درخواست یک نماینده مجلس برای ساماندهی فضای مجازی و تصویب قوانین حمایتی امنیت داده


ICTna.ir - یک نماینده مجلس شورای اسلامی به دنبال هک شدن شبکه‌های صدا و سیما از سوی گروهک منافقیقن، خواستار تسریع ساماندهی فضای مجازی و تصویب قوانین حمایتی برای تامین امنیت داده‌ها شد. به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گروهک تروریستی منافقین روز پنج‌شنبه گذشته با هک پخش برنامه‌های صدا و سیما به مدت 10...

ICTna.ir - یک نماینده مجلس شورای اسلامی به دنبال هک شدن شبکه‌های صدا و سیما از سوی گروهک منافقیقن، خواستار تسریع ساماندهی فضای مجازی و تصویب قوانین حمایتی برای تامین امنیت داده‌ها شد.

درخواست یک نماینده مجلس برای ساماندهی فضای مجازی و تصویب قوانین حمایتی امنیت داده

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گروهک تروریستی منافقین روز پنج‌شنبه گذشته با هک پخش برنامه‌های صدا و سیما به مدت ۱۰ ثانیه تصاویر موردنظر خود را پخش کردند.

در همین راستا، فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین در مجلس این موضوع را مرتبط با فضای مجازی دانسته و خواستار تصویب قوانین حمایتی تامین امنیت داده‌ها و ساماندهی فضای مجازی شده است.

این درحالی است که مجلس شورای اسلامی براساس اصل ۸۵ قانون اساسی درحال بررسی و تصویب طرح دیگری با عنوان صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و خدمات پایه کاربردی است که هنوز کلیات آن هم برای بررسی به رای گذاشته نشده است.

فاطمه محمدبیگی به خبرگزاری خانه ملت گفته است: باید ساماندهی فضای مجازی و تصویب قوانین حمایتی برای تامین امنیت داده‌ها و همچنین امنیت فضای مجازی و رسانه‌ای را تسریع کنیم و هر روز تعلل در این موضوع خسران و آسیب‌های زیادی را برای کشور و ملت ایران در پی دارد.

او افزود: امروز زمان تعلل نیست و تمامی دستگاه‌های مسوول کشور از مجلس، دولت و نهادهای حاکمیتی گرفته تا جوانان برومند جهادگر باید در عرصه قانون‌مند کردن و اجرای مقررات صحیح در حوزه رسانه و فضای مجازی گام بردارند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر امروز قوانین موثری در حوزه فضای مجازی داشتیم و شورای عالی فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده بودند، شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»