آجورلو: ما ضعیف و فقیر نیستیم، حق‌مان را بدهید


مدیرعامل باشگاه استقلال گفت و گوی مفصلی در خصوص حقوق و راه های درآمدزایی باشگاه‌ها ازجمله تبلیغات محیطی و محتوای مسابقات انجام داده و به نکات قابل توجهی در این خقوق اشاره کرده است. گزیده ای از این مصاحبه...

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت و گوی مفصلی در خصوص حقوق و راه های درآمدزایی باشگاه‌ها ازجمله تبلیغات محیطی و محتوای مسابقات انجام داده و به نکات قابل توجهی در این خقوق اشاره کرده است.

گزیده ای از این مصاحبه تفصیلی که در گفت و گو با خبر فوری انجام شده پیش روی شماست.

به عنوان تولیدکننده محتوای فوتبال، حق مان را می‌خواهیم

حق همه اهالی فوتبال در تبلیغات و محتوا ضایع شده است. من به عنوان خادم استقلالی‌ها و به عنوان کسی که باید حق آنها را بگیرم، ما تولیدکننده ‌یک محتوا هستیم که از این محتوا صدا و سیما بهره می‌برد، رسانه‌های دیگر بهره می‌برند و درامد کسب می‌کنند.استقلال و پرسپولیس به آژانس، به فلان رستوران، به بازیکن خارجی، به بازیکن داخلی بدهکار هستند. باید بگردیم و برگه بگیریم که آقای فلان بازیکن که سال گذشته پولت را نگرفتی، به ما یک امضاء بده که ما بفرستیم برای کنفدراسیون فوتبال آسیا.

من به عنوان خادم استقلال، به عنوان کوچک‌ترین عضو فوتبال ایران باید حق خودم و سایر تیم ها را بگیرم. باید صدایم را بلند می‌کنم، حقمان را می‌گیرم و باید بگیرم. اگر آنها نمی‌آیند، اگر باشگاههای دیگر نگران سازمان لیگ هستند که به دلیل موانعی که ممکن است برای بازیکنشان و دیگران ایجاد کند، من این نگرانی و ترس را ندارم. با تیم من نمی‌توانید کاری بکنید.تیم من در زمین فوتبال بازی می‌کند و امتیازش را می‌گیرد و صدر جدول است.امروز من اگر نتوانم حق محتوا و دور زمین را بگیرم پس مدیر ناتوانی هستم.

آجورلو: ما ضعیف و فقیر نیستیم، حق‌مان را بدهید

ما که حرف غیر نمی‌زنیم، ما که نمی‌خواهیم در جیب مردم دست کنیم یا دست در جیب مسئولین کشور کنیم و یا وزارت صمت و صنعت نفت از ایشان پول بخواهیم و بگوییم به ما پول بدهید تا ما بتوانیم فوتبال بازی کنیم؟ چه زمانی من این حرف را زدم که پول صنعت نفت و مثلا پول آن معدن را یا پول آن تولید فلز و چنین پولی را به من بدهید؟ آن متعلق به مردم است، ارزش افزوده آن هم مال مردم است، مال کارگر است. آن پول؛ پولی نیست که میلیاردی به بازیکن داده شود.

اولیایی و غمخوار گفتند به قالیباف بگو استقلال و پرسپولیس را بخرد

یک روز آقای اولیایی که مدیرعامل استقلال بود و همچنین آقای غمخوار، مدیر پرسپولیس به من گفتند آقای آجورلو شما در شهرداری مشاور آقای قالیباف هستید به آقای قالیباف بگویید استقلال و پرسپولیس را بخرد. گفتم باشه می‌گویم. گفتند حمایت می‌کنید. گفتم نه. گفتند پس چرا می‌گویید؟ گفتم شما دارید به من می‌گویید.

رفتم به آقای قالیباف گفتم. آقای قالیباف گفت نظر شما چیست؟ گفتم نه. گفت پس چرا گفتی؟ گفتم چون گفته بودند به شما بگویم امانتدار یک خبر بودم. از من نظر کارشناسی می‌گیرید می گویم پول مردم تهران در شهرداری از عوارض باید صرف همه مردم تهران شود. هزنه کارگر شمال تهران شرق و غرب در حوزه ورزش عمومی ورزش همگانی و ... شود نه اینکه پول را ببریم داخل شهرداری و از شهرداری بگیریم میلیاردی بدهیم به کسی. با آقایان و دوستان در سازمان لیگ هم دعوا کردیم. خودم رفتم آنجا توی میدان بسط نشستم. این حق مال من است، مال استقلال است. رفته بودم دعوا کنم، کسی نیامد. البته در مورد صدا و سیما من چین جسارتی نمی‌کنم. صدا و سیمای ملی کشور من است. من به آنها احترام می‌گذارم، ولی حق ما را تضییع می‌کنند و نمی‌دهند. من خدمت مسئولین بزرگوار رفته‌ام و گفته‌ام آقا مگر شما این سریالی را که درست می‌کنیم و شب‌ها نگاه می‌کنیم، مگر پولش را نمی‌دهید؟ خوب من هم فوتبال بازی می‌کنم با این تیم با آن تیم؛ نه یک شبکه، همه شبکه‌های‌تان نشان می‌دهد، اخبار نشان می‌دهد، همه برنامه‌های مختلف شما میزگرد می‌گذارند، جلسه می‌گذارند می‌گویند این قسمت آفساید بود، آن قسمت بدهی بود. مگر شما سه یا چهار ساعت در مورد محتوای فوتبال تحلیل نمی‌کنید که یا سپاهان است یا صنعت نفت است یا پدیده است؟ مگر اینها را نمی‌گویید استقلال و پرسپولیس؟ درباره ما دارید صحبت می‌کنید. مگر ما تولیدکننده محتوا نیستیم؟ چرا شما پول پدیده را نمی‌دهید که حتی پول ندارد پرواز کند از این استان به آن استان برود، خوب پولش را بدهید.

پول ما را نمی دهید، چرا ساکت بنشینیم؟

ما هیچ پول اضافه از کسی نمی‌خواهیم، دستمان را جلوی هیچ وزارتخانه‌ای دراز نمی‌کنیم، ما حق خودمون را می‌خواهیم، تولید خودمان را می‌خواهیم.

ما مربی آوردیم، بازیکن آوردیم، سرپرست آوردیم، بازیکن داخلی و خارجی آوردیم. یک محتوا درست کردیم به صدر جدول رسیدیم. همینگونه پول دادیم این پول ما را چه کسی باید تسویه کند؟ دولت به ما می‌دهد؟ به ما می‌گویند که آقای آجورلو شما یک ریال نمی‌توانید از دولت پول بگیرید. از کجا من باید پول دربیاورم؛از محتوا.

اگر شما خبرفوری‌ها که از محتوای من پخش می‌کنید فوتبال زنده را مستقیم نشان می‌دهید، غیرزنده را نشان می‌دهید در موردش صحبت می‌کنید و جلسه می‌گذارید، آیا منصفانه است که حق استقلال، پرسپولیس، پدیده، صنعت نفت و تیم‌های دیگری که وابسته به جایی نیستند و درواقع پول کلان نمی‌گیرند بدهید؟ به استقلال و پرسپولیس می‌خندید و به مدیرانش و به مسئولانش می‌خندید. می‌گویید توان اداره کردن ندارید. پول ما را بدهید. وقتی دور هم گپ می‌زنید، وقتی از پول استقلال و پرسپولیس می‌برید در آی گپ یا هرجای دیگر، وقتی در شبکه سه محتوای ما را به این و آن می‌فروشید یا هرجایی که بخواهید می‌دهید. شما محتوای غیرزنده ما را هم می‌فروشید، پول ما را هم نمی‌دهید. اینکه منصفانه نیست. ما ساکت بنشینیم. برای چی ساکت بشینیم؟ مگر حضرت آقا مقام معظم رهبری به یکی از مسئولین نگفت تو چرا یقه خودت را پاره نکردی؟ چطور درباره کار ملی، من یقه خودم را پاره نکنم و به میدان نیایم و حق مردم را نگیرم، حق 30 میلیون هوادار استقلال و پرسپولیس.

من پاسی نبودم اما ملوان و پاس چه شدند؟

ملوان بهترین تیم ایران بوده، چه شد؟ پاس بهترین تیم ایران بوده، چه شد؟

من در محضر مردم می‌گویم خدا می‌داند نه قبل از انقلاب پاسی بودم و نه بعد از انقلاب پاسی بودم، ولی جوانی‌ام را آنجا گذاشتم. یک تیم درست کردم، زدید نابودش کردید، دست سه هست فکر کنم.

حرف من این است که ما ضعیف نیستیم، فقیر نیستیم، ما پولداریم، حق ما را دریغ کردند، حق ما را ضایع کردند.

شما هواداران سخت و پرانرژی هر رنگی که هستید، ما دوتا 90 دقیقه با هم رقابت داریم. من به آقای درویش هم گفتم من همه تلاشم را می‌کنم که تیم فنی‌ام شما را ببرد و شما هم همه تلاشت را بکن. ما سر بازی‌مان نه رمال می‌آوریم و نه دلال می‌آوریم و نه حاضریم پولی زیرمیزی بدهیم یا روی میز بدهیم؛ بازی جوانمردانه. اگر پوریای ولی بزرگ ماست، اگر تختی بزرگ ماست، پس ما باید مردانه ورزش کنیم. تقلب و دوپینگ و رمال و این موارد نداریم. ما دوتا رقابت داریم هرکش بهتر بود بازی کند. اگر برد نوش جانش اما مسئله این است که حق ما را بردند ارزان فروختند، چطور من بگویم حق 150 میلیارد من را رفتند و گفتند 40 تا 50 تا بده خیرشو ببینی همه فوتبال را. چه کسی اینکار را کرد؟ چه کسی این مجوز را داده است؟ این اتفاق در تلویزیون هم دارد می‌افتد. من الان درباره تلویزیون صحبت نمی‌کنم چون آقای جبلی آدم متدین و کاربلد و مسلمانی هستند بنابراین امیدوارم صدای ما را بشنوند و مشکلات ما را حل کنند و امیدوارم حق تضییع شده ما را زنده کنند.

حق کارکنان‌تان را از مال استقلال و پرسپولیس می دهید؟

فوتبالی‌ها به ما می‌گویند حق‌تان را نمی‌دهیم چون می‌خواهیم مال کارکنان خودمان را بدهیم. می‌گویم حق کارکناتان را از مال استقلال و پرسپولیس می‌دهید؟ مگر شما می‌روید حقوق برادرتان که صبح تا شب یک ماه رفته کار کرده، بگیرید و خرج خانواده خودتان را بدهید؟ مگر حقوق خودتان را به دیگران می‌دهید؟ همون حرفی که قبلا گفتم. یکی می‌گفت من پاس را هبه می‌کنم؛ من گفتم مگر شما از زندگی خودت چیزی هبه کردی که الان پاس 60 ساله یا 70 ساله را هبه کنید الان کردید لیگ دست سه؟ اینکه انصاف نیست.

ما انسان‌های انقلابی و متدین این سرزمین هستیم که جوان‌هایمان هنوز هر جمعه یا یک ماه در میان می‌آیند و در شهرهایمان تشیع می‌کنند. مگر ملاک ما فقط این است که زیر تابوت شهدا را بگیریم و فقط بگوییم خوش آمدید؟ خوب عملکرد ما چی می‌شود؟ مگر نه اینکه عملکرد ما باید رنگ و بو و شکل آن را بدهد؟ آن جوان رعنایی که رفته برای انقلاب اسلامی جانش را داده، من اینجا چه کار کنم؟ معامله کنم؟ مگر می‌شود؟ من اینجا آمده‌ام نه اینکه مدیرعامل استقلال باشم و چند عکسی بیندازم، سخنرانی کنم، مشهور بشوم که بگویم آقا برای من خیلی خوب شد؛ نه؟ من یک کار دارم. حق تضعییع شده استقلال را که کلی اموال داشته ولی الان زمین چمن تمرین ندارد دنبال کنم. امروز که اینجا آمدم حتما حق استقلال را زنده می‌کنم. وظیفه من این است. رهبرم به من گفته که برای حق مردم اگر لازم بود، یقه خودت را پاره کن. من در این میدان نیامده‌ام که چند عکس با خنده بگیرم و برویم دنبال کار و زندگی‌ خودمان. من این باشگاه را به لطف خدا ثروتمند می‌کنم.

صدری گفت فیفا و کنفدراسیون گفته تبلیغات محیطی متعلق به سازمان لیگ است!

وقتی من گفتم 500 میلیارد آقای صدری مصاحبه کردند گفتند کذایی و این حرف‌هاست، عیب ندارد. یک روز صبح زود داشتم می‌رفتم زیارت حضرت صالح دیدم جوانی آمد دنبال من گفت سلام آقای آجورلو، من دکتر فلانی هستم. من پرسپولیسی هستم، اما به شما علاقمند هستم. آدم محترمی هستید. یک خواهشی از شما دارم. امکان دارد شما مدیران با هم دعوا نکنید، بروید با هم کار کنید؟ گفتم چشم، بعید بدانم شما یک خط از من پیدا کنید که علیه پرسپولیس و آقای صدری که به من گفت نظامی و اینکه شما زوری قهرمان شدید، بنده یک کلمه جواب ایشان را داده باشم.امروز هم قصد ندارم جواب بدهم. قصد دارم بگویم که مدیران ما خودشان باورشان نیست. من به آقای صدری گفتم 500 میلیارد درمی‌آوریم. مصاحبه کردند و گفتند که کذایی است، هوایی است. دو ماه به شهادت هواداران به شهادت همه، آقای صدری مزایده گذاشته بود که کارگزار بیاید 180 میلیارد بگیرد، نیامده بود، آیا آمد؟ نیامده بود.

سازمان لیگ یک یا دو ماه مزایده گذاشته بود که 160 یا 180 میلیارد بگیرد، گرفت؟ نگرفت.

به آقای صدری گفتم بیا با هم دور زمین را بگیریم. تبلیغات را درواقع. به من چه گفته باشند خوب است؟ صدری همین برادر عزیزم گفت آقای آجورلو اینکه فیفا، و کنفدراسیون گفته مال سازمان لیگ است ما نمی‌توانیم بگیریم. گفتم برادر یک خط به من نشان بده که چنین چیزی باشد.

چرا ساکت در تبلیغات محیطی با ما هم صدا نمی شود؟

الان چرا آقای ساکت نمی‌آید در دور زمین با ما هم صدا نمی‌شود؟ می‌دانید چرا؟ برای اینکه یک پول ثابت از سپاهان می‌گیرد؛ حالا نمی‌دانم چقدر می‌گیرند. یکی برود سئوال کند که چقدر می‌گیرند 300 میلیارد است؟ 500 میلیارد است 200 یا 20 میلیارد است، وقتی هر سال پول میگیرد، این همه امکانات درست می‌کند بعد هم می‌روند در تلویزیون می‌گویند ما حرفه‌ای‌سازی را انجام داده‌ایم، سر موقع هم انجام دادیم. شما انجام ندهید، چه کسی انجام بدهد؟ شما با پول کارخانه‌ خودتان دادید تسویه حساب کردید. اگر من پولدار بشوم و پولم بیشتر از شما بشود، دیگر شما بازیکن من را نمی‌توانید بخرید ببرید. بازیکن پرسپولیس مغانلو را نمی‌توانید بخرید ببرید. بهترین بازیکن من را نمی‌توانید بردارید ببرید مثلا ریگی را آنجا ببرید، خوب اینکه فوتبال نیست که، چه کسی مسئول این فوتبال است؟

به من بگویید آقای عزیز خادم آیا شما مسئول فوتبال هستید؟ آقای بهاروند آقای درودگر شما مسئول فوتبال هستید؟ به من بگویید چه کسی مسئول فوتبال است؟ من بروم از او سئوال کنم که چرا یکی ثابت 400 میلیارد می‌گیرد، یکی 500 میلیارد می‌گیرد، یکی 350 میلیارد می‌گیرد اما صنعت نفت چیزی نمی‌گیرد، استقلال با 30 یا 40 میلیون جمعیت هیچ پولی نمی‌گیرد. آیا این عدالت است؟

آجورلو: ما ضعیف و فقیر نیستیم، حق‌مان را بدهید

من به آقای فلاح(مدیرعامل فجر) می‌گویم آقای فلاح شما از دور زمین چقدر گرفتید؟ می‌گوید نمی‌دانم. می‌گویم پس چرا از سازمان لیگ حمایت می‌کنید که تبلیغات محیطی مال آنها بشود؟ می‌گوید آقای بهاروند مرا دعوت کرده اینجا بیاییم.

تیم سپاه برادر پاسدار آمده از حق فجر شهید سپاسی که اسمش شهید فجر سپاسی که خودشان می‌گویند مظهر ما شیرازی‌هاست، دفاع نمی‌کند. منصفانه نیست. بعد نامه می‌نویسد به سپاه و می‌گوید به ما مقداری پول بدهید. بیا از درون خود فوتبال بگیر. پول فوتبال کجاست؟ محتوای شماست، دور زمین شماست.

گفتمان من در حوزه ثروتمند شدن فوتبال ایران بخصوص استقلال است. در اینجا قلبم شکست وقتی شنیدم پدیده پول ندارد که به سفر برود. قلبم شکست وقتی که شنیدم صنعت نفت پول ندارد که به بازیکنانش بدهد. مگر می‌شود؟ این موضوع حق استقلال و پرسپولیس و تمام تیم‌های ایران است. ما تیم‌های بزرگ ایران هستیم و نباید معطل زمین تمرین باشیم. ما اگر گفتمان ما، گفتمان اول است پس باید رفتار و سبک زندگی‌مان هم بیارزد به آن رفتارمان و گفتمان هم اولی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا