سند اراضی دانشگاه یزد قانونی نیست


سند اراضی دانشگاه یزد قانونی نیست

معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری یزد با بیان این که سند زمین‌های دانشگاه یزد از نظر قانون اراضی دولتی، قانونی نیست و مراجع استان در این باره باید پاسخگو باشند، اظهار کرد: برای حل این موضوع استانداری فصل الخطاب هست و باید به موضوع ورود کند.

«محمدعلی سلمانی» در خصوص ترافیک خیابان گلستان و تقاطع منتظر فرج، گفت: این تقاطع و گره، طرح مصوبه میدان دارد که در سال ۱۳۹۴ به تصویب رسید اما مشکل آزاد سازی زمین‌های جنوب دانشگاه را داریم که مصادیق آن حدود ۱۶ هزار متر مربع است.

وی ادامه داد: به طور کلی زمین‌های دولتی برابر قانون بعد از متراژ عیانی باید از شهرداری استعلام گرفته و اخذ سند کنند و چنانچه در مسیر هستند، آزادسازی را انجام داده و سند بگیرند که متاسفانه دانشگاه این کار را انجام نداده و سند گرفته است لذا الان شهرداری باید هزینه آزاد سازی پرداخت کند.

سلمانی گفت: اما این که چطور دانشگاه در سال ۹۸ بدون هماهنگی با شهرداری سند گرفته موضوعی است که باید از مراجع استان سوال شود.

معاون امور زیر بنایی و حمل و نقل شهری شهرداری افزود: کلیه اراضی دولتی قبل از گرفتن سند باید از مسکن و شهرسازی در خصوص طرحشان استعلام بگیرند و اگر طرح تفصیلی عقب‌نشینی دارد رایگان انجام دهند.

سلمانی با بیان این که از نظر قانون اراضی دولتی، این سند قانونی نیست و دو قسمت دانشگاه طرح مصوب عقب‌نشینی دارد که باید اجرا شود، تصریح کرد: برای حل این موضوع استانداری فصل الخطاب هست و باید به موضوع ورود کند.

سرهنگ «مهدی زارع» رئیس پلیس راهور استان یزد نیز در این خصوص گفت: موضوع ترافیک خیابان گلستان و تقاطع منتظر فرج که ۵ یا ۶ راه به آن منتهی می‌شود، سال‌ها قبل در شورای ترافیک شهرستان مطرح شد و مصوبه ایجاد رفوژ میانی در تقاطع به تصویب رسید.

وی افزود: یک طرفه کردن معبر منتهی به محل نیز مورد تصویب قرار گرفت که بر این اساس کوچه ارشاد اسلامی یک طرفه شد اما این مسئله از سوی رانندگان رعایت نمی‌شود.

زارع ادامه داد: پیشنهاد من و همکارانم در شهرداری این بود که تقاطع را به صورت زمان‌دار مدیریت کنیم که کار به مشاور سپرده شد و منتظر جواب هستیم.

رئیس پلیس راهور استان یزد گفت: هرچند در طولانی مدت ایجاد میدان در محل مورد نظر هست ولی باتوجه به اینکه آزاد سازی دارد و امکان ساخت میدان در کوتاه مدت میسر نیست، با تقاطع زمان دار و نصب دوربین نظارتی، مشکل حل می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، زارع در پایان افزود: تا قبل از نصب دوربین نظارتی، با حضور پلیس این موضوع کنترل خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا