نکات مهم در هنگام کار با رایانه چیست؟ نکات مهم سلامت


در بخش اخبار فناوری همواره موضوعاتی که مربوط به اختراعات جدید می شود و یا مربوط به مدل های جدید گوشی و کامپیوتر است، دیده شده و خوانده می شود.

در بخش اخبار فناوری همواره موضوعاتی که مربوط به اختراعات جدید می شود و یا مربوط به مدل های جدید گوشی و کامپیوتر است، دیده شده و خوانده می شود. امروز در این مطلب قرار است به نکاتی بپردازیم که بهتر است در هنگام کار با رایانه و لپ تاپ ها ، رعایت کنیم تا آسیب های جسمی کمتری دیده و سلامتی خود را نیز حفظ نماییم.

نکات مهم سلامت در هنگام کار با کامپیوتر

در زمینه نکات مهم اخبار سلامت که می تواند برای شما در زمان کار با کامپیوتر بسیار اهمیت داشته باشد، نکات زیر را می توان مطرح کرد. تا حد امکان سعی کنید تمامی این نکات را رعایت کنید تا اگر هر روز به مدت چندین ساعت را با کامپیوتر مشغول به کار هستید، بتوانید به سادگی و راحتی سلامت خود را نیز در حین کار با رایانه حفظ نمایید.

1-محیط مناسب

کار کردن در یک اتاق نمور و تاریک می تواند نه تنها به روحیه شما لطمه بزند، بلکه حتی سبب ضعیف شدن چشمان و احساس خستگی مفرط نیز در شما می شود. بهتر است برای اتاق و یا محیط کار خود، جایی را پیدا کنید که هم تهویه مناسبی دارد و هم آن که به مقدار کافی از نور برخوردار است. البته لازم به ذکر است که نحوه تابش نور به مانیتور نباید از پشت سر ما باشد، زیرا در آن صورت صفحه مانیتور دیده نشده و چشمان شما نیاز دارند تا تمرکز و دقت بیشتری را برای دیدن صفحه مانیتور داشته باشند که موجب خستگی زودتر چشمان می شود.

2-انتخاب میز و صندلی مناسب

دومین مورد مربوط به جایگاه شما می شود. اینکه چه میزی را انتخاب کنید و در پی آن، چه صندلی را انتخاب کنید، سبب می شود که مهره های ستون فقرات شما، کتف، شانه ها و حتی پاهایتان را از آسیب محافظت کنید. معمولا افرادی که از صندلی های چوبی ساده استفاده می کنند، در عرض مدت کوتاهی شاهد قوس ستون مهره ها و همچنین انحنای کمر خواهند بود. برای انتخاب میز خود توجه داشته باشید که حتما ارتفاع آن باید در حد استاندارد باشد، یعنی اگر از میز خود هم برای کامپیوتر و هم برای درس خواندن استفاده می کنید، بهتر است تا ارتفاع آن به نحوی باشد که پایین تر از دستان شما قرار بگیرد و بتوانید به سادگی دستان خود را بر روی آن قرار دهید.

در خصوص انتخاب صندلی نیز توجه داشته باشید که صندلی های جک دار و همچنین صندلی هایی که قسمت پشت فنری دارند، می توانند انتخاب بهتری برای افرادی باشند که مدت زمان طولانی را پشت میز می نشینند.

3-استفاده از پد موس

مسلما مچ های دستان افرادی که مدت زمان طولانی را در حال کار با کامپیوتر هستند، بیشتر از دیگر قسمت های بدن آن ها درگیر می شود. این در حالی است که اگر به مچ هایشان ورزش ندهند و یا شرایط مناسبی را برای مچ دستان خود فراهم کنند، ممکن است دچار گرفتگی مچ ها و یا حتی آرتروز مچ نیز شوند.

استفاده ازموس طبی و یا ارگونومیک می تواند گزینه بسیار خوبی برای جلوگیری از این اتفاق باشد. این پدها را می توانید حتی شستشو نیز دهید و اگر دستانتان به مواد پدحساسیت دارد، کافی است تا نوع ضد حساسیت آن را خریداری کنید.

4-استفاده از زیرپایی

مورد بعدی استفاده کردن از زیرپایی هایی است که می توانید زیر پاهای خود قرار دهید تا از سر شدن و یا همان بی حس شدن پاهایتان جلوگیری کنید. این زیرپایی ها عموما از جنس پلاستیک فشرده تهیه می شوند و دارای شکل و اندازه های استانداری نیز هستند.

5-استراحت بین کار

مورد بعدی در خصوص استراحت بین کار است. در بین زمان هایی که به کار با کامپیوتر مشغول هستید، بهتر است به خودتان فرصت داده و زمان هایی را صرفا برای استراحت در نظر بگیرید تا هم جسمتان و هم چشمان و مغزتان، فرصت کافی برای ریکاوری داشته باشند. فراموش نکنید که در این زمان ها به هیچ وجه به سراغ گوشی موبایل نروید.

جمع بندی

به طور کلی توصیه های پزشکی متفاوتی در خصوص استفاده از لپ تاپ ها و کامپیوترها وجود دارد. این توصیه ها می تواند به افزایش سلامتی جسمی شما کمک شایانی کند و همین موضوع نیز سبب می شود تا میزان بیماری هایی که می توانند سلامتی شما را تهدید کنند، بسیار کاهش پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا