قیمت طلا امروز دوشنبه 11 بهمن 1400 / کاهش انس جهانی طلا


قیمت طلا امروز دوشنبه 11 بهمن 1400 / کاهش انس جهانی طلا

قیمت اونس جهانی طلا امروز دوشنبه 11 بهمن‌ماه 1400 کمی کاهش 1790 دلار تعیین شد. قیمت طلا 18 عیار نیز در بالاترین قیمت یک میلیون و 228 هزار تومان ثبت شد. نوشته قیمت طلا امروز دوشنبه 11 بهمن 1400 / کاهش انس جهانی طلا (https://tejaratnews.com/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%b7%d9%84%d8%a7-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2-11-%d8%a8%d9%87%d9%85%d9%86-1400)...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت اونس جهانی طلا امروز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰در بالاترین قیمت با کمی کاهش ۱۷۹۰ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۶ دلار ثبت شد.

قیمت طلا ۱۸ عیار نیز در بالاترین قیمت با روندی افزایشی یک میلیون و ۲۲۸ هزار تومان و در پایین‌ترین قیمت یک میلیون و ۲۲۴ هزار تومان ثبت شد.

قیمت طلا امروز دوشنبه 11 بهمن 1400 / کاهش انس جهانی طلاقیمت طلا امروز دوشنبه 11 بهمن 1400 / کاهش انس جهانی طلا

گرانی طلا ادامه دار نشد

طلا با ریزش ۷۰ دلاری در هفته گذشته که به دنبال اعلام نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا روی داد، سرمایه گذاران را ناامید کرد اما توجه بازارها اکنون به سمت آمار اقتصادی جلب شده که ممکن است به حدی نامطلوب باشد که روند نزولی این فلز ارزشمند را معکوس کند.

بر اساس گزارش ایسنا، جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه گذشته اظهار کرده بود وضعیت تورم در آمریکا اندکی وخیم‌تر از دسامبر شده و فضای زیادی برای افزایش نرخها بدون آسیب زدن به بازار کار وجود دارد. این اظهارات باعث سقوط اونس طلا به پایین مرز بااهمیت ۱۸۰۰ دلار شد و بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا هشت دلار و ۴۰ سنت، معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و در ۱۷۷۸ دلار و ۸۰ سنت بسته شد و بیش از دو درصد کاهش هفتگی به ثبت رساند.

دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت “آر جی او فیوچرز” در این باره گفت: سطح ۱۸۰۰ دلار مانند یک مغناطیس است. ما از ژوئن سال گذشته در این سطح بوده‌ایم. بانک مرکزی آمریکا و دلار قوی، روند صعودی قیمت طلا را تحت تاثیر قرار داده‌اند. در بلندمدت بانک مرکزی آمریکا ممکن است نخواهد واقعا با این سرعت عمل کند. من این کاهش قیمت را فرصتی برای خرید می بینم.

بازار انتظار داشت جروم پاول از بخشی از مواضع خود برای تحکیم سیاست پولی عقب نشینی کند اما چنین اتفاقی روی نداد. بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی “تی دی سکیوریتیز” گفت: پاول بیش از حد انتظار اکثر افراد، موافق تحکیم سیاست پولی بود. وی گفت: بازار کار در وضعیت مطلوبی قرار دارد و بانک مرکزی آمریکا بر این باور است که برنامه‌های تحکیم سیاست پولی تاثیر منفی بر بازار کار نخواهد گذاشت. به نظر می رسد فدرال رزرو قصد دارد نرخها را برای کنترل انتظارات تورمی افزایش دهد.

برای اطلاع از آخرین نرخ طلا به صفحه قیمت طلا تجارت‌نیوز مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان