یادواره 650 روحانی و طلبه شهید شمال کشور در ساری برگزار شد


ساری - ایرنا - یادواره 650 شهید روحانی و طلبه استان های مازندران ، گیلان و گلستان دوشنبه شب با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه و جمعی از خانواده های شهدا و مسوولان در مصلی ساری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که طلبه های جوان با لباس سربازی و عمامه از مهمانان استقبال می کردند شماری از علمای اهل تسنن استان گلستان نیز حضور داشتند .

ماکت حضور سربازان و رزمندگان سلاح به دست که بیشتر آنان را روحانی و طلبه تشکیل می دادند که در مقابل دشمنان بعثی عراق صف آرایی کرده بودند جلوه ای خاص به این مراسم داده بود.

برجسته شدن عکس سردار جنگل میرزا کوجک خان نیز نمادی از حضور شهدای انقلاب و رزمندگان دفاع مقدس از خطه گیلان در این مراسم بود که مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت.

خواندن سرود با مضامین حماسی که یادآور شور و حال دوران انجام عملیات در جبهه های دفاع مقدس بود و پخش کلیپ از برگزاری نماز جماعت توسط روحانیون و نقش آنان در مبارزه علیه دشمنان از دیگر جلوه های این مراسم بود.

در ابتدای این مراسم پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید مازندرانی ساکن قم برای حاضران پخش شد.

این مرجع تقلید در پیامش به این مراسم از چهار هزار و ۵۰۰ شهید روحانی کشور به عنوان افضل الشهدا یاد کرد و گفت : همان طوری که روحانیت همواره در کنار حضرت امام راحل در پیروزی انقلاب حضوری با صلابت داشت، به عنوان رزمنده نیز در دفاع مقدس نقش محوری ایفا کرد.

وی با بیان این که حق شناسی روحانیت در نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بویژه در دفاع مقدس ستودنی است، افزود : یقین بدانید روحانیون و طلابی که در دفاع از نظام اسلامی شهید شدند به دلیل سوگند یاد کردن افضل الشهدا هستند.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت : اگر نبود حضور روحانی در انجام سخنرانی ها و نوشتن مطالب الهی برای رزمندگان نمی توانستیم به این همه موفقیت های این انقلاب در نظام اسلامی برسیم و به همین دلیل امروز وظیفه همه ما مردم این است که ادامه دهنده راه این شهدا باشیم .

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این مراسم به اهمیت حضور علمای اهل تسنن در کنار شیعیان در این مراسم اشاره کرد و گفت: خون شیعه و سنی برای این انقلاب و نظام ریخته شده است تا امروز به این درجه از موفقیت ها برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لایینی با تاکید بر این که وحدت حول ولی فقیه مهمترین عامل تداوم این انقلاب است ، افزود: امروز به برکت خون شهدا که از همه اقشار بویژه روحانی و طلبه شاهد وحدت بیشتر در جامعه هستیم .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟