چهار طرح آبخیزداری دامغان دهه فجر امسال افتتاح و آغاز می‌شود


چهار طرح آبخیزداری دامغان دهه فجر امسال افتتاح و آغاز می‌شود

سمنان-ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: سه طرح آبخیزداری با اعتبار 2 میلیارد و 614 میلیون تومان افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح با اعتبار 550 میلیون تومان، دهه فجر امسال در این شهرستان آغاز می‌شود.

علی‌اکبر عباسی راد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح احداث بندخاکی کوه زر و شیمی در حجم ۳۸ هزار مترمکعب با اعتبار یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان، طرح سنگ و ملات حوزه آستانه در حجم یکهزار و ۹۰۰ مترمکعب با هزینه ۸۳۳ میلیون تومان و طرح سنگ و ملات اَگَره به حجم یکهزار و ۵۵۰ مترمکعب با اعتبار ۵۵۱ میلیون تومان از جمله طرح‌های دهه فجر حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان است که در این ایام بهره برداری می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی طرح آبخیزداری سنگ و ملات در حوزه آستانه به حجم ۷۹۵ مترمکعب با هدف جلوگیری از ورود رسوبات به سد شهید شاهچراغی با اعتبار ۵۵۰ میلیون تومان آغاز می‌شود.

عباسی راد خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری نقشی مهم در ایمن سازی سرمایه‌های مردم و زیرساخت‌های شهری و روستایی در مقابله با سیل دارد.

وی تصریح کرد: اجرای طرح های آبخیزداری در مسیر سیلاب در افزایش حجم سفره‌ آب‌های زیرزمینی، ذخیره سازی آب و جلوگیری از فرسایش خاک کمک کننده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته و اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر، می‌توان گفت خسارت ناشی از سیلاب در استان سمنان کاهش یافت.

به گزارش ایرنا، دهه فجر امسال، ۶۷ طرح عمرانی و سرمایه‌گذاری توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان دامغان با اعتبار ۱۶۵ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان افتتاح و آغاز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...