ایجاد بیش از 2980 فرصت شغلی در سیستان و بلوچستان


ایجاد بیش از 2980 فرصت شغلی در سیستان و بلوچستان

مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با حمایت اعتباری بانک کشاورزی استان از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 2980 فرصت شغلی برای جوانان استان ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا- امیرحسام قزلباش، در نشست خبری، که به مناسبت دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد؛ بیان کرد: شعب بانک کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون، مبلغ ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۰ هزار و ۵۰ متقاضی در این استان پرداخت نموده اند که با پرداخت این میزان تسهیلات، بیش از ۲۹۸۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

وی با بیان این مطلب، که میزان تسهیلات پرداختی شعب این بانک در استان، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است، تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، کشت گلخانه، پرورش آبزیان و انواع تسهیلات قرض الحسنه را از الویت های پرداخت این بانک، برشمرد و میزان تسهیلات پرداختی توسط شعب این بانک از ابتدای سال را به تفکیک، تسهیلات مکانیزاسیون ۶۵۳ میلیارد ریال، کشت گلخانه ۱۵۱ میلیارد ریال و مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی را، بیش از ۱ هزار ۴۰۵ میلیارد ریال اعلام کرد. که از این میزان، مبلغ ۱ هزار و ۷۲ میلیارد ریال در راستای حمایت از بنیان خانواده در قالب وام قرض الحسنه ازدواج؛ به ۱۱۶۷ نفر از جوانان استان پرداخت شده است.

قزلباش با اشاره به تسهیلات کم بهره اشتغال پایدار روستایی که با هدف توسعه مناطق روستایی مرزی و غیرمرزی استان صورت می گیرد، افزود تعداد ۳ هزار و ۸۵ فقره تسهیلات اشتغال پایدار به مبلغ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال توسط شعب این بانک به روستائیان و عشایر پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی، یکی از رسالت های این بانک را حمایت از اشتغال و خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی استان برشمرد و از پرداخت بیش از ۶۵۷ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به ۹۲۵ مددجو، در سال جاری خبر داد.

قزلباش افزود؛ بانک کشاورزی نه تنها حمایت از طرح های اشتغال زایی و پرداخت تسهیلات را وظیفه خود می داند، بلکه پس از پرداخت تسهیلات نیز با حساسیت حامی و پشتیبان طرح هایی است که به هر دلیل امکان ادامه فعالیت را ندارند، در همین راستا، از ابتدای سال جاری قریب به ۲۵ طرح راکد با حمایت ۱هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی بانک کشاورزی به چرخه تولید برگشتند که از این بین می توان طرحهای، تولید فرآورده های لبنی آبادیس در زهک، مرغداری ولی عصر و مرغداری ۸۱۵ ظهیر در زابل را نام برد.

در بخش دیگری از این نشست، امیرحسام قزلباش، پیرامون بیمه محصولات کشاورزی تبیین کرد: علی رغم خشکسالی شدید به ویژه در حوزه سیستان، سطح بیمه ای استان در کلیه زیربخش ها شامل زراعی، باغی، دام و طیور نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد داشته است. وی افزود از ابتدای سال جاری تاکنون، مبلغ ۴۱۹ میلیارد ریال غرامت، به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

امیرحسام قزلباش با اشاره به تعهد بانک کشاورزی در ایفای مسئولیت های اجتماعی و اقدامات عام المنفعه، تعدادی از فعالیت های این بانک در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی از ابتدای سال جاری تاکنون را برشمرد؛ که از آن جمله می توان به ساخت یک مدرسه هفت کلاسه در گوردر سرباز، ساخت یک مرکز اورژانس در نوک آباد و تسهیلات زایشگاهی در ده پابید، جمع آوری بیش از ۶۰۰ میلیون ریال کمک برای سیل زدگان دی ماه جنوب استان ( تاکنون) از منابع شخصی همکاران بانک کشاورزی، اهدای ده عدد تبلت به مدارس مناطق روستایی و محروم جهت بهره مندی دانش آموزان از آموزش های مجازی و تهیه و توزیع بیش از ۳۰۰۰ پرس غذای گرم در مناطق محروم در شرایط پاندمی کرونا و تعطیلی مشاغل اشاره کرد. وی بیان داشت؛ در سال گذشته نیز دو مدرسه شش کلاسه در چاه اسحق دلگان و ملکی هیرمند ساخته و تقدیم دانش آموزان استان شده است.

وی همچنین، از خرید تضمینی بیش از ۲۵ هزار تن گندم کشاورزان استان به مبلغ ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد و تأکید نمود تمامی مبلغ خرید، تسویه و به حساب گندم کاران استان واریز شده است.

قزلباش در پایان سخنان خود، به معرفی خدمت جدید بانک کشاورزی در راستای تأمین نهاده های دامی مورد نیاز دامداران، تحت عنوان دامدار کارت پرداخت و اضافه کرد؛ دامداران استان (دام سبک و سنگین) می توانند با معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان، در کوتاه ترین زمان، تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید