزرگ/ برای جدایی طارمی از پورتو باید بانک بزنید!


 بیم و امیدهای یک  انتقال بزرگ/ برای جدایی طارمی از پورتو باید بانک بزنید!

بسیاری طرفداران فوتبال در ایران امیدوار به انتقال مهدی طارمی به یک تیم بزرگ در لیگ های معتبر اروپایی هستند.  به نظر شما چنین انتقالی به راحتی عملی خواهد شد؟ 

به گزارش ورزش سه ، در سال های اخیر سردار آزمون و مهدی طارمی دو مهاجم اصلی تیم ملی ایران در اوج بازی خود بوده و پس از اینکه توانستند در دو باشگاه بزرگ روسیه و پرتغال درخشان ظاهر شوند بیشتر طرفداران ایرانی در انتظار شنیدن خبرهای خوش و حضور این دو بازیکن در لیگ های معتبر اروپا و تیم های بزرگ بودند. سرانجام انتظارها برای سردار آزمون به پایان رسید و مهاجم کشورمان با قراردادی بلند مدت به تیم بایرلورکوزن در بوندسلیگا پیوست.

اما مهدی طارمی دیگر ستاره خط حمله ایران چند سال دیرتر به سطح اول فوتبال ایران و سپس اروپا معرفی شد و شاید اگر زود تر چنین اتفاقی رخ می داد الان مهدی طارمی شرایط دیگری را تجربه می کرد. همچنان طرفداران این بازیکن بوشهری در انتظار انتقالی بزرگ هستند اما به نظر می رسد موانعی بر سر راه طارمی باشند که ما را نگران می کنند.

1. مهدی طارمی در آستانه 30سالگی قرار دارد و همه می دانیم هرچه سن بازیکن بالاتر برود احتمال انتقال کاهش خواهد یافت. چون یک تیم بزرگ معمولا به دنبال قرارداد 2یا3ساله و بهره بردن کافی از توانایی های اوست. اگر در تابستان آینده انتقال بزرگ شکل نگیرد امیدهای هواداران کم رنگ تر خواهد شد.

 بیم و امیدهای یک  انتقال بزرگ/ برای جدایی طارمی از پورتو باید بانک بزنید!

2.باشگاه پورتو قرارداد بلند مدتی را با مهاجم جنوبی ایران امضا کرده و هر انتقالی منوط به رضایت باشگاه خواهد بود. در نمونه ای مشابه باشگاه زنیت تا آخرین فرصت اجازه جدایی سردار آزمون را نداد و در نهایت سردار ایرانی در نیم فصل آخر حضور خود و بر طبق قونین فیفا قرارداد جدیدی به امضا رساند و طارمی باید امیدوار به همکاری باشگاه خود باشد.

3. نیاز باشگاه پورتو به مهدی طارمی برای ادامه درخشش همچنان حس می شود و حقوق و قرارداد ملی پوش کشورمان چندان بالا نیست و یک گزینه توانمند و با صرفه اقتصادی را در اختیار باشگاه پورتو قرار داده است. پیدا کردن یک بازیکن جایگزین با مبلغ حقوق طارمی بسیار سخت است و اکنون که این بازیکن توانسته خود را در ترکیب آبی و سفید های بندر پورتو به اثبات برساند یافتن بازیکنی با این استعداد و چنین مبلغی بسیار مشکل خواهد بود و ممکن است باشگاه او را برای زمان بلندمدتی بخواهد و به پیشنهاد های متوسط مالی هم پاسخ مثبت ندهد. در واقع برای استخدام طارمی باید سرکیسه را شل کرد و بخ قول معروف بانک زد!

فارغ از نگرانی ها و موانع، امیدهای زیادی هم داریم که انتقالی بزرگ در انتظار مهدی طارمی است. در سال جام جهانی قرار داریم و مهاجم جنوبی نقش پر رنگی در رسیدن ایران به رقابت های جام جهانی داشته و توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. او همچنین در لیگ قهرمانان اروپا درخشان ظاهر شده و در ادامه حضورش در رقابت های اروپایی میتواند همچنان اوج عملکرد خود را به نمایش بگذارد و البته با پورتو در صدر جدول پرتغال بوده و بیشترین شانس قهرمانی و کسب افتخار را دارا می باشد.

از طرفی سابقه باشگاه پورتو در فروش بازیکنان به تیم های معتبر اروپایی ما را خوشبین می کند. در طول همین فصل سرجیو اولیویرا از پورتو به باشگاه رم ایتالیا رفته و دیگر انتقال بزرگ هم دیروز رقم خورد و لوئیز دیاز مهاجم کلمبیایی پورتو با قراردادی نجومی به باشگاه لیورپول پیوست و این نشان از برنامه ریزی باشگاه پورتو برای انتقال های بزرگ دارد. می توان حدس زد که مهدی طارمی با هوشمندی و آگاهی از این موضوع، به امید یافتن سکوی پرتاب قرارداد ارزان تر با اژدهایان پرتغالی را پذیرفته است و به نظر می رسد تاکنون مسیر درستی را انتخاب کرده باشد.


حضور در تیمهای قدرتمند اروپایی رویای بزرگ طارمی است و بسیاری از طرفداران فوتبال در ایران هم برای چنین اتفاق بزرگی لحظه شماری می کنند. امیدواریم که به زودی شاهد حضور مهاجم بوشهری در جایگاهی باشیم که شایستگی اش را دارد.


کاوه گلمرادی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا