برگزاری همایش چهره های ماندگار در حوزه میراث فرهنگی


برگزاری همایش چهره های ماندگار در حوزه میراث فرهنگی

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری فارس، علی دارابی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران گفت: ضبط تاریخ شفاهی ایران آغاز شده و تاریخ شفاهی بیش...

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی خبرگزاری فارس، علی دارابی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران گفت: ضبط تاریخ شفاهی ایران آغاز شده و تاریخ شفاهی بیش از ۵۰ نفر از مفاخر ایران ضبط خواهد شد، این پروژه در دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

معاون میراث فرهنگی کشور از برگزاریی همایش چهره های ماندگار در حوزه میراث فرهنگی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی گسترده‌ای باید انجام دهیم تا در حوزه ثبت جهانی عقب‌‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی افزود: در حال تدوین یک برنامه ۱۰ ساله هستیم و آثاری که در فهرست ثبت جهانی قرار خواهد گرفت، شناسایی می‌کنیم، در همین راستا بیش از ۵۰ کار مهم را در حوزه میراث‌فرهنگی تدوین کردیم و برنامه‌ریزی برای آن‌ها انجام شده است.

معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: توسعه با کشورهای همسایه، جهان اسلام و کشورهای اروپایی را دنبال می‌کنیم تا با پیگیری دیپلماسی موزه‌ای به عنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیپلماسی بتوانیم ارتباطات فرهنگی خود را با کشورهای مختلف حفظ کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ساخت و توسعه موزه‌ها است. در حال حاضر ۷۵۰ موزه در ایران داریم و برنامه‌های حمایتی برای موزه‌داران در نظر گرفته شده است. امید داریم در سال ۱۴۰۱ با تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی بتوانیم قدم‌های مهم در این حوزه به ویژه موزه‌داری برداریم.

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی بیان کرد: کارشناسان اعتقاد دارند ایران بهشت باستان‌شناسی است. در دوره مدیریت آقای ضرغامی کاوش‌ها را افزایش داده‌ایم و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برنامه‌هایی را در این‌باره آغاز کرده است. این نوید بزرگ را می‌دهم که همکاری با کشورهای اسلامی در حوزه باستان‌شناسی را با هدف تقویت روابط فرهنگی و توسعه کسب و کار ارتقا خواهیم داد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی