مزار شهدای گمنام کیش غبارروبی شد


مزار شهدای گمنام کیش غبارروبی شد

 کیش - ایرنا - مزار شهدای گمنام جزیره کیش همزمان با آغاز گرامیداشت دهه فجر غبارروبی و عطر افشانی شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که صبح امروز سه شنبه ۱۲بهمن در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد به مناسبت سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهمن جمهوری اسلامی مزار پنج شهید گمنام کیش عطر افشانی و غبار روبی شد.

در این مراسم علاوه بر جمعی از کیشوندان، بسیجیان و مسوولان جزیره کیش با قرائت فاتحه و عطر افشانی قبور شهدای گمنام بار دیگر با آرمان های شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند و یاد و خاطره شهیدان گلگون کفن را گرامی داشتند.

در این آیین نیروهای مسلح مستقر در منطقه شامل نیروهای سپاه ناحیه مقاومت، فرماندهی انتظامی ویژه و دریابانی، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی و دریابانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه پلیسان افتخاری جزیره نیز حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، دی ماه سال ۱۳۸۱ پیکر مطهر پنج شهید گمنام گلگون کفن دوران دفاع مقدس که در مناطق جنگی کشور به امانت سپرده شده بودند به جزیره کیش منتقل و در مسجد امام حسن مجتبی (ع) به خاک سپرده شدند؛ هم اکنون مزار این شهیدان زیارتگاه عموم کیشوندان و مسافرانی است.

دهه فجر انقلاب اسلامی، گرامیداشت روزهای سرنوشت‌ساز ملت ایران، از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ است.

این ایام پاسداشت وقایعی همچون بازگشت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی پس از ۱۵ سال تبعید و اعلام تشکیل دولت موقت، پیوستن بسیاری از ارتشیان به انقلاب و بیعت نیروی هوایی با امام بزرگوار، شکست حکومت نظامی‌ با حضور شکوهمند مردم در صحنه به فرمان امام خمینی (ره) ، فتح مراکز مهمی همچون صدا و سیما و پادگان‌های نظامی است، که سرانجام پیروزی انقلاب اسلامی را در پی داشت.

مردم ایران، ایام دهه فجر و سالروز استقلال و آزادی خود از چنگال استکبار جهانی را، که مرهون خون‌های مطهر شهیدان و مجاهدت‌های ملت ایران و رهبری امام خمینی (ره) بود؛ هرساله جشن می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403