از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور


از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور

استانها - ایرنا - خبرنگاران ایرنا 11 بهمن ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر، افزایش صادرات کالا به خارج از کشور، پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی، افزایش اعتبار صندوق‌های بازنشستگی و رفع تصرف اراضی ملی اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "جانی تازه به کالبد راههای گیلان با اعتبارات سفر رییس جمهور"، "مسئولیت اجتماعی صنایع، حقی که از مردم بوشهر دریغ می‌شود"، "تپش دوباره نبض گردشگری سلامت در سایه همدلی"، "عقیم‌سازی هسته‌ای؛ روش جدید مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای در مازندران" و "امیدواری سمنانی‌ها در آستانه صدمین روز سفر رئیس‌جمهور به سمنان" از جمله این گزارش‌ها بود.

همچنین گروه استانها در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: روند افزایشی آمارهای کرونایی در اغلب استان ها به وضوح نشان می‌دهد که سویه اومیکرون به پشتوانه سهل‌انگاری‌ها و عادی‌انگاری‌های اجتماعی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی روی ریل همه‌گیری قرار گرفته و با سرعت هر چه بیشتر، شیب صعودی را طی می‌کند.

امروز معاون اجرایی رییس جمهور هم که به گیلان سفر کرده است، در جریان بازدید از اجرای طرح آزادسازی سواحل انزلی تاکید کرد که تمامی متصرفات و نشانه‌های آن باید ظرف ۲۰ روز از ساحل گیلان پاکسازی شود. مرتضوی همچنین از دستگاههای نظامی و انتظامی خواست تا طبق قانون حریم سواحل را رعایت کنند.

استاندار گیلان نیز در این بازدید تصریح کرد که با دستگاه‌هایی که از آزادسازی ساحل امتناع کنند برخورد قانونی می‌شود.

از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور

همچنین سعید محمد دبیر شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در جریان سفر معاون رییس جمهور تاکید کرد که تا ۴۸ ساعت آینده باید سواحل منطقه آزاد انزلی برای عموم بازگشایی شود. وی خاطرنشان کرد که تمامی این حریم باید طبق قانون و دستور رییس جمهور برای عموم بازگشایی شود.

دادستان انزلی هم در همین ارتباط به خبرنگار ایرنا در رشت گفت که هیچ مشکلی در بحث آزادسازی سواحل بندرانزلی وجود ندارد.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز که به استان همدان سفر کرده است، از غرفه «شهر جهانی ملایر» در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بازدید کرد. در این بازدید از انگشترهای بازطراحی شده سپهبد شهید سلیمانی رونمایی شد.

از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور

علی نیکزاد نایب رییس مجلس هم در همایش «نیمکت های سوخته» در شهرستان میانه تاکید کرد که جهاد تبیین از مطالبات رهبر معظم انقلاب است. وی یادآور شد که دشمن سعی در تحریف تاریخ و جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشور ما را دارد.

همچنین امروز معاون وزیر آموزش و پرورش در ایلام گفت که مشکل رتبه بندی معلمان بزودی برطرف می شود. مجتبی همتی تاکید کرد که معلمان بعنوان مدافعان تعلیم و تربیت در شرایط سخت کرونایی هیچگاه آموزش را تعطیل نکرده و از آن دست نکشیدند.

معاون وزیر ورزش هم که در بجنورد به سر می‌برد خبر داد که بیش از چهار هزار پروژه ورزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد. وی خاطرنشان کرد که با توجه به میزان گسترده پروژه های ورزشی نیمه تمام، پروژه ای جدیدی کلنگ زنی نخواهد شد.

سخنگوی سپاه پاسداران نیز در قزوین گفت که هجمه روانی دشمنان در فضای مجازی با ارتقای سواد رسانه خنثی می‌شود. وی یادآور شد که سواد رسانه ای موجود در جامعه در تراز انقلاب اسلامی نیست و باید برای ارتقای این سواد تلاش کنیم تا در دام عملیات رسانه ای دشمنان قرار نگیریم.

از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور

همچنین امروز معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در شیراز اعلام کرد که ۳۰ درصد اقتصاد کشور در حوزه راه و شهرسازی است. وی خاطرنشان کرد: محسوس ترین وعده و کمی ترین مطالبه مردمی، موضوع مسکن است.

معاون استاندار کرمانشاه نیز در گفت وگو با ایرنا، خبر داد که ۱۸ هزار واحد مسکونی دهه فجر در کرمانشاه کلنگ‌زنی می‌شود. به گفته وی احداث این تعداد واحد مسکونی با چهار هزار میلیارد تومان گردش مالی نقش موثری در ایجاد تحول اقتصادی در استان خواهد داشت.

از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور

امروز رییس دادگستری سرپل‌ذهاب هم اعلام کرد که ۵۳ قبضه سلاح غیرمجاز در سرپل‌ذهاب کشف شد. در این رابطه ۲ نفر دستگیر و برای نامبردگان پرونده قضایی تشکیل شد.

مدیرکل گمرک مرز رسمی پرویزخان نیز از صادرات حدود ۲ میلیون تُن کالا از مرز رسمی پرویزخان به عراق خبر داد. این مقام مسئول به خبرنگار ایرنا در قصرشیرین گفت که ارزش کالاهای صادر شده در مجموع به میزان ۸۰۵ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۸۱۰ دلار است که در قالب ۳۶ هزار و ۹۷۲ اظهارنامه بوده است.

همچنین سرپرست گمرک ملایر خبر داد که میزان صادرات کالا از گمرک ملایر ۱۱ درصد افزایش یافته است. وی به ایرنا گفت که در ۹ ماه اول سال انواع کالا به وزن خالص بیش از ۲۱ هزار و ۸۶۱ تُن از گمرک ملایر به ۲۴ کشور جهان صادر شد.

از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور

مدیر شعب بانک کشاورزی استان قزوین هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا خبر داد که ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداران بخش کشاورزی قزوین پرداخت شد.این تسهیلات با هدف افزایش توان تولید و اشتغال به متقاضیان کشاورزی، صنایع تبدیلی، خدمات کشاورزی و دامداری پرداخت شده است.

سفیر رومانی نیز که به تبریز سفر کرده است در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآور شد که تاریخ غنی موقعیت ارزشمندی به تبریز داده است. به گفته «میرلا کارمن گرکو» قرارگیری آثار متعدد و غنی تاریخی در تبریز، موقعیت ارزشمندی را برای این شهر تاریخی به ارمغان آورده و بر همین اساس سفر به این کهن شهر و در جریان قرار گرفتن نحوه فعالیت مردم به خصوص هنرمندان صنایع‌دستی از مهم‌ترین برنامه های من است که به زودی اجرا خواهم کرد.

از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور

مرکز ایرنا در اهواز هم خبر داد که ۵۹ قبضه سلاح غیرمجاز در خوزستان کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامی خوزستان با تایید این خبر اضافه کرد که ۵۵ نفر در این رابطه و طی ۲ روز گذشته در عملیات‌ پلیس دستگیر شدند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان نیز اعلام کرد که طی ۱۰ ماهه سال جاری ۸.۵ میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد. به گفته وی از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده، پنج میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۸۲ تن با رشد ۱۶۷ درصدی به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

همچنین از اهواز خبر رسید که بیش از ۲ میلیون تن کالا از مرزهای خوزستان ترانشیپ شد. معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اعلام این خبر خاطرنشان کرد که ۸۸۶ هزار و ۱۸۲ تن کالا توسط ۳۵ هزار و ۳۱۳ کامیون از مرز شلمچه جابه جا شد که نسبت به مدت مشابه ۱۰۹ درصد در تناژ و ۲۱۱ درصد در تعداد سفر افزایش داشته است.

از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زنجان گفت که اعتبار دریافتی صندوق‌های بازنشستگی کشور به ۲۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. در ایران ۱۸ صندوق بازنشستگی وجود دارد که ۲۳.۶ میلیون مشترک و مستمری بگیر اصلی را تحت پوشش قرار داده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان نیز اعلام کرد که ۶۸ هزار نفر در سیل هرمزگان خدمات امدادی دریافت کردند. به گفته وی ۵۷۹ واحد مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بودند از آب تخلیه و ۱۳ خودرو نیز رهاسازی شد و ۳۲ کمپ اسکان اضطراری در شهرستان‌های پارسیان، رودان، بندرعباس و میناب برای افرادی که منازلشان در سیل آسیب دیده بود برپا شد.

از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور

همچنین امروز مدیرکل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار زاهدان خبر داد که حدود ۳۷۰۰ طرح عمرانی در سیستان و بلوچستان آماده بهره‌برداری در دهه فجر است. این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از سه هزار و ۶۹۳ واحد مسکن روستایی، ۱۰ طرح هادی روستایی و ۴۹ واحد مسکن اقدام ملی در سطح استان است.

۸۲ میلیارد تومان طرح بهداشت و درمان در لرستان بهره برداری می‌شود. این تیتر خبری بود که مرکز ایرنا در خرم‌آباد به نقل از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان منتشر کرد. وی افزود:این پروژه‌ها شامل خانه‌های بهداشت، مراکز بهداشتی و درمانی و بخش های آنژیوگرافی، ام آر آی و سی تی اسکن هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز به خبرنگار ایرنا در شیراز گفت که ۱۰۰ میلیون مترمکعب حقابه بختگان فارس امسال پلکانی رها می‌شود. وی خاطرنشان کرد که پیگیری تامین حقابه بختگان به عنوان یک مطالبه جدی از سوی جوامع محلی حاشیه تالاب دنبال می‌شود.

از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور

مرکز ایرنا در تهران هم در خبری اعلام کرد که از ابتدای سالجاری ۴۶۸ فقره از اراضی ملی استان تهران رفع تصرف شد. ارزش این میزان ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

از پیگیری روند آزادسازی سواحل دریای خزر تا افزایش صادرات کالا به خارج از کشور

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ شقایق ناییجیان خبرنگار مرکز ساری با عنوان "نقد یا کارت به کارت؛ برگی تازه از دفتر فرار مالیاتی برخی پزشکان در مازندران"، مونا عیدان خبرنگار مرکز بوشهر با تیتر "مسئولیت اجتماعی صنایع، حقی که از مردم بوشهر دریغ می‌شود" و میثم ماله میرچگینی خبرنگار مرکز قزوین با عنوان "یاد روزهایی که نان برکت بود و بی‌حرمتی به آن گناه" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403