از افزایش خروجی سد زاینده رود تا هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی


از افزایش خروجی سد زاینده رود تا هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی

استانها - ایرنا - خبرنگاران ایرنا 12 بهمن ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به رحلت آیت الله صافی گلپایگانی، افزایش خروجی سد زاینده‌رود، تزریق واکسن کرونا به اتباع خارجی، دستگیری دو مدیر دولتی و هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که "تاخت‌وتاز اومیکرون در مازندران پشت غفلت سرماخوردگی ساده"، "بزهایی که از نمایشگاه ماشین سر در آوردند"، "اُومیکرون روی موج ششم"، "مِستر! چطوری، آمریکایی که نیستی؟ " و "موتورسیکلت بلای جان پایتخت نشینان" از جمله این گزارش‌ها بود.

گروه استانها هم در گزارشی به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: کارشناسان بهداشت و درمان براین باورند که باتوجه به سرایت‌پذیری بالای اومیکرون و همچنین ادامه روندعادی انگاری و بی توجهی به توصیه های بهداشتی این سویه می‌تواند به ویروس غالب در هفته‌های پیش رو مبدل شود که برای برون رفت از این چالش و قطع زنجیره انتقال باید اقدامات جدی تری صورت گیرد.

همچنین این گروه درگزارش دیگری با عنوان "حال و هوای استان‌ها در طلیعه دهه فجر چهل و سوم" به بررسی برگزاری مراسم مختلف در سراسر کشور پرداخته است. سخنرانی مقامات کشور و لشگری، نواخته شدن زنگ مدارس با عنوان زنگ انقلاب، انجام برنامه در حوزه زنان و خانواده و رژه موتوری و خودرویی از محورهای این گزارش است.

امروز از مرکز ایرنا در قم هم خبر رسید که آیت الله صافی گلپایگانی دارفانی را وداع گفت. وی پس از دوره ای بیماری جسمی، بامداد امروز در پی ایست قلبی و موفق نبودن عملیات احیا، به ملکوت اعلی پیوست. پیکر این مرجع تقلید شیعیان قرار است سیزدهم بهمن در قم تشییع و در کربلا به خاک سپرده شود.

معاون اجرایی رییس جمهور نیز صبح امروز سه‌شنبه به منظور بررسی روند آزاد سازی حریم ۶۰ متر دریا در مازندران وارد این استان شد. وی در بدو ورود به شهر ساری تاکید کرد که سواحل مازندران به نفع مردم آزادسازی می شود.سیدصولت مرتضوی همچنین در بازدید میدانی از ساحل شهرستان رامسر تصریح کرد که با متصرفان حریم سواحل بدون تعارف برخورد می‌شود.

از افزایش خروجی سد زاینده رود تا هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی

همچنین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در کرمان گفت که جمهوری اسلامی کلید حل مشکلات منطقه است. وی اضافه کرد: کسب رتبه های برتر علمی در ایران این کشور را در دنیا در جایگاه والایی قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه هم که به ساری سفر کرده است، در کنگره ۶۵۰ شهید روحانی و طلاب استان های مازندران، گیلان و گلستان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران همه ابهت آمریکا را در هم شکست.

عضو هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی اصفهان نیز در گفت وگو با ایرنا اعلام کرد که با هدف آغاز کشت در شرق اصفهان خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت. قرار است در مدت ۱۲ روز بازگشایی بالغ بر ۵۴ میلیون متر مکعب برای کشاورزی شرق اصفهان از سد زاینده رود رها سازی شود که در حدود کمتر از ٣٠ میلیون متر مکعب آن به سد آبشار خواهد رسید.

از افزایش خروجی سد زاینده رود تا هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی

۲۲ زندانی خراسان شمالی از زندان آزاد می‌شوند. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در بجنورد آن را به نقل از مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی منتشر کرد. وی یادآور شد که محسن چاووشی خواننده پاپ برای آزادی این زندانیان ۱۰۰ میلیون تومان کمک خواهد کرد.

همچنین خبرنگار مشهد به نقل از ناظر گمرک خراسان رضوی خبر داد که تحولات داخلی افغانستان صدور کالا به این کشور را کاهش داده است. به گفته این مقام مسئول، پس از تحولات سیاسی در افغانستان، در بازه‌ای از زمان صادرکنندگان تمایل نداشتند کالاهای خود را به آن کشور ارسال کنند و تجار افغانستانی نیز از شرایط آگاه بودند، این موضوع باعث کاهش صادرات خراسان رضوی به کشور افغانستان به میزان حدود ۴۰ درصد شد.

از افزایش خروجی سد زاینده رود تا هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی

مرکز ایرنا در شیراز هم در خبری اعلام کرد که پرواز هفتگی شیراز- نجف راه‌اندازی شد. این پرواز عنوان "حرم تا حرم" با هدف فراهم شدن امکان زیارت عتبات عالیات بامداد سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ در آیینی به مناسبت دهه فجر در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز راه‌اندازی شد.

مرکز اصفهان نیز امروز با انتشار فیلمی با عنوان "میراثِ خفته‌ در تخت فولاد اصفهان" به بررسی این گورستان ارزشمند پرداخته است. گنبد بقعه‌ها و تکیه‌های این گورستان از جمله بابا رکن‌الدین در شمار گنبدهای زیبا و خاص شهر اصفهان قرار دارند. در این میان اما از سال‌های گذشته حریم منظری این مجموعه نفیس تاریخی با ساخت‌وسازهای نامانوس تهدید شده است.

همچنین مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی اعلام کرد که اتباع خارجی مقیم مشهد حدود ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کردند. هاشمی تاکید کرد که ارائه واکسن کرونا به اتباع خارجی مقیم خراسان رضوی در چارچوب عملیات عمومی ایمن‌سازی شهروندان ایرانی بدون هیچ محدودیتی در جریان است.

فرمانده انتظامی مهاباد هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این شهر عنوان کرد که محموله ۳۰ تنی گندم قاچاق در مهاباد کشف شد. این محموله خارج از شبکه توزیع و قاچاق در یکی از محورهای این شهرستان کشف و ضبط شد. برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

از افزایش خروجی سد زاینده رود تا هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ارومیه خبر داد که ماهانه بیش از یک میلیون تن کالا در آذربایجان‌غربی جابجا می‌شود. میزان حمل کالا طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر قابل توجهی نداشته و اندکی افزایش یافته است.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از بازگردانده شدن ۱۳ راننده خارجی کامیون‌های تزانریت کالا از مرز این شهرستان، به علت مثبت بودن تست کرونا خبر داد. دکتر بصیری اضافه کرد که پایش مستمر ترددکنندگان در مرز، برای مقابله با ورود افراد کرونا مثبت به کشور با قوت ادامه دارد.

از افزایش خروجی سد زاینده رود تا هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی

رییس کل داگستری هرمزگان هم از دستگیری ۲مدیر دولتی در قشم خبر داد. به گفته این مقام قضایی، این دو نفر به به اتهام اختلاس دستگیر شدند. مدیران دستگیر شده متهم به اختلاس مبلغ سی و سه میلیارد و دویست میلیون ریال از وجوه دولتی و اموال بیت المال هستند.

استاندار کرمانشاه نیز امروز خبر داد که ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه دهه فجر در کرمانشاه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود. این میزان برای ۴۳۳ پروژه هزینه خواهد شد و برای بیش از ۲ هزار نفر در حوزه اقتصادی اشتغالزایی به همراه دارد.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان به خبرنگار ایرنا اهواز گفت که در ۱۰ ماه امسال بیش از ۱۴.۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) جابجا شده است. بهرامی نیا اضافه کرد که این مقدار جابجایی انواع کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد افزایش داشته است.

از افزایش خروجی سد زاینده رود تا هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی

مرکز اصفهان هم به نقل از رییس شعبه بانک توسعه صادرات ایران در این شهر خبر داد که ۵۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات شرکت‌های تولیدی اصفهان امسال به کشور بازگشت. این مقدار بازگشت ارز صادراتی در استان اصفهان در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از صد درصد رشد داشته است.

رییس پلیس فتا استان اصفهان نیز خبر داد که اصفهان سومین استان جرائم اینترنتی در کشور است. این مقام انتظامی تصریح کرد: این نوع جرائم امسال در استان اصفهان ۳۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت که عمده آن شامل هک، نفوذ، تهدید، انتشار اکاذیب، شایعات، جرایم اخلاقی و انتشارفیلم خصوصی و موارد اخلاقی بوده است.

همچنین معاون سازمان جنگلها و مراتع در کارگروه ملی مدیریت چرا و کنترل کوچ و حفظ زیست بوم منطقه زاگرس اعلام کرد که مراتع کشور توان تخریب بیش از این را ندارند. ورود زودهنگام و خروج دیرهنگام دام عشایر، چرای بیش از حد، خشکسالی، فرسایش خاک و سیلاب دلایل اصلی تخریب مراتع در سراسر کشور محسوب می‌شود.

از افزایش خروجی سد زاینده رود تا هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی

مرکز ایرنا در تهران هم در خبری اعلام کرد که بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران نهایی شد. بر اساس این خبر، اعضای شورای اسلامی شهر تهران بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران را با مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان تصویب کردند.

از بوشهر نیز خبر رسید که در پی دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ساماندهی قایق‌های بی‌هویت اسکله های صیادی بوشهر آغاز شد.

همچنین رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان اعلام کرد که کشاورزی گلستان تولید ۷ میلیون تن محصولات را هدفگذاری کرد. وی تصریح کرد که برای دستیابی به افزایش تولید طی بازه زمانی مزبور، سرمایه گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریالی شامل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در حوزه جذب تسهیلات و ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه عمرانی نیاز است.

از افزایش خروجی سد زاینده رود تا هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان هم اعلام کرد که صنایع گلستان امسال ۶ هزار و ۹۸۵ میلیارد وام رونق تولید گرفتند. به گفته این مقام دولتی، این میزان وام امسال به ۱۲۶ طرح پرداخت شد. استان گلستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در جایگاه هشتم کشور قرار دارد.

مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) نیز خبر داد که تامین سوخت چهار نیروگاه کشور به پخش فراورده‌های نفتی اهواز واگذار شد. این اقدام با هدف فعال نگه داشتن تولید انرژی و پایداری شبکه توزیع برق کشور به انجام شده است.

از افزایش خروجی سد زاینده رود تا هدف‌گذاری برای تولید محصولات کشاورزی

همچنین مدیر شعب بانک کشاورزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد که ۴۱۹ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان خسارت دیده سیستان و بلوچستان پرداخت شده است. وی خاطرنشان کرد که سیستان و بلوچستان در زمینه بیمه محصولات کشاورزی و دام نیازمند فرهنگ سازی بیشتری است.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران هم خبر داد که وضعیت قرمز تهران مدارس را غیر حضوری کرد. محسن نایبی تاکید کرد که تصمیم بر این شد تا به مدت یک هفته مدارس تهران به صورت غیرحضوری برگزار شود.

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور هم مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن، گزارش‌ محمد رضا یوسف نژاد خبرنگار ساری با عنوان "تاخت‌وتاز اومیکرون در مازندران پشت غفلت سرماخوردگی سادهربابه صانعی خبرنگار مرکز بجنورد با تیتر "بزهایی که از نمایشگاه ماشین سر در آوردندمهری میردریکوند خبرنگار بروجرد با عنوان "اُمیکرون روی موج ششم" و داود میاندهی رییس مرکز کرمان با تیتر "مِستر! چطوری، آمریکایی که نیستی؟ " به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز