سونی استودیو بانجی را تصاحب کرد


سونی استودیو بانجی را تصاحب کرد

کمپانی سونی استودیو Bungie را تصاحب کرد. این استودیو خالق سری محبوب Halo و بازی Destiny است. از این پس بانجی جزو استودیوهای پلی‌استیشن شناخته خواهد شد. اما فعالیت این استودیو به صورت مستقل ادامه پیدا می‌کند. سونی استودیو بانجی را تصاحب کرد پس از خرید جنجالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این بار نوبت به […]

سونی استودیو بانجی را تصاحب کرد

پس از خرید جنجالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این بار نوبت به سونی رسید که خرید مهمی انجام دهد. این شرکت ژاپنی استودیو Bungie را تصاحب کرد. جالب است بدانید، این استودیو خالق سری Halo محبوب‌ترین انحصاری ایکس‌باکس است که هم‌اکنون جزو استودیوهای پلی‌استیشن شناخته می‌شود.

گفتنی است، سونی استودیو بانجی را با مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار خریداری کرده است. با وجود اینکه این استودیو تحت مالکیت پلی‌استیشن قرار گرفته، اما بانجی فعالیت خود را به صورت مستقل ادامه خواهد داد. بنابراین، بازی Destiny 2 مولتی پلتفرم باقی خواهد ماند و انحصاری پلی‌استیشن نخواهد شد.

سونی استودیو بانجی را تصاحب کردسونی استودیو بانجی را تصاحب کردبانجی به استودیوهای پلی‌استیشن تعلق می‌گیرد

استودیو Bungie پس از نهایی شدن قرارداد بیانیه‌ای منتشر کرد تا نگرانی گیمرها را برطرف کند. آنها در بیانیه خود اعلام کردند که بانجی به عنوان «استودیوی مستقل» به کار خود ادامه می‌دهد. این استودیو همانند گذشته از بازی Destiny 2 روی تمامی پلتفرم‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

استودیو بانجی در کنار پشتیبانی از بازی Destiny 2، روی یک بازی کاملا جدید کار می‌کند. اطلاعات زیادی درباره این بازی در دسترس نیست. اما بازی جدید بانجی به احتمال زیاد یک شوتر اول شخص سرویس‌محور خواهد بود.

شایان ذکر است، خرید استودیو بانجی توسط سونی در واکنش خرید بزرگ مایکروسافت نبوده است. بر اساس گفته جیم رایان، رییس بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، سران پلی‌استیشن از شش ماه گذشته مذاکرات خود را با استودیو بانجی آغاز کرده بودند.

سونی استودیو بانجی را تصاحب کردسونی استودیو بانجی را تصاحب کردسران پلی‌استیشن و بانجی در زمان مذاکرات

نتیجه این مذاکرات منجر به خرید این استودیو توسط سونی شد. جالب است بدانید، پیش از این مایکروسافت در تلاش بود بانجی را تصاحب کند، اما به دلیل مسائل مونوپولی مالی این خرید منتفی شد. ردموندی‌ها حساب ویژه‌ای روی خالق مهم‌ترین فرنچایز خود یعنی هیلو باز کرده بودند. اما این مذاکرات نتایج مطلوبی برای آنها نداشت.

جیم رایان خبر از خرید استودیوهای بیشتر در آینده را داده است. بنابراین، خرید بانجی آخرین خرید پلی‌استیشن نخواهد بود. بر اساس گزارشات منتشر شده، پس از نهایی شدن قرارداد خرید استودیو بانجی، سهام سونی ۵ درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین، نظر کاربران در فضای مجازی نسبت به این خرید مثبت بوده است و از آن استقبال کرده‌اند.

نظر شما درباره تصاحب استودیو بانجی توسط سونی چیست؟ آیا این خرید به شرایط پلی‌استیشن کمک می‌کند؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان