تسلیت مسوولان کشوری و لشکری در پی رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی


تسلیت مسوولان کشوری و لشکری در پی رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی

تهران- ایرنا- مقامات و شخصیت‌های کشوری در پیام‌های جداگانه رحلت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید پس از دوره‌ای بیماری بامداد روز سه‌شنبه دوازدهم بهمن براثر ایست قلبی در قم به ملکوت اعلی پیوست.

این فقیه اهل‌بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی هم در نجف اشرف از محضر محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود.

آیت‌الله صافی، شیخ المراجع، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخته است. عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام‌خمینی(ره)، از جمله فعالیت‌های حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بوده است. از این مرجع تقلید بیش از ۸۰ عنوان کتاب برجا مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند، منتخب الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقیه از جمله آثار آیت الله صافی گلپایگانی است.

آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی منبع فیوضاتی است که تشنگان معارف قرآن و اهل بیت را سیراب می‌کند

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با ابراز تاثر عمیق از درگذشت مرجع جهان تشیع، آیت‌الله صافی گلپایگانی، اعلام کرد: ایشان در طول عمر پربرکت و در سنگرهای مختلف، از جمله شورای نگهبان و مجلس خبرگان قانون اساسی منشا خدمات زیادی برای اسلام و نظام جمهوری اسلامی شدند. آثار به جا مانده از ایشان، منبع فیوضاتی است که تشنگان معارف قرآن و اهل بیت را سیراب می‌کند.

تألیفات آیت‌الله صافی گلپایگانی گرمابخش مسیر حرکت حوزه‌های علمیه خواهد بود

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با تسلیت و تاثر ارتحال آیت‌الله «لطف‌الله صافی گلپایگانی» نوشت: این فقیه وارسته و مجاهد نستوه در زمره فقهای برجسته تاریخ معاصر در عرصه‌های ترویج فرهنگ و معارف دینی و فقه اسلامی درخشید و آثار و تألیفات ارزشمند، پرشمار و ماندگار وی همواره گرمابخش مسیر حرکت حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون متعهد و اصیل خواهد بود.

با همراهی با امام راحل و حضور در ارکان تصمیم گیری، نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کرد

صادق آملی لاریجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف و تاثر از ارتحال فقیه مجاهد و مرجع عالیقدر آیت الله العظمی آقای حاج شیخ لطف الله صافی‌ گلپایگانی، نوشت: ایشان عمر با برکت خویش را در راه خدمت به اسلام و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و دفاع از مکتب سامی تشیع سپری کرده و آثاری سودمند در فقه و اصول و کلام و عقاید از خود بجای گذارد و بی گمان فقدان وی ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه‌های علمیه به شمار می‌رود. معظم له از ابتدای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور در ارکان تصمیم گیری و در همراهی با امام راحل قدس الله نفسه الزکیة، نهال نوپای انقلاب اسلامی را آبیاری کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی نمونه ای والا از مسوولیت پذیری دین بود

سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در پیامی با تسلیت درگذشت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی نوشت: این فقیه بزرگوار و عالم ربانی نمونه ای والا از مسئولیت پذیری و تعهد عالمان دین بود که در عین بی توجهی به دنیا با پیگیری کم نظیر رویدادها از مسائل آن غفلت نداشت. رهنمودها و پرسش های آگاهانه و به روز ایشان در ملاقات های حضوری که گاه با پیگیری تلفنی همراه بود گواه دلسوزی و تلاش عالمانه ایشان در دفاع از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

با زبان گویای خود آموزه‌های اسلامی را بیان می‌کرد

حجت‌الاسلام علی سعیدی، رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، نوشت: ارتحال شیخ الفقهاء، مرجع عالیقدر و مدافع حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی که همواره با زبان گویای خود آموزه‌های اسلامی را بیان می‌کرد را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما، اساتید، فضلای حوزه‌های علمیه و عموم شیعیان و مسلمانان به ویژه مقلدین آن مرجع تسلیت عرض کرده و از خداوند سبحان برای روح بلند ایشان که مشتاق لقای پروردگار عالم بود حشر و قرب با اولیای الهی خواهانم.

تلاش آیت‌الله صافی گلپایگانی در دفاع از شرع و قانون اساسی از باقیات صالحات این عالم پرهیزکار است

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان درپی ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی در توییتر نوشت: تلاش غیرتمندانه مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی رحمت الله علیه در دفاع از شرع مقدس و قانون اساسی در کسوت عضویت و دبیری شورای نگهبان، از باقیات صالحات این عالم پرهیزکار است. رحمت و رضوان و همنشینی با اولیاء الهی را برای این نگهبان غیور دین اسلام از خداوند مهربان مسالت داریم.

خداوند بر درجات این عالم ربانی و فقیه صمدانی بیفزاید

سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رییس جمهور در پیامی نوشت: رحلت مرجع عالیقدر، شیخ الفقهاء و المجتهدین، حضرت آیت‌الله‌ العظمی صافی گلپایگانی اعلی‌الله مقامه فی الجنة را به حضرت ولی الله الاعظم، رهبر فرزانه انقلاب، مراجع عظام، علمای اعلام و امت اسلامی تسلیت عرض می کنم. خداوند بر درجات آن عالم ربانی و فقیه صمدانی بیفزاید که عمر با برکت خود را در نشر مکتب اهل بیت عصمت و طهارت، تربیت شاگردان فاضل، تالیف آثار ارزشمند و خدمت به نظام اسلامی از جمله دبیری شورای نگهبان و عضویت در مجلس خبرگان گذراند.

چون چراغی پرنور در بزنگاه‌های حساس راهنمای مسیر تبعیت و یاری از ولایت مطلقه فقیه بود

مهرداد بذرپاش، رییس کل دیوان محاسبات کشور با تسلیت ارتحال ملکوتی فقیه بصیر آیت‌الله صافی گلپایگانی به محضر امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حوزه‌های دینی و مجامع علمی، بیت مکرم ایشان و شاگردان و همراهان و عموم ملت ایران، نوشت: عمر با برکت آن عالم عظیم الشان، در مجاهدت علمی و فعالیت انقلابی و حمایت از امامین انقلاب سپری شد و در تمامی بزنگاه‌های حساس کشور، همچون چراغی پرنور، راهنمای مسیر تبعیت و یاری از ولایت مطلقه فقیه بود. امید است پرچم علمی و بصیرتی و دینی برافراشته شده به دست آن مرجع والامقام، توسط علما و شاگردان ممتاز ایشان همچنان در اهتزاز باشد.

لطف ایشان باعث دلگرمی مسئولان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بود

پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر نوشت: عروج ملکوتی ستاره تابناک و شخصیت دانشمند عالم اسلام حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی، موجی از اندوه و غم را در دل‌های مؤمنین افکنده است. ایشان همواره در دیدار مسئولان جمعیت هلال‌احمر، با تسلط به مباحث بشردوستانه و با کلام محبت‌آمیز، حق مطلب را در خصوص خدمات این جمعیت بیان می‌فرمودند. لطف ایشان باعث دلگرمی مسئولان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بود و این فروتنی تا بدان جا بود که در دیداری فرمودند «کاش من هم می‌توانستم جای شما باشم و به آسیب دیدگان خدمت کنم».

در مسیر تبیین و تبلیغ ارزش‌های دین مبین اسلام، پرچمدار مرجعیت در حوزه علمیه قم بود

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تسلیت درگذشت فقیه برجسته و مرجع عظیم‌الشان جهان اسلام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نوشت: این فقیه و مرجع عالیقدر که از مبارزان بنام و همراهان امام راحل در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و یار دیرین رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رفت، با تالیف و ترویج آثار متعدد علوم اسلامی در مسیر تبیین و تبلیغ ارزش‌های دین مبین اسلام، پرچمدار مرجعیت در حوزه علمیه قم بود.

آیت‌الله صافی گلپایگانی عمر شریف خود را صرف ترویج و اعتلای مکتب اهل بیت کرد

دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با تسلیت درگذشت شیخ الفقهاء و المجتهدین، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی این ضایعه مولمه و مصیبت بزرگ به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه های علمیه، مقلدان و علاقمندن و به ویژه بیت مکرم، نوشت: این عالم ربانی با قلبی سلیم و سرشار از عشق به خدا، عمر شریف خود را با مجاهدت‌های فراوان صرف ترویج و اعتلای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کرد.

عمر شریف خود را با همراهی امام راحل و رهبرانقلاب در اعتلای اسلام ناب محمدی سپری کرد

سیدجواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی با تسلیت ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی به امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف و همچنین به رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و شاگردان ارجمند به ویژه بیت معظم آن مرحوم و مردم شریف ایران اسلامی، نوشت: ارتحال جانسوز حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی (ره) ضایعه بزرگ و ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای عرصه علم و اندیشه است که موجب تأسف و تألم فراوان شد. آن فقیه عالیقدر از فضیلت‌های اخلاقی والا و بیشماری برخوردار بود و عمر شریف خود را با همراهی امام راحل و رهبرانقلاب در اعتلای اسلام ناب محمدی سپری کرد.

جهد مخلصانه آیت الله صافی گلپایگانی بنیان ارزشمندی را در عرصه فقاهت و اجتهاد گذاشت

عزیزاله فضلی، معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی رییس جمهوری، رحلت عالم ربانی و فقیه والامقام، شیخ‌المراجع حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را ضایعه‌ای سنگین برای جهان تشیع و دوستداران و علاقه‌مندان مرجعیت و دیانت دانست و در پیامی نوشت: ایشان سالیان متمادی در پرورش طلاب مکتب جعفری کوشید و جهد مخلصانه آن استاد اعظم در اعتلای حوزه علمیه و گسترش معارف دینی، بنیان ارزشمندی را در عرصه فقاهت و اجتهاد پایه‌ریزی کرد.

فضلی، اعتدال در گفتار و کردار و صدق و خلوص در عمل و رفتار از برجسته‌ترین خصایل آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برشمرد و گفت: شخصیت علمی و معنوی آن مرجع عالی‌مقام در کنار فعالیت‌های ارزشمند سیاسی و اجتماعی اعم از حضور در مجلس خبرگان قانون اساسی و پذیرش مسئولیت دبیری شورای نگهبان در سالیان آغازین استقرار این نهاد، از ایشان چهره‌ای تاثیرگذار و مقبول همگان ساخته بود.

پیام تسلیت وزیر کار در پی ارتحال ملکوتی آیت‌الله صافی گلپایگانی

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حساب شخصی توییتر نوشت: إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ. با نهایت تاثر، عروج و ارتحال ملکوتی مرجع عالی قدر جهان تشیع، آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت عرض می‌کنم.

حضور این عالم پارسا در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، مردمی راهنمای جویندگان مسیر سعادت بود

جبهه پایداری انقلاب اسلامی با ابراز تاسف و تالم از ارتحال مدافع غیور حریم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، و زبان گویای دفاع از حق واحکام الهی حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، قدس سره الشریف، و اعلی الله مقامه، اعلام کرد: حضور این عالم پارسا در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، مردمی و نقش آفرینی در صحنه‌های انقلاب اسلامی و همراهی با امامین انقلاب اسلامی درس آموز و الهام بخش و سخنان نغز و دلنشین ایشان در مسند خطبه و خطابه و وعظ و ارشاد راهنمای جویندگان مسیر سعادت بود.

آثار آیت‌الله صافی گلپایگانی راهنمای حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت است

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه ضمن تسلیت ارتحال مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی نوشت: این عالم برجسته و مخلص با حضور پیوسته در نهضت اسلامی و همراهی و حمایت پیوسته و بی‌دریغ از امامین انقلاب اسلامی به ویژه در آوردگاه‌های حساس و راهبردی انقلاب و نظام و نیز تلاش‌های جامع و درخشان علمی و فقهی که در آثار و تالیفات فاخر و ماندگار وی پدیدار و راهنمای حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت است، در زمره استوانه‌های استوار دفاع از رسالت فقه و فقاهت و پاسداری از فرهنگ و معارف قرآن و عترت و پیش برندگی آرمان‌های دینی و انقلابی کشور همواره خواهد درخشید.

سراسر عمر خود را در راه تبیین ارزش‌های اسلام، خدمت صادقانه و خالصانه به انقلاب و مردم سپری کرد

سرتیپ حسین اشتری فرمانده کل انتظامی کشور با تسلیت ارتحال ملکوتی و جانسوز عالم عظیم الشان آیت‌العظمی شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی، نوشت: ارتحال ملکوتی آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی که سراسر عمر با برکت، شریف و ارزشمند خود را در راه تبیین ارزش های دین مبین اسلام، خدمت صادقانه و خالصانه به انقلاب و مردم شریف ایران اسلامی گذاردند، موجب تاسف و تالم فراوان گردید.

خدمات ارزنده آیت الله صافی گلپایگانی فراموش ناشدنی است

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران با تسلیت رحلت آیت الله صافی گلپایگانی، یار دیرین امام خمینی «ره» و مقام معظم رهبری «مدظله العالی»؛ نوشت: آن فقیه وارسته، چهره تابناکی بود که خدمات ارزنده ایشان به اسلام و انقلاب و مردم شریف ایران طی سالیان متمادی در مسئولیت‌های مختلف حوزوی، علمی، فرهنگی و تقنینی، همواره ماندگار و فراموش ناشدنی است.

صالحی افزود: پارسایی و تقوا به همراه فقاهت و اجتهاد در اصول و فلسفه و مطالعات عمیق در حوزه علوم انسانی در کنار فضیلت‌های والای اخلاقی و فروتنی و اخلاص از ایشان شخصیتی جامع و اثر گذار در جهت اعتلای اسلام و انقلاب و ترویج معارف اهل بیت «علیهم السلام» می ساخت و بی تردید بصیرت اجتماعی ایشان برای همگان به ویژه ارادتمندان آن فقیه مجاهد، درس آموز و الهام بخش خواهد بود.

ویژگی‌های مهم اعتقادی و اخلاقی این فقیه وارسته برای همیشه به یادگار خواهد ماند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیامی ارتحال عالم ربانی، شیخ‌الفقها، حضرت آیت‌الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی(ره) را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقلدان، شاگردان و مریدان آن مرجع بزرگ شیعی تسلیت گفت و اعلام کرد: اخلاص، قناعت، توکل، سعه صدر، صراحت لهجه و اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر از ویژگی‌های مهم اعتقادی و اخلاقی این فقیه وارسته بود که برای همیشه ایام در تاریخ مرجعیت تشیع به یادگار، ماندگار خواهد ماند. باشد که رهپوی راهش باشیم و مرید اخلاقش.

پیام تسلیت وزیر دادگستری در پی رحلت آیت الله صافی گلپایگانی

همچنین امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری در پیامی با تسلیت و تعزیت رحلت جانگداز مرجع عالی‌قدر تشیع، عالم فرزانه و مجاهد خدوم، حضرت آیه الله العظمی صافی گلپایگانی (رحمة الله تعالی علیه) به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیت مکرم آن مرحوم، علمای اعلام و آحاد ملت شریف ایران، علو درجات را برای آن فقید سعید و عالم متقی را از درگاه حضرت احدیت مسألت کرد.

اهتمام وافر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به گسترش علوم و معارف اسلامی و ترویج شعائر اهل بیت

سردار اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، مرجع عالیقدر شیعه، نوشت: این عالم فقیه و پارسا، اسلام‌شناس و اندیشمند بزرگ معاصر در سراسر عمر پربرکت خویش به گسترش علوم و معارف اسلامی و ترویج شعائر اهل بیت علیهم السلام اهتمام وافر داشتند.

مجاهدت‌ها و یک قرن زندگی خداپسندانه، در یاد و خاطره امت اسلام ماندگار خواهد بود

جواد اوجی، وزیر نفت با تسلیت رحلت عالم مجاهد و فقیه متقی، حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی محضر ولی‌عصر ارواحنا له الفداه، حضور رهبر معظم انقلاب، شیعیان جهان، شاگردان و بستگان آن مرجع عالیقدر شیعه، اعلام کرد: به‌یقین مجاهدت‌های انقلابی و تلاش‌های پرثمر علمی ایشان قریب به یک قرن زندگی خداپسندانه، در یاد و خاطره امت اسلام ماندگار خواهد بود.

پیام تسلیت رئیس دیوان عدالت اداری در پی رحلت آیت الله صافی گلپایگانی

حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری، رئیس دیوان عدالت اداری با تسلیت ارتحال فقیه عالیقدر، عالم مجاهد و نستوه و مبارز خستگی ناپذیر، یار دیرین امام ورهبری، حضرت آیت الله حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی مرجع فقید تقلید، اولین دبیر شورای نگهبان به حکم امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری را محضر شریف حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه، مراجع عظام تقلید به ویژه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاتهم، حوزه های علمیه و شاگردان ایشان، و عموم ملت شریف ایران و بیت مکّرم و محترم آن مرحوم تسلیت، از خداوند متعال برای ایشان رحمت و غفران الهی را مسالت کرد.

پیام تسلیت رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

احمد اصانلو، معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین نوشت: عروج ملکوتی ستاره تابناک و شخصیت دانشمند عالم اسلام حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی، موجی از اندوه و غم را در دل‌های مؤمنین افکنده است. اینجانب این ضایعه را محضر حضرت بقیّة الله امام عصر ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله العالی، حوزه‌های علمیه، شاگردان و نیز مردم شریف ایران اسلامی و بیت شریف ایشان و همه ارادتمندان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای روح آن مرحوم، علو درجات و حشر با ائمه اطهار علیهم‌السلام را مسالت دارم. روح پرفتوحشان ان شاء الله همجوار ائمه معصومین و در رضوان الهی غرق آرامش خواهد بود.

این فقیه عالیقدر یکی از ارکان اسلام و حوزه‌های علمیه بوده است

سردار وحید مجید رییس پلیس فتا انتظامی کشور با ابراز تاثر و اندوه رحلت فقیه عالی مقام آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه)، نوشت: ایشان یکی از مبارزان به نام و همراهان امام راحل در دوران پیروزی انقلاب اسلامی است؛ این فقیه عالیقدر یکی از ارکان اسلام و حوزه‌های علمیه بوده و در طول دوران حیات، برکات قابل توجه‌ای از ایشان به ثبت رسیده است.

خدمات آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی در پیشگاه الهی مأجور و نزد ملت مسلمان ایران مشکور خواهد بود

غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با ابراز تاسف و تاثر از رحلت فقیه و مرجع بزرگوار و عالم ربانی، حضرت آیت‌الله‌العظمی صافی‌گلپایگانی، اعلام کرد: با درگذشت این مرجع عالی‌مقام، حوزۀ علمیه قم یکی از شخصیت‌های درجۀ اول خود را از دست داد. بی‌گمان خدمات ایشان در گسترش معارف اسلامی و تعالیم اهل بیت علیهم‌السلام و تلاش‌هایی که در زمان امام راحل و مقام معظم رهبری برای تحکیم مبانی انقلاب اسلامی مبذول داشتند در پیشگاه الهی مأجور و نزد ملت مسلمان ایران مشکور خواهد بود.

یک عمر تلاش اثربخش برای عظمت مسلمین از خدمات ارزشمند آیت الله صافی گلپایگانی است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی نوشت: زندگی سراسر مجاهدانه، خالصانه و نورانی آن مرجع عالیقدر، مدافع حریم اهل بیت (ع) و از استوانه‌های حوزه علمیه قم در تببین و ترویج اسلام و تلاش در تربیت شاگردان در حوزههای علمیه، الگویی ماندگار از آن بزرگوار برای عاشقان مکتب نورانی تشیع به یادگار گذاشته است. یک عمر تلاش اثربخش برای عزت و عظمت مسلمین و تربیت شاگردان حوزههای علمیه و حضور موثر در مجلس خبرگان و شورای نگهبان و تالیف دهها عنوان کتاب، فرازهایی از خدمات ارزشمند آن عالم بزرگوار است.

اقدامات آیت الله صافی گلپایگانی بهترین ذخیره معنوی ایشان در نزد پرودگار خواهد بود

حجت الاسلام و المسلمین سیدضیاءالدین آقاجان پور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی نوشت: همراهی او با امامین انقلاب در نهضت بزرگ اسلامی، نقش برجسته او در استقرار، تثبیت و تحکیم پایه های جمهوری اسلامی، عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و دبیری شورای نگهبان، و اقدامات ماندگاری که در تربیت عالمان و فرهیختگان در راستای ترویج معارف دین و تبیین اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام اموی و امریکایی انجام داده اند در یادها و خاطره ها می ماند و بهترین ذخیره معنوی در نزد پروردگار متعال خواهد بود.

آیت الله صافی گلپایگانی عمر خویش را در نشر مکتب اهل بیت (ع) گذاشت

محمد رضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پیامی با تسلیت ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی نوشت: امیدوارم که خداوند متعال به روح آن فقیه عالیقدر که عمر خویش را در نشر مکتب اهل بیت (ع)، تربیت شاگردان ممتاز و خدمت به نظام اسلامی از جمله دبیری شورای نگهبان و عضویت در مجلس خبرگان گذراند، رحمت واسعه‌ی الهی عطا فرماید.

آیت الله صافی گلپایگانی عمر خود را صرف تبلیغ و تبیین دین مبین اسلام کرد

حجت الاسلام و المسلمین عباس محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی نوشت: آن عالم ربانی عمر گرانمایه خود را با تالیف آثار ارزشمند و تربیت شاگردان فراوان، صرف تبلیغ و تببین دین مبین اسلام کرد و کارنامه پرافتخارشان مشحون از خدمت به اسلام و حرکت در راستای ترویج دین مبین اسلام است. بی‌شک رحلت این مرجع عالیقدر مصیبتی جبران ناپذیر و رخنهای ترمیم ناشدنی است.

آیت الله صافی گلپایگانی عمر شریف خویش را در راه ترویج معارف دینی سپری کرد

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در پیامی رحلت شیخ الفقها آیت الله العظمی صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و نوشت: آن فقیه گرانقدر از شخصیت‌های مورد اعتماد امام راحل و از ارکان حوزه‌های علمیه بوده و در عرصه‌های گوناگون اجتماعی همچون مبارزات با رژیم طاغوت و عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان، منشأ برکات زیادی برای اسلام و انقلاب بود و عمر شریف خویش را در راه ترویج معارف دینی سپری کرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در خیرخواهی برای مردم همیشه سرآمد بود

علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی با تسلیت رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی، نوشت: آن فقیه عالیقدر و ربانی از استوانه‌های حوزه‌ علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی بودند که افزون بر بینش عمیق دینی، منزلت علمی و اخلاقی ماندگار، از طهارت نفس و صفای باطن ویژه‌ای نیز برخوردار بودند. ساده‌زیستی، حسن اخلاق، فروتنی و اخلاص به همراه قناعت و سلوک معنوی از ویژگی‌های مهم روحی- اخلاقی این فقیه بزرگوار بود. ایشان در خیرخواهی برای عموم مردم، همواره پیشگام و در مسیر نهضت و انقلاب اسلامی و همراهی امام را حل (قدس سره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، همیشه سرآمد بودند.

بینش نافذ و ترویج و تبیین عالمانه و مجاهدانه دین اسلام از آیت‌الله صافی گلپایگانی شخصیتی ارزشمند ساخته بود

حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با ابراز تأثر و تألم شدید از رحلت حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، نوشت: ایشان عالمی فرزانه بودند که سراسر عمر شریف خود را در خدمت به اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و تعلیم و تربیت شاگردان عالم و ممتاز سپری کردند. سلوک معنوی و روحانی، مراتب والای زهد، وارستگی، اخلاص و شیفتگی به آستان اهل‌بیت عصمت و طهارت «علیهم‌السّلام»، همچنین توانمندی‌های فکری و اندیشه‌ای و همراهی ایشان با امام و رهبری، بینش نافذ و ترویج و تبیین عالمانه و مجاهدانه دین اسلام بیانا و قلما و دفاع از موجودیت اسلام و همچنین دفاع و حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه از ایشان شخصیتی ارزشمند ساخته بود.

این یار وفادار انقلاب در دوران زندگی در تعمیق انقلاب و توسعه ایران کوشید

پرویز سروری رئیس شورای عالی استان ها در پی رحلت عالم عالیقدر آیت الله صافی گلپایگانی، نوشت: این یار وفادار انقلاب و مردم، همواره و همیشه در تمامی دوران زندگی پر ثمرش در تعمیق انقلاب و توسعه ایران، تلاشی وافر داشت. این جانب به نمایندگی از خانواده ۱۲۶ هزار نفری شوراهای اسلامی سراسر کشور، ضایعه برزگ فقدان این عزیز بزرگوار را به محضر مقام معظم رهبری، جامعه روحانیت، علما و فضـلای حوزه های علمیه، بیت مکرم ایشان تسلیت عرض کرده و از خداوند رحمان و غفار برای آن فقید علو درجات مسالت دارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط