ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400


ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال خرید یک شاسی بلند هستید،‌ در ادامه با ما همراه باشید تا با ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران آشنا شوید. قیمت خودروهای شاسی بلند طی سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است، به طوری که بسیاری از علاقه‌مندان به این خودروها دیگر توانایی خرید آن‌ها را ندارند. اما با... نوشته ارزان ترین...

اگر با بودجه‌ای محدود به دنبال خرید یک شاسی بلند هستید،‌ در ادامه با ما همراه باشید تا با ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران آشنا شوید.

قیمت خودروهای شاسی بلند طی سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است، به طوری که بسیاری از علاقه‌مندان به این خودروها دیگر توانایی خرید آن‌ها را ندارند. اما با وجود این در بازار کشور همچنان کراس اوورهای چینی وجود دارند که می‌توان با پرداخت هزینه کمتری اقدام به خرید آن‌ها کرد. علاوه بر این مدل‌های قدیمی شاسی بلندهای واقعی مانند نیسان رونیز، میتسوبیشی پاجرو،‌ سرانزا و… نیز با قیمت مناسب در بازار خرید و فروش می‌شوند،‌ اما سال‌های زیادی از عمر آن‌ها گذشته و تنها افراد خاصی نظیر طبیعت‌گردان و… به سراغ خرید آن‌ها می‌روند. از این رو ما در این مطلب به معرفی برخی از کراس اوورهای مدل بالاتر چینی خواهیم پرداخت تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها ارزش خرید بیشتری دارند.

شش مورد از ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران

۱. ام وی ام X33

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400

ام وی ام X33 نخستین کراس اوور چینی بود که روانه بازار ایران شد. با ورود این خودرو به کشور اقشار ضعیف‌تر جامعه نیز شاسی بلندسواری را تجربه کردند و پس از آن محصولات چینی بیشتری به بازار ما عرضه شد. تا پیش از این مدل‌های مختلفی از این اتومبیل روانه بازار می‌شد، اما هم‌اکنون تنها دو نسخه از این خودرو یعنی ام وی ام x33s و ایکس ۳۳ اسپرت اتوماتیک نیوفیس توسط مدیران خودرو تولید می‌شود و سایر مدل‌ها به صورت کارکرده در بازار موجود هستند.

برای خرید یکی از نمونه‌های کارکرده یا صفر کیلومتر این خانواده باید در حدود ۲۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان هزینه کنید. هم‌اکنون ام وی ام ایکس ۳۳ اس یکی از پرطرفداراترین محصولات این خانواده است که نسخه کارکرده آن با قیمتی در حدود ۴۵۰ میلیون تومان در بازار کشور خرید و فروش می‌شود.

این کراس اوور چینی از یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرت ۱۳۸ اسب بخار را به تولید برساند. وظیفه انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس اتوماتیک سی وی تی گذاشته شده است. برای نمونه‌ای از امکانات در نظر گرفته شده برای این خودرو می‌توان به آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، دی لایت، کروز کنترل، سیستم تهویه اتوماتیک،‌ سانروف، بلوتوث و پورت USB اشاره کرد.

در نهایت می‌توان گفت اگر با بودجه محدود به دنبال خرید یک کراس اوور چینی هستید،‌ ام وی ام ایکس ۳۳ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

۲. ام وی ام X22

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400

ام وی ام X22 نمونه دیگری از ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران است. این خودرو در واقع نسخه کراس اوور ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک است که تغییرات ظاهری بسیاری را تجربه کرده است. شرکت مدیران خودرو تاکنون تیپ‌های مختلفی از این کراس اوور را به بازار کشور عرضه کرده که جدیدترین آن‌ها ام وی ام ایکس ۲۲ پرو است.

ام وی ام ایکس ۲۲ به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است که توانی برابر با ۱۰۵ اسب بخار را به همراه ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال این قدرت به چرخ‌های جلو بر عهده یک گیربکس اتوماتیک چهار سرعته گذاشته شده است.

ام وی ام X22 دنده‌ای ساده ۹۶ که ارزان‌ترین نسخه از ایکس ۲۲ محسوب می‌شود در حال حاضر با قیمتی در حدود ۳۴۰ میلیون تومان در بازار کشور خرید و فروش می‌شود. برای خرید نسخه‌های اتوماتیک اسپرت اکسلنت این خودرو نیز باید حدودا ۳۸۰ تا ۵۲۰ میلیون تومان هزینه کرد.

ام وی ام ایکس ۲۲ اسپرت اکسلنت که نسخه فول آپشن این کراس اوور است، با امکانات نسبتا مناسبی نظیر سانروف، سنسور پارک عقب، کنترل عقب‌گرد در سربالایی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، پایش میزان باد تایرها، بلوتوث، USB، ترمز کمکی، سامانه کنترل کشش و کنترل پایداری و میرور لینک به بازار کشور عرضه می‌شود.

با این اوصاف اگر با بودجه‌ای در حدود ۳۳۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به دنبال خرید یک کراس اوور زیبا و کم استهلاک هستید، می‌توانید به سراغ ام وی ام X22 بروید.

۳. چری تیگو ۵ اکسلنت مدل ۹۴

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400

چری تیگو ۵ اکسلنت یکی دیگر از کراس اوورهای ارزان قیمت موجود در بازار کشور است که از نظر ظاهری بسیار زیبا طراحی شده است. هم‌اکنون مدل ۹۴ این خودرو در بازار کشور با قیمتی حدود ۵۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود که قیمت مناسبی به نظر می‌رسد.

برای چری تیگو ۵ مدل ۹۴ یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی در نظر گرفته شده است که می‌تواند توانی برابر با ۱۳۹ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۸۲ نیوتن‌متری به تولید برساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه بر عهده یک جعبه دنده سی وی تی هفت سرعته اتوماتیک گذاشته شده است. این خودرو در عرض ۱۳ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

چری تیگو ۵ اکسلنت به امکانات قابل قبولی مجهز شده است که برای نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به استارت دکمه‌ای، دوربین عقب، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، کروز کنترل، ۴ کیسه هوا، گرم‌کن صندلی جلو، سانروف، ورود بدون کلید، سیستم کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک عقب، صندلی برقی راننده، بلوتوث، USB و سیستم پایش فشار باد تایرها اشاره کرد.

در نتیجه می‌توان گفت چری تیگو ۵ اکسلنت مدل ۹۴ برای افرادی که قصد دارند با بودجه‌ای در حدود ۵۰۰ میلیون تومان صاحب یک شاسی بلند شوند، گزینه مناسبی خواهد بود.

۴. لیفان X50

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400

لیفان X50 در واقع یک هاچ بک خوش قامت است و به هیچ عنوان شاسی بلند محسوب نمی‌شود. اما با وجود این در کشور ما به عنوان یک کراس اوور خرید و فروش می‌شود و ما نیز باید به همین چشم به این محصول نگاه کنیم. این خودرو به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است که می‌تواند قدرت ۱۰۲ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۳۳ نیوتن‌متر به تولید برساند. قدرت این پیشرانه به وسیله یک جعبه دنده اتوماتیک سی وی تی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

لیفان X50 با امکانات نسبتا مناسبی نظیر دو کیسه هوا جلو، حسگر پارک عقب، چراغ روشنایی در روز، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو، آینه‌های بغل برقی، فرمان برقی حساس به سرعت و سامانه ترمز کمکی اشاره کرد. در حال حاضر نسخه دنده‌ای و اتوماتیک لیفان X50 مدل ۹۴ تا ۹۷ با قیمتی در حدود ۲۲۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان در بازار کشور خرید و فروش می‌شود.

۵. جک S5 دنده ای مدل ۹۴

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400

جک S5 از معدود کراس اوورهایی بود که پس از عرضه به بازار کشور با استقبال گرمی از سوی اقشار متوسط جامعه مواجه شد و آن‌ها را به خرید یک خودرو چینی تشویق کرد. هم‌اکنون نسخه‌های کم کارکرد این خودرو با قیمت نسبتا بالایی در بازار کشور خرید و فروش می‌شوند، اما مدل ۹۴ این خودرو را می‌توان با پرداخت هزینه نسبتا کمی خریداری کرد. این خودرو به یک پیشرانه توربوشارژ دو لیتری مجهز شده است که قدرت ۱۷۴ اسب بخار را به تولید می‌رساند. وظیفه انتقال قدرت این خودرو بر عهده یک جعبه دنده شش سرعته دستی گذاشته شده است.

این کراس اوور به امکانات قابل قبولی مجهز شده است که صندلی راننده شش حالته دستی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل سرعت در سرازیری، حسگرهای پارک عقب،‌ نمایشگر مالتی مدیا، آینه‌های تاشونده برقی گرم‌کن‌دار، اتولایت، ترمز پارک برقی، سنسور باران و میزان باد تایرها، کنترل توقف در شیب، تهویه اتوماتیک دوگانه، سانروف،‌ بلوتوث، USB، نمایشگر ملتی مدیا،‌ دو عدد کیسه و شش اسپیکر از جمله آنها هستند.

۶. جک S3

ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران – بهمن 1400

یکی دیگر از ارزان ترین شاسی بلندهای بلند بازار ایران جک ‌S3 است. این خودرو سواری نرمی دارد و همچنین کابین آن نیز تقریبا جادار است و می‌تواند برای خانواده‌های نه چندان پرجمعیت گزینه مناسبی باشد. این خودرو هم‌اکنون در بازار کشور محبوبیت زیادی دارد و سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص داده است. برای خرید این کراس اوور چینی باید مبلغی در حدود ۴۵۰ میلیون تومان را کنار بگذارید.

جک S3 به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری مجهز شده است که می‌تواند قدرت ۱۰۷ اسب بخار را به تولید برساند. قدرت این پیشرانه توسط یک جعبه دنده اتوماتیک سی وی تی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از اصلی‌ترین مزایای جک اس ۳ می‌توان به سواری نرم، مصرف سوخت پایین و استهلاک فنی کم اشاره کرد.

این کراس اوور چینی با امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، تنظیم برقی آینه‌های بغل به همراه گرم‌کن، سیستم کنترل توقف در سربالایی، سنسورهای پایش فشار باد تایرها، حسگر پارک عقب، دو عدد کیسه هوا، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، سیستم رهیاب، بلوتوث، دی لایت، اتولایت و سانروف اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است