نسیم توسعه با افتتاح 72 طرح شهرستان سمنان در آغاز دهه فجر انقلاب


نسیم توسعه با افتتاح 72 طرح شهرستان سمنان در آغاز دهه فجر انقلاب

سمنان- ایرنا- 72 طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان به صورت همزمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و استاندار به میمنت چهل و سومین سالگرد بهار انقلاب اسلامی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برگ زرینی در تاریخ کشور عزیزمان و نماد غلبه اراده پولادین ملت غیور این دیار با دست‌های خالی و عزمی راسخ در برابر کاخ‌های پر زرق و برق و سرسپردگی رژیم طاغوت در برابر بیگانگان است و دوازدهم بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن است؛ بزرگمردی که با رهنمودهای خویش پرچم مبارزه علیه رژیم پهلوی را بر افراشته نگاه داشت و با بسیج کردن نیروهای مردمی در راستای انسجام و هماهنگی حرکت های انقلابی توانست حکومت شاهنشاهی را سرنگون کند و با استقرار نظام اسلامی در کشور استقلال و آزادی را به ارمغان آورد و به مناسبت گرامیداشت این روزهای غرورآفرین، شهرستان سمنان با افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۴ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با رویکرد محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی و ارتقای خدمات به استقبال چهل و سومین بهار انقلاب رفته است.

نسیم توسعه با افتتاح 72 طرح شهرستان سمنان در آغاز دهه فجر انقلاب


یکی از طرح‌هایی که به مناسبت دهه فجر در شهرسمنان افتتاح شد مدرسه ۱۸ کلاسه با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.
مدرسه ۱۸ کلاسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با زیربنای سه هزار و ۳۸۴ مترمربع در ۳ طبقه و با زیربنای آموزشی ۲ هزار و ۹۲۱ مترمربع با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال دهه فجر امسال افتتاح شد.
سرپرست فرمانداری سمنان گفت: ۸۴ طرح عمرانی و اقتصادی این شهرستان با اعتبار ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.
حسن اقوامی‌پناه اظهار داشت: ۶۸ طرح عمرانی با اعتبار یکهزار و ۵۰۹ میلیارد ریال و ۴ طرح اقتصادی با اعتبار ۵۶۱ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال در این شهرستان به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی ١۲ طرح‌ با اعتبار ۴۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دهه فجر امسال در شهرستان سمنان آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: در مجموع ۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال برای افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی شهرستان سمنان در دهه فجر هزینه شد.
اقوامی‌پناه خاطرنشان کرد: ۸۴ طرح آماده افتتاح و کلنگ‌زنی در شهرستان سمنان به مناسبت دهه فجر امسال به وسیله ۲۰ دستگاه اجرایی برنامه‌ریزی و اجرا شد.
وی یادآور شد: از مجموع طرح‌های عمرانی آماده افتتاح در دهه فجر امسال چهار طرح در زمینه آبرسانی، ۲ طرح در زمینه راه، ۴۶ طرح در زمینه عمران شهری و روستایی و ۹ طرح در زمینه زیربنایی و انرژی است.
سرپرست فرمانداری سمنان گفت: چهار طرح در زمینه آب، سه طرح در زمینه راه، یک طرح در بخش بهداشت و سه طرح در بخش زیربنایی و انرژی، بخشی از طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن به مناسبت دهه فجر آغاز می‌شود.

نسیم توسعه با افتتاح 72 طرح شهرستان سمنان در آغاز دهه فجر انقلاب



ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل امروز
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در نشست شورای اداری شهرستان سمنان و آیین افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان به مناسب سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: نگهداری و حفظ انقلاب و تبیین آن برای نسل امروز که انقلاب را ندیده‌اند امری مهم و یک وظیفه است.
وی ادامه داد: نگهداری نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب، نیازمند خدمتگزاری خالصانه مسئولان و تلاش برای پاسخ به نیازها مردم است و باید این رویکرد مهم مورد توجه ویژه مسوولان باشد.
امام جمعه سمنان گفت: قول و عمل مسئولان باید یکی باشد، مردم در صورت مشاهده تلاش برای گره گشایی و به ثمر رساندن اهداف، کمک حال خواهند بود.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: حفظ و نگهداری کارها و عمل هایی که انسان ها به صورت خالصانه انجام می دهند، دشوار است و باید اینگونه رفتار سرلوحه باشد.

نسیم توسعه با افتتاح 72 طرح شهرستان سمنان در آغاز دهه فجر انقلاب



حفظ انقلاب اسلامی در سایه تقویت سرمایه اجتماعی با کار جهادی
‍ استاندار سمنان نیز در شواری اداری شهرستان سمنان گفت: تقویت اعتماد مردم از طریق به کار گرفتن روحیه و کار جهادی، بهترین راهکار حفظ انقلاب است.
سید محمدرضا هاشمی تاکید کرد: برنامه های گرامیداشت دهه فجر امسال با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، با محوریت مردم برگزار شود.
وی با بیان اینکه تحقق رونق تولید در استان به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد، افزود: با بهره برداری از طرح‌های که امروز در شهرستان سمنان افتتاح شد، امید است مردم طعم شیرین بهره برداری را چشیده و شاهد رونق بیش از پیش تولید و ارتقاء شاخص ها باشیم.
وی تصریح کرد: ۲۷ واحد صنعتی راکد با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال با اقدامات صورت گرفته به چرخه تولید بازگشت و فعال شد که این رویکرد تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.
هاشمی یادآور شد: برای استفاده از ظرفیت گردشگری، اقدامات ویژه باید در نظر گرفته شود تا از فرصت تردد مسافران از استان سمنان به بهترین نحو ‌ممکن استفاده شود.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: به منظور تحقق رشد اقتصادی ۸.۶ درصد استان، باید تمامی حوزه های صنعتی، کشاورزی، معدنی و گردشگری استان با تمام توان پای کار باشند.
به گزارش ایرنا، ۸۵۱ طرح در دو بخش عمرانی و سرمایه گذاری با سه هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان به مناسبت دهه فجر در سراسر استان سمنان بهره‌برداری می‌شود.
در چهل سومین دهه فجر انقلاب در استان سمنان ۳۹۳ طرح عمرانی با ۶۶۶ میلیارد تومان بهره‌برداری و در بخش سرمایه‌گذاری نیز ۴۵۸ طرح با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان افتتاح می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...