بهبود روابط ایران و عربستان، پیام ایران به جهان اسلام برای وحدت و یکپارچگی است


بهبود روابط ایران و عربستان، پیام ایران به جهان اسلام برای وحدت و یکپارچگی است

سردبیر نشریه جنگ چاپ اسلام آباد نوشت: برقراری روابط دوستانه بین ایران و عربستان می‌تواند دست هر ابرقدرت خارجی را از منطقه قطع کند.

بهبود روابط ایران و عربستان، پیام ایران به جهان اسلام برای وحدت و یکپارچگی است

به گزارش راهبرد معاصر؛ «جاوید رشید» روزنامه نگار و سردبیر نشریه جنگ چاپ اسلام آباد نوشت: برقراری روابط دوستانه بین ایران و عربستان امری ضروری در شرایط کنونی است. خبر خوب برای جهان اسلام این است که روابط ایران و عربستان آرام آرام رو به بهبود پیش رفته و کدورت‌ها در حال از میان رفتن است.

روابط دوستانه و برادرانه میان ایران و عربستان بر پایه‌های مستحکم استوار می‌شود و البته نقش عراق در این زمینه بسیار حائز اهمیت است که شرایط و امکان دیدار مقامات دو کشور با یکدیگر را فراهم کرد.

جاوید رشید در گزارش خود نوشت: پیشرفت روابط ایران-عربستان بیانگر این است که اکنون تهدیدات در منطقه کنار زده شده است. ایران همواره برای روابط مسلمانان ارزش قائل شده و با وجود مجهز بودن به فناوری موشکی هرگز دست به ارعاب هیچ کشور اسلامی نزده و با اسرائیل و آمریکا به زبان خودشان گفتگو کرده است.

حال شرایط به گونه ایست که رژیم صهیونیستی که مدعی مجهز بودن به سلاح‌های مدرن است از نجنگیدن با جنبش اسلامی حزب الله حرف می‌زند. شاخه نظامی حزب الله یک جناح بزرگ مجهز به موشک‌های مدرن است که تا کنون پاسخ اسرائیل را به زبان خود این رژیم داده است.

اوضاع در مناطق عربی در حال تغییر است و آمریکا نیز اکنون در حال جمع کردن بساط خود است، در سوریه هم به نتایج مطلوبی که انتظار داشت نرسید.

روابط دیپلماتیک دو کشور به سرعت در حال احیاست و ایران با گام برداشتن بر پایه اصول و ضوابط اسلامی، این پیام را به دنیا داده است که خواهان وحدت و یکپارچگی امت اسلامی است.

نشریه جنگ نوشت: ایران در خصوص پیشروی گروهک داعش در منطقه صراحتا اعلام کرد که این گروهک در پی حادثه ۱۱ سپتامبر پدید آمده و به مسلمانان و جهان اسلام آسیب خواهد رساند. اوضاع پیش آمده در منطقه نیز ثابت کرد که تحرکات داعش در منطقه بر اساس مقاصد آمریکا بوده است، پس در این شرایط اتحاد ایران و عربستان یک تحول مهم در منطقه به حساب می‌آید و قابل ستایش است.

در صورت بروز هر گونه ناامنی در منطقه، نه تنها اروپا و کشور‌های عربی و ایران، بلکه تمامی کشور‌های جهان را درگیر یک جنگ نوظهور خواهد کرد که به سختی می‌توان گفت که این جنگ نوظهور از کجا آغاز شده و در کجا به پایان می‌رسد. امید است با پیشرفت روابط ایران و عربستان در مسیر درست، آمریکا از دستیابی به اهداف خود در منطقه ناکام بماند.

ایران در تحکیم روابط خود با عربستان آنچنان بخشندگی نشان داد که مثال زدنی است و نقش مهم ایران و عربستان در روز‌های آینده مشخص خواهد شد.

به نظر می‌رسد تسلط آمریکا بر جهان عرب در حال تضعیف شدن است، چرا که جنایاتی که پیش از این آمریکا از عراق گرفته تا سوریه، در مورد ملت عرب مرتکب شده، فصل مهم و جدی در تاریخ جهان عرب رقم زده است.

سردبیر این نشریه نوشت: ایران علیرغم فشار‌ها و تحریم‌های اعمال شده، حاضر نیست حتی ذره‌ای از برنامه هسته‌ای خود دست بردارد و همبستگی که مردم ایران در برابر اسرائیل از خود نشان داده اند، گواه این ایستادگی است.

به نوشته نشریه جنگ چاپ اسلام آباد، درباره اینکه عربستان دست دوستی به سمت ایران دراز می‌کند، گفته می‌شود دست هر ابرقدرت خارجی از منطقه کوتاه خواهد شد. روابط ایران و عربستان نیاز شرایط کنونی است و با اتحاد ایران، پاکستان و عربستان، در زمان کوتاه امکان برقراری امنیت در منطقه فراهم می‌شود که می‌تواند پایان بخش جنگ آمریکا و چین هم باشد./باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !