آزمایشگاه علوم مواد در ایستگاه فضایی بین‌المللی


ایستگاه فضایی بین‌المللی در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری از یکی از فضانوردان ماموریت اکسپدیشن 66 منتشر کرد.

آزمایشگاه علوم مواد در ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گزارش شفاف، ایستگاه فضایی بین‌المللی با انتشار این تصویر نوشت: "ماتیاس ماورر"، فضانورد آژانس فضایی اروپا و مهندس پرواز ماموریت اکسپدیشن ۶۶ چند نمونه را در آزمایشگاه علوم مواد(یک دستگاه تحقیقاتی که فلزات، آلیاژها، پلیمرها، نیمه‌رساناها، سرامیک‌ها، کریستال‌ها و شیشه‌ها را رصد می‌کند) جابجا می‌کند تا کاربردهای جدیدی برای مواد موجود و مواد جدید یا بهبود یافته کشف کند.

چهار فضانورد ناسا به نام‌های "راجا چاری"، "توماس مارشبورن"، "کایلا بارون" و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام "ماتیاس ماورر" ساعت ۲۱:۰۳ دهم نوامبر به وقت منطقه زمانی شرقی(بامداد پنجشنبه ساعت ۰۵:۳۳ به وقت ایران) طی ماموریت "کرو-۳" برای انجام یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند. این اولین پرواز فضایی "بارون"، "چاری" و "ماورر" و سومین پرواز "مارشبورن" بود.

این سومین ماموریت عملیاتی سرنشین‌دار اسپیس ایکس برای ناسا به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری این سازمان فضایی بود. قرار است هر ماموریت، از جمله کرو-۳، تقریبا شش ماه به طول بینجامد و اسپیس ایکس مسئول پرتاب فضانوردان و همچنین بازگرداندن آنها به زمین است. قرار است فضانوردان ماموریت کرو-۳ نیز بهار سال ۲۰۲۲ به زمین بازگردند.

ماورر اهل سانکت وندل در ایالت سارلند آلمان است و برای اولین بار با ماموریت کرو-۳ به فضا سفر کرده است. قبل از فعالیت به عنوان یک فضانورد، ماورر تعدادی از کارهای مهندسی و تحقیقاتی را در دانشگاه و آژانس فضایی اروپا انجام می‌داد. در سال ۲۰۱۶ ، ماورر ۱۶ روز را به عنوان بخشی از عملیات "ماموریت در محیط بی‌نهایت خشن"(NEEMO) ناسا در زیر دریا گذراند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مبتلایت باشم