تصاویر کمتر دیده شده فرزندان فوتبالیست های ایران !


تصاویر کمتر دیده شده فرزندان فوتبالیست های ایران !

تصاویر نایاب فرزندان فوتبالیست ها از علی دایی تا مهدی مهدوی کیا...

علی دایی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۴۸) بازیکن فوتبال بازنشستهٔ تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس است که علاوه بر بازی در لیگ برتر ایران، سابقه حضور در لیگ‌های ستارگان قطر، امارات و بوندسلیگا آلمان را هم در کارنامه دارد.او اکنون مربی فوتبال، تجارت‌پیشه، کارآفرین و بنیانگذار و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.

تصاویر کمتر دیده شده فرزندان فوتبالیست های ایران !

علیرضا صفر بیرانوند (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۷۱) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست دروازه‌بان به صورت قرضی از تیم رویال آنتورپ، برای بوآویشتا در لیگ پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند.بیرانوند به مدت چهار فصل پیاپی از فصل ۹۴–۱۳۹۳ تا ۹۸–۱۳۹۷ بهترین دروازه‌بان لیگ برتر ایران و در زمان حضور در پرسپولیس در فصل ۹۸–۱۳۹۷، مرد سال فوتبال ایران و بهترین بازیکن لیگ شد. او در تیم ملی نیز بهترین دروازه‌بان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ شد و در جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشت. در نوامبر ۲۰۲۱، بیرانوند رکورددار بلندترین پرتاب دست در جهان و ثبت در کتاب گینس شد.

تصاویر کمتر دیده شده فرزندان فوتبالیست های ایران !

علی پروین (زاده ۳ مهر ۱۳۲۵ در تهران) بازیکن سابق فوتبال و مربی پیشین تیم ملی و پرسپولیس است. او پس از بازی در تیم‌های کیان و پیکان به مدت ۱۸ سال به عنوان بازیکن در باشگاه پرسپولیس به میدان رفت و سرمربیگری این تیم را در سه مقطع جداگانه نیز به عهده داشت. وی پس از فرشاد پیوس بیشترین گل زده برای پرسپولیس را در کارنامه دارد. علی پروین در ۷۶ بازی ملی ۸ گل به ثمر رساند و دو بار قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را با تیم ملی تجربه کرد. او در مسابقات جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ که در ایران برگزار شد، در بازی فینال نیز گل پیروزی بخش تیم ملی را به ثمر رساند. پروین در مسابقات جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین کاپیتان تیم ملی ایران بود.علی پروین که از پرافتخارترین مربیان پرسپولیس به‌شمار می‌رود؛ از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۲ نیز به مدت ۴ سال، هدایت تیم ملی را بر عهده داشت و در سال ۱۹۹۰ همراه با تیم ملی، قهرمانی بازی‌های آسیایی پکن را به دست آورد.

تصاویر کمتر دیده شده فرزندان فوتبالیست های ایران !

فرهاد مجیدی قادیکلایی(زادهٔ ۱۳ خرداد ۱۳۵۵) فوتبالیست سابق و مربی کنونی ایرانی است. وی اکنون سرمربی‌ تیم استقلال تهران است. مجیدی در ۴۵ بازی ملی ۱۰ گل به ثمر رسانده‌است و گلزنترین بازیکن ایرانی در مسابقات باشگاهی آسیا است. او همچنین سابقه بازی در باشگاه‌های صنایع پارچین، کشاورز، بهمن کرج، استقلال و راپید وین اتریش (نیم فصل) را در کارنامه دارد. مجیدی ۷ سال سابقه حضور در لیگ امارات با تیم‌های الوصل، العین، الاهلی و النصر را دارد و یک سال نیز در تیم الغرافه قطر بازی کرده‌است.فرهاد مجیدی با تیم العین امارات به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا ۰۳-۲۰۰۲ دست یافت و زننده یکی از گل‌های حساس مرحله نیمه‌پایانی برای این تیم بود.مجیدی در ۷ آبان ۱۳۹۲ در باشگاه استقلال تهران از دنیای فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد.

تصاویر کمتر دیده شده فرزندان فوتبالیست های ایران !

حمیدرضا استیلی (زادهٔ ١٢ فروردین ١٣۴۶) بازیکن و مربی فوتبال ایران است.او ۸۲ بازی ملی در کارنامه خود دارد و بیشتر فعالیت‌های باشگاهی خود را در پرسپولیس گذرانده است. گلی که استیلی برای تیم ملی ایران به تیم ملی آمریکا (در رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۸) زد، ماندگار شد و بازتاب فراوانی یافت.این گل بعدها به عنوان گل قرن انتخاب شد. حمید استیلی در ۸۲ بازی ملی با ۱۶ گل زده (۱۲ گل ثبت شده در فیفا) که در پست او (هافبک)، آمار گل خوبی به حساب می‌آید، یکی از بازیکنان تأثیرگذار در تیم ملی ایران به شمار می‌رود. او بعد از کریم باقری بهترین هافبک دفاعی پرسپولیس است.

تصاویر کمتر دیده شده فرزندان فوتبالیست های ایران !

محمدعلی کریمی پاشاکی (زادهٔ ۱۷ آبان ۱۳۵۷) که با نام علی کریمی شناخته شده، بازیکن فوتبال بازنشسته ایرانی است. کریمی در دوران فوتبال حرفه‌ای ۱۸ سالهٔ خود از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳، سابقهٔ بازی در لیگ‌های ایران، امارات، قطر و آلمان را دارد.علی کریمی که به‌عنوان یک بازی‌ساز دریبل‌زن شناخته می‌شود، با لقب «جادوگر» و «مارادونای آسیا» از او یاد می‌شود. کریمی در سال ۲۰۱۸؛ با کسب ۹۱٪ آراء کاربران سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به عنوان بهترین هافبک تاریخ جام ملت‌های آسیا شناخته شد. کریمی فوتبال حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۵ با فتح در لیگ دسته دوم فوتبال ایران آغاز کرد و پس از ۲ سال به پرسپولیس پیوست، جایی که در ۳ فصل بازی موفق به ۲ بار قهرمانی در لیگ و یک بار قهرمانی در جام حذفی شد و هم‌زمان با تیم ملی، در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک مدال طلا را به گردن آویخت. کریمی از بهمن ۱۳۷۷ به دلیل هل‌دادن داور در بازی تیم امید به مدت یک سال از حضور در تمام مسابقات باشگاهی و ملی محروم شد، و پس از پایان این مدت دوباره به فوتبال بازگشت و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ نیز حاضر بود.

تصاویر کمتر دیده شده فرزندان فوتبالیست های ایران !

مهدی مهدوی‌کیا (زادهٔ ۲ مرداد ۱۳۵۶، شهر ری) بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و سفیر کنونی قاره آسیا در فوتبال پایه است. مهدوی کیا اصالتاً اراکی است و اهل روستای چشمه خورزن است. او در باشگاه‌های بانک ملی، پرسپولیس، بوخوم و هامبورگ، اینتراخت فرانکفورت، استیل‌آذین و داماش گیلان بازی کرده‌است. مهدوی‌کیا در سال ۲۰۰۳ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان بازیکن سال آسیا شناخته شد. او هم‌اکنون سرمربی تیم ملی امید ایران می‌باشد.او دو بار در فصل‌های ۲۰۰۳–۲۰۰۲ و ۲۰۰۴–۲۰۰۳ از سوی هواداران هامبورگ به عنوان بهترین بازیکن این تیم انتخاب شد (هواداران هامبورگ به او لقب موشک ایرانی داده بودند.) و یک بار هم از سوی نشریه کیکر عنوان بهترین بال راست بوندسلیگا را به دست آورد. از دیگر افتخارات ورزشی مهدوی‌کیا انتخاب در لیست ۱۱ نفره تیم منتخب قرن هامبورگ می‌باشد که در جشن ۱۲۵ سالگی این باشگاه اعلام شد.مهدوی‌کیا در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ و در فینال جام حذفی پس از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان، از فوتبال خداحافظی کرد. از او به عنوان موفق‌ترین لژیونر ایرانی نام می‌برند.

تصاویر کمتر دیده شده فرزندان فوتبالیست های ایران !

غلام‌رضا عنایتی (زاده ۱ مهر ۱۳۵۵ در مشهد) بازیکن سابق باشگاه استقلال تهران و تیم ملی ایران و سرمربی باشگاه هوادار است. پسر وی، معین عنایتی، نیز فوتبالیست است و در تیم امید باشگاه استقلال تهران بازی می‌کند.

تصاویر کمتر دیده شده فرزندان فوتبالیست های ایران !


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌های ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا