باید در واکسن‌های دام و طیور به خودکفایی برسیم


باید در واکسن‌های دام و طیور به خودکفایی برسیم

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: بعد از ریشه کنی کرونا و ورود به دوران پسا کرونا شاهد تحولات بزرگی در دنیا خواهیم بود، افزود: دنیا دستاوردهای کرونا را با نگاه جدیدی برای آینده برنامه ریزی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، سردار محسن کاظمینی روز سه شنبه ۱۲ بهمن در مراسم گشایش مرکز پایلوت زیست بوم تکثیر و نگهداری مارهای سمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کرج، اظهار کرد: اگرچه برای تامین برخی واکسن‌ها از جمله تعدادی از واکسن‌های طیور نیازمند واردات هستیم، اما با توان متخصصین باید در این عرصه به خودکفایی رسیده و در عرصه صادرات گام برداریم‌.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اساس موسسات تحقیقاتی پژوهش است، گفت: نقطه شروع در موسسات تحقیقاتی نباید به پایان برسد چون هر زمان که موسسه ای تصور کند کار باقی مانده‌ای ندارد عمرش به پایان رسیده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دانشمندان ما دارای پشتکار، روحیه جهادی و دلسوز هستند و همواره به فکر سرافرازی کشور هستند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب ایران توانسته در حوزه علم و فناوری به دستاوردهای مناسبی برسد ولی متاسفانه در انعکاس آنها به مردم چندان موفق نبوده‌ایم.

وی افزود طی بیش از چهار دهه گذشته، ایران در حوزه دفاع، علم و فناوری‌های روز از نانو گرفته تا بخش‌های مختلف پزشکی و صنعت‌های به روز شده موفقیت‌های فراوانی را کسب کرده که این حاصل تلاش شبانه روزی دانشمندان است.

سردار کاظمینی در ادامه بر ضرورت نیازسنجی در حوزه واکسن سازی تاکید کرد و گفت: این تولیدات باید بر اساس نیاز روز کشور صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بعد از ریشه کنی کرونا و ورود به دوران پسا کرونا شاهد تحولات بزرگی در دنیا خواهیم بود، افزود: دنیا دستاوردهای کرونا را با نگاه جدیدی برای آینده برنامه ریزی خواهد کرد.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای آینده تصریح کرد:عقب افتادگی کشورهای جهان سومی دلایل متعددی دارد که مهمترین آن این است که ما همیشه افسوس گذشته را خورده ایم و نگاهی برای آینده ترسیم نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: موسسه تحقیقات رازی به روز است، اما سرعت تحولات دنیا نیازمند برنامه ریزی دقیق و آینده نگری است.

سردار کاظمینی با اشاره به فراوانی شرکت های دانش بنیان در کشور، گفت: از این رو باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد، زیرا هنوز باورمان نشده است که این شتاب دهنده‌ها می توانند کشور را از وضعیت کنونی خارج کند.

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت: باید از ظرفیت تمام مجموعه دانشگاه‌های کشاورزی، محققین و دانشمندان بهره مند شویم و به جبران گذشته و ساختن آینده فکر کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد