رئیس شورای شهر ساری دست‌دوم بودن تجهیزات زباله‌سوز را تکذیب کرد


رئیس شورای شهر ساری دست‌دوم بودن تجهیزات زباله‌سوز را تکذیب کرد

ساری - ایرنا - رئیس شورای شهر ساری دست‌دوم بودن تجهیزات خریداری شده برای نیروگاه زباله‌سوز این شهر را تکذیب کرد و گفت: این قبیل اظهارنظرها از سوی مدیران اذهان عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پرویز شعبانی عصر سه شنبه در نشست علنی شورای شهر اظهار کرد: این اظهار نظر که تجهیزات خریداری شده برای نیروگاه زباله‌سوز ساری دست‌دوم و مستهلک است به هیچ وجه صحت ندارد.

وی با اظهار این که شورا برای ارتقاء سطح اقدامات و فعالیت‌ها از نظرهای کارشناسی استقبال می‌کند ، گفت : اما تقاضا داریم عزیزانی که علاقه دارند اظهارنظر کنند نظرات‌شان دارای پشتوانه مطالعات کارشناسی و همچنین مستقل باشد.

رئیس شورای ششم ساری خاطرنشان کرد: تجهیزات نیروگاه زباله‌سوز از زمانی که خریداری و وارد شد هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است که مستهلک و فرسوده شده باشد.

وی افزود: طرح این قبیل فرمایشات بویژه اگر از سوی یک مدیر استاتی باشد اذهان عمومی تحت تاثیر و مورد تشویش قرار می‌گیرد.

دست دوم و فرسوده بودن تجهیزات خریداری شده برای نیروگاه زباله سوز ساری چند روز پیش به نقل از احمد ده‌محسنی مدیرکل دیوان محاسبات مازندران در رسانه ها منتشر شد. این مسوول استانی در جمع خبرنگاران با انتقاد از این‌که نیروگاه زباله‌سوز ساری با وجود انجام هزینه‌های زیاد هنوز به بهره‌برداری نرسید، گفته بود که تأسیسات خریداری شده برای این نیروگاه دست‌دوم و جزو فناروی منسوخ کشورهای دیگر است.

مدیرکل دیوان محاسبات مازندران این نکته را نیز مطرح کرد که بیشتر تاخیرها ناشی از مسائل بین شهرداری و پیمانکار است و قراردادها نیز حقوقی و محکم بسته نشد.

رئیس شورای شهر ساری دست‌دوم بودن تجهیزات زباله‌سوز را تکذیب کرد

تدوین بودجه منطبق بر شرایط مالی

رئیس شورای شهر ساری همچنین در این نشست به اهمیت لحاظ کردن شرایط مالی شهرداری ساری در بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: شهرداری ساری بودجه سال آتی را هدفمند و منطبق بر واقعیت‌های درآمدی و هزینه‌های شهرداری تدوین کند.

وی افزود : بودجه هدفمند و دارای برنامه جامع می‌تواند به شهر کمک کند. کارآیی و اثربخشی باید دو ویژگی مهم بودجه باشد. امیدواریم شهرداری ساری بودجه‌ای تدوین کند که به رضایت شهروندان و توسعه شهر بینجامد.

در این نشست لحاظ کردن تخفیف پایان سال در پرداخت عوارض شهری و همچنین تعیین تعرفه عوارض شهری ساری در سال ۱۴۰۱ نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای شهر ساری در این زمینه نیز اظهار کرد: هدف و اولویت ما این است که در تعیین تعرفه عوارض شهری ، وضعیت اقتصادی جامعه را لحاظ کنیم. به همین دلیل با توجه به وضعیت اقتصادی موجود جامعه امسال بنای افزایش عوارض شهری نداریم تا به اقشار کم‌درآمد و متوسط فشار مالی وارد نشود.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر پیرامون کلیات دفترچه عوارض شهری ساری مقرر شد که برای بررسی دقیق دفترچه ارائه شده از سوی شهرداری و تصویب و ارائه آن به کمیته انطباق شهرستان، طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته جلسات تخصصی با حضور اعضای شورا برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا