سرشماری زمستانه حیات وحش منطقه شکار ممنوع طالقان انجام شد


سرشماری زمستانه حیات وحش منطقه شکار ممنوع طالقان انجام شد

کرج - ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان گفت: سرشماری زمستانه حیات وحش پستاندار منطقه شکار ممنوع طالقان با کمک محیط بانان این شهرستان انجام شد.

محسن فلاح نژاد روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: سرشماری حیات وحش هر سال به صورت تابستانه و زمستانه در دو مرحله انجام می شود ، که امسال به علت شیوع ویروس کرونا فقط در یک مرحله زمستانه برگزار شد.

وی اظهار داشت: سرشماری طالقان به دلیل وسعت منطقه هرسال با کمک کلیه محیط بانان، عوامل یگان و دوستداران محیط زیست و همیاران در تیم های ۲ الی ۳ نفره انجام می گیرد.
وی مهمترین سرشماری را مربوط به پستاندارن و چهارپایان عنوان کرد و گقت: شاخص ترین گونه منطقه حفاظت شده کل و بز است ولی گونه های جانوری دیگر مانند پلنگ، خرس، شغال، گرگ، روباه در سرشماری قید می شود و بعد از تجمیع آمار توسط محیطبانان صورتجلسه و بعد از تایید نهایی در اختیار سازمان قرار می گیرد و همچنین سرشماری پرندگان به صورت جداگانه انجام می شود.
فلاح نژاد در خصوص نحوه سرشماری بیان داشت: افراد تیم سرشماری در گروه های ۲ یا سه نفره با تجهیزاتی که در اختیار دارند به نقاط مشخص که مناطقی صعب‌العبور است رفته ودر فرم‌های مخصوصی که سازمان حفاظت محیط زیست در اختیارشان قرار داده در زمان مشاهده نام گونه، تعداد به تفکیک سن و جنس گونه، نام محل و سپس داخل جدولی مختصات جغرافیایی آن ارتفاع و مشخصات محیطی از محل ثبت می‌شود.
وی افزود : طبق گزارشات مردمی سال‌ها مشاهده کل یا بز وجود نداشته یا درصورت مشاهده تعداد بسیار کمی از این گونه دیده شده ولی در سالهای اخیر با برقراری امنیت بهتر، تعداد بیشتری از این گونه را در اطراف محل سکونت خود شاهد بودند.
وی اضافه کرد: حفاظت محیط زیست استان البرز همراه با ماموران؛ مردم و همیاران برای حفاظت از منطقه شکار ممنوع طالقان تمام توان خود را بکارگرفته است.

منطقه شکار ممنوع طالقان ۷۵ هزار هکتار وسعت دارد.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا