یکی از رسالت‌های مهم بسیج رسانه بصیرت‌افزایی است


یکی از رسالت‌های مهم بسیج رسانه بصیرت‌افزایی است

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: وظیفه بسیج رسانه، شناسایی و مقابله با تهدید علیه انقلاب اسلامی است، رسالت اصلی بسیج رسانه صف‌آرایی در برابر نظام سلطه و بصیرت‌افزایی، آگاه‌سازی و تهیه نقشه راه برای این مرز و بوم است.

سرهنگ محمد کشاورز در اختتامیه ششمین جشنواره ابوذر قزوین که ظهر امروز دوشنبه ۱۱ بهمن در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: «بسیج» مجموعه‌ای است که در آن پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به‌کارترین جوانان کشور در راه اهداف عالیه این ملت و برای به کمال رساندن کنار هم جمع شدند. بسیج هوشیار است تا انحراف به وجود نیاید و با مشاهده انحراف در مقابل آن می‌ایستد.

وی ادامه داد: افزایش قدرت، فهم و درک سیاسی، تحلیل و شناخت انواع گرایش‌ها و انگیزه‌های سیاسی در مردم از وظایف بزرگ رسانه و لازمه مقابله با توطئه‌ها و ترفندهای بنگاه‌های بزرگ خبری است. نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف و تبادل افکار در جامعه نیز از وظایف بسیج رسانه است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین خاطرنشان کرد: از ترکیب زیبای بسیج و رسانه، «بسیج رسانه» ایجاد می‌شود؛ تشکیل جبهه گفتمان انقلاب اسلامی از خبرنگارانی که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند یک ضرورت است و فراموش نکنیم که اهالی بسیج رسانه به آرمان‌های امام و شهدا پای‌بند هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه بسیج رسانه، شناسایی و مقابله با تهدید علیه انقلاب اسلامی است، رسالت اصلی بسیج رسانه صف‌آرایی در برابر نظام سلطه و بصیرت‌افزایی، آگاه‌سازی و تهیه نقشه راه برای این مرز و بوم است.

کشاورز توضیح داد: برای مواجه با دشمن فعال به ۲ عنصر بصیرت و صبر نیاز است؛ «ابوذر» الگوی خوبی برای اصحاب رسانه است چراکه او بصیر و صبور بود؛ بصیرت به معنای آن است که انسان در شناخت راه درست دچار اشتباه نشود و صبر هم به معنای استقامت و پافشاری برای پیمودن صراط مستقیم است؛ اگر این ۲ عنصر وجود داشته باشد دشمن نمی‌تواند به اهداف خود برسد؛ وظیفه همگان در مقابل امانت گرانبهای انقلاب اسلامی، تواصی به حق، صبر، شناخت دشمن، ایستادگی و تسلیم نشدن در مقابل آن و اعتماد نکردن به آن است.

به جاعلان روایت‌ها اجازه جولان ندهیم

وی گفت: در این برهه حساس که عصر جنگ رسانه‌ای و تبلیغات است، دشمن با ابزارهای پیشرفته، پیچیده و متنوع رسانه‌ای به جنگ روایت‌ها می‌پردازد تا به اعتقادات و باورهای انقلابی مردم فهیم و بصیر ایران ضربه بزند پس ضروری است همه اصحاب رسانه به خصوص بسیجیان فرهیخته با عزم و اراده انقلابی در سنگر فکر و اندیشه نگذارند مرزهای فرهنگی جامعه جولانگاه جاعلان روایت‌ها شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین مطرح کرد: مدیریت، هدایت و آسیب‌شناسی، فرهنگ، روحیه و اخلاق رفتاری جامعه، تشویق به پیشرفت و زدودن احساس عقب‌ماندگی مأموریت محوری اهالی رسانه است.

وی افزود: حقیقتاً دستاوردهای انقلاب دستاوردهای عظیم و شگفت‌آوری است، کارهای بزرگی در کشور صورت گرفته که یکی از وظایف مسئولین نشان دادن صادقانه و واقعی کارهاست ولی این کار به درستی انجام نمی‌شود، موفقیت‌های زیادی در عرصه‌های علم، ادبیات، فناوری، هنر و عرصه‌های گوناگون وجود دارد که باید اطلاع‌رسانی و تبیین شود.

کشاورز تأکید کرد: یکی از الزامات مهم مأموریت اصحاب رسانه داشتن آرایش رسانه‌ای کارآمد است که در این مقوله آرایش ما ضعیف است. آرایش سازمانی رسانه‌ای ما باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم همه کشور را تمام ابعاد نشان دهیم؛ این آرایش باید کارآمد بوده و قدرت انعطاف و انطباق با شرایط پیش‌بینی نشده را داشته باشد. همچنین خبرنگاران باید در برخورد با مسائل، توانایی، سرعت و چالاکی داشته باشند.

وی یادآور شد: دبیرخانه جشنواره ششم ابوذر در استان قزوین از سوم مهر ۱۴۰۰ با رونمایی از پوستر و ارسال آیین‌نامه جشنواره به تمامی رسانه‌ها و انتشار در فضای مجازی گشوده شد و پس از یک دوره تمدید در ۲۰ آذر مرحله جمع‌آوری آثار با رسیدن ۴۴۹ اثر توسط ۱۰۸ شرکت‌کننده از ۳۵ رسانه به دبیرخانه به اتمام رسید.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان قزوین اشاره کرد: با بررسی آثار رسیده مشخص شد بیشترین آثار در محور روحیه جهادی و انقلابی شامل کرونا و کمک‌های مومنانه ۸۳ اثر، الگوسازی و مطالبه کارآمدی ۸۳ اثر، سبک زندگی ۷۰ اثر، توان داخلی و خوداتکایی ۶۶ اثر، آسیب‌های اجتماعی ۴۹ اثر، احیای دشت قزوین ۲۳ اثر، امنیت پایدار ۲۱ اثر، امید و نشاط ۱۴ اثر، مدیریت در فضای مجازی ۱۴ اثر، دشمن‌شناسی ۱۳ اثر و مانع‌زدایی ۱۳ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

کشاورز در پایان گفت: همچنین در بخش‌های ده‌گانه جشنواره بیشتر آثار در بخش گزارش ۱۶۱ اثر، عکس خبری ۷۲، یادداشت و مقاله ۷۱، کلیپ و موشن‌گرافی ۶۱، مصاحبه و گفتگو ۴۸، خبر ۲۹، اینفوگرافی ۵ و فیلم مستند ۲ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، البته کلیه آثار رسیده در بخش تیتر نیز شرکت داده شدند و در بخش کاریکاتور اثری ارسال نشده بود. در این جشنواره آثار مکتوب پس از کدگذاری و حذف نام خبرنگار و رسانه جهت داوری به بسیج رسانه سپرده شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط