استقبال از پیش ثبت‌نام سفر سوریه


استقبال از پیش ثبت‌نام سفر سوریه

رئیس سازمان حج و زیارت از استقبال زائران از پیش ثبت نام سفر سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت تشکیل شد آقای علی رضا رشیدیان اعلام کرد: نزدیک به 4300 نفر برای اعزام به سوریه تا 20 اسفندماه امسال پیش ثبت نام کرده اند.

بر پایه این گزارش، پیش ثبت‌نام سفر زیارتی سوریه از روز چهارشنبه(ششم بهمن‌ماه) در سراسر کشور آغاز شده است و مشتاقان زیارت اعتاب مقدسه در دمشق می‌توانند با مراجعه به سامانه ziarat.haj.ir نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

بگفته آقای رشیدیان، برنامه ریزی برای اعزام این افراد درحال انجام است.

وی افزود: برای مدیریت و هدایت شایسته سفرهای زیارتی عتبات عالیات برای مناسبت های پیش رو درماههای رجب و شعبان و نوروز نیزاطلاع رسانی و اقدام لازم صورت خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت لزوم فراهم کردن آسایش، امنیت و خدمات مناسب به زائران در سفرهای زیارتی را یادآور شد و از مسئولان حوزه حج و زیارت خواست با توجه به استقبالی که از این سفرها می شود برای تحقق این موارد تمام توان خود را بکار گیرند وهماهنگی و تعامل با دستگاههای مرتبط در داخل و کشورهای میزبان را به صورت جدی پیگیری کنند.

در ادامه این جلسه، آقایان اکبر رضایی معاون حج و عمره و محمد آزاد معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت درباره آخرین تحولات و خبرها درخصوص حج آینده درعربستان و روند تهیه نظام نامه جامع منابع انسانی این سازمان و اقدامات صورت گرفته در این زمینه گزارش دادند.

آقای رضایی با اشاره به تحولات میدانی در حوزه حج و تعداد مجوزهای صادر شده برای عمره و اقامه نماز و زیارت در مسجدالحرام و مسجدالنبی افزود: همچنان شاهد عدم اطلاع رسانی از سوی منابع رسمی در کشور میزبان درخصوص نحوه برگزاری حج آینده و تعداد زائران خارجی هستیم.

آقای آزاد نیز به شکل گیری یازده گروه آموزشی و پژوهشی درارتباط با کارگزاران، کارکنان و زائران اشاره کرد و آقای سعید کوزه گران مدیرکل دفتر راهبری ونظارت بر امور کارگزاران به تفصیل درباره ساختار نظامنامه جامع منابع انسانی، اهم وظایف این یازده گروه و نحوه فعالیت آنها گزارش داد.

وی برهمکاری و ارتباط این مجموعه با پژوهشکده حج و زیارت درقم وتوجه به فعالیت های آموزشی و پژوهشی که در سطح منطقه و بین الملل درحوزه های حج، عمره و عتبات صورت می گیرد، تاکید کرد.

برپایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین در ابتدای این جلسه، با گرمیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: با مقاومت، ایثار و فداکاری های امام راحل(رض) و امت، حکومت 2500 ساله شاهنشاهی از بین رفت و جوانه های حکومت اسلامی روئیدن گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه ملل مستضعف و مظلوم جهان از پیروزی انقلاب اسلامی خوشحال شدند، افزود: شهدای سرافراز با نثار خون خود، انقلاب اسلامی را به مسلمانان و آزادگان جهان هدیه کردند و همه ما وامدار فداکاری ، ایثار و از خود گذشتگی آنها هستیم و باید از امانتی که به ما سپرده شده است به خوبی حفاظت کنیم.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژل مانیکور برای سلامت ناخن مضر است؟