اپل با شکواییه‌ای 467 صفحه‌ای در تلاش برای توقیف فیلم Apple Man است


اپل با شکواییه‌ای 467 صفحه‌ای در تلاش برای توقیف فیلم Apple Man است

کارگردانی اوکراینی در حال تولید فیلمی با عنوان Apple Man است که هیچ ارتباطی به شرکت اپل ندارد؛ اما کوپرتینویی‌ها نگران‌اند مشتریانشان متوجه این موضوع نباشند.

اپل در تلاش است از پخش فیلم اکشن‌کمدی جدیدی به نام Apple Man جلوگیری کند؛ چون احتمال دارد مشتریان تصور کنند فیلم سینمایی مذکور به این شرکت ارتباط دارد. به‌نوشته‌ی اپل اینسایدر، در سال ۲۰۲۰ کارگردانی اوکراینی به نام واسیل موسکالنکو پویش موفقی در کیک‌استارتر راه انداخت تا بودجه‌ی لازم برای تولید فیلم مستقل اکشن‌کمدی جدیدی به نام Apple Man را جمع کند. فیلم Apple Man داستان اَبَرقهرمانی را روایت می‌کند که می‌تواند سیب‌ها را در هوا معلق کند. حال که Apple Man وارد مرحله‌ی پس‌تولید شده، اپل فرایند جلوگیری از انتشار آن را آغاز کرده است.

به‌ادعای خالق فیلم Apple Man، اپل شکواییه‌ای ۴۶۷ صفحه‌ای در دادگاه علیه او ثبت کرده و گفته است که احتمال دارد مشتریان تصور کنند Apple Man به اپل ارتباط دارد و این شرکت آن را تأیید کرده یا محصول خودِ اپل است. موسکالنکو می‌گوید فیلمش به تأیید اداره‌ی علائم تجاری و پتنت ایالات متحده‌ی آمریکا رسیده است. اپل با شکایت از موسکالنکو در دادگاه تلاش می‌کند مجوز نام تجاری فیلم را باطل کند.

موسکالنکو می‌گوید درصورت باطل‌شدن مجوز، هیچ تضمینی وجود ندارد که اپل پس از پخش فیلم خواستار حذف کامل آن نشود. این کارگردان استرالیایی اعتقاد دارد اقدام اپل نمونه‌ای از زورگویی محسوب می‌شود و امیدوار است که بتواند با مذاکره، موضوع را حل کند.

این نخستین‌باری نیست که اپل چنین اقدامی انجام می‌دهد. در‌حقیقت، این شرکت هر جا که احساس کند از نام تجاری‌اش سوءاستفاده می‌شود، دست‌ به‌ کار می‌شود. برای مثال، اپل در سال ۲۰۱۷ شرکت سوئیسی بزرگ سواچ را به‌‌دلیل استفاده از شعار Tick Different متهم کرد. اپل در پویش تبلیغاتی دهه‌ی ۱۹۹۰ از شعار Think Different استفاده می‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس