پیوند قلب مصنوعی محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت ایرانی !


پیوند قلب مصنوعی محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت ایرانی !

دختر محمد کاسبی گفت به پیوند قلب مصنوعی فکر میکنیم .

آخرین وضعیت سلامتی محمد کاسبی از زبان دخترش

یلدا کاسبی دختر محمد کاسبی درباره وضعیت جسمی پدرش که مدتی است به دلیل نارسایی قلبی تحت مراقبت قرار دارد، به ایسنا گفت: خدا را شکر حال پدر نسبت به روزهای گذشته بهتر است ولی برای سلامت کامل باید صبر کنیم. ۲۶ دی ماه بود که پدر در بخش سی سی یو بیمارستان عرفان به صورت اورژانسی بستری شد و متأسفانه به دلیل نارسایی حاد قلبی اصلا وضعیت مناسب نداشتند.

پیوند قلب مصنوعی محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت ایرانی !

او ادامه داد: حدود ۱۰۰ روز پیش قلب پدر را آنژیو کردیم، اما متأسفانه به دلیل اینکه ماهیچه‌های قلب فرسوده شده‌اند و طبیعتا بعد از آنژیو، گردش خون و پمپاژ به سختی انجام می‌شود به همین دلیل سطح اکسیژن و فشار خون پایین می‌آید و برای ثابت نگه داشتن و رسیدن به یک شرایط پایدار، پدرم همچنان در بخش سی‌سی‌یو تحت مراقبت است و هنوز پزشک معالج ایشان، دکتر بابک شریف‌کاشانی به آن شرایط دلخواه نرسیده‌اند.

ابتدا قرار بود دریچه آئورت قلب پدر را عوض کنند که شاید اوضاع بهتر شود، اما به علت وضعیت جسمی‌اش یعنی همین نارسایی شدید قلبی، سن و سال و فاکتورهای دیگر نمی توانند این کار را انجام بدهند.

پیوند قلب مصنوعی محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت ایرانی !

دختر این هنرمند همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر به پیوند قلب مصنوعی فکر می‌کنند و قطعا برای این اقدام، باید چند دقیقه‌ای قلب را از کار بیندازند، بنابراین ریسک بالایی است و هر گونه حرکت در حیطه درمان جراحی روی قلب فعلاً به ایست زمانی خورده است. واقعا نمی‌دانیم چقدر زمان ببرد. شاید یک ماه یا ۴۰ روز، فقط باید صبر کنیم و تا زمان ایده‌آل همچنان پدر تحت نظر پزشکان در سی‌سی‌یو هستند تا قلب به درجه‌ای برسد که دکتر بگوید ریسک کمتر شده و سپس به سراغ پیوند قلب مصنوعی برویم.

طی این مدت هم آب ریه‌های پدر را کشیده‌اند و بعد از این اقدام، قلب کمی کوچکتر شده و این اقدام برایمان یک امیدواری بود چون قلب کمی خودش را جمع کرد. به هر حال کادر درمان همه تلاش خودشان را می‌کنند. ما با پزشکان متخصص در بیمارستان شهید رجایی مثل دکتر مجید ملکی که از پزشکان متخصص و درجه یک قلب هستند صحبت کرده‌ایم و ایشان هم پرونده پدر را بررسی می‌کنند و با دکتر شریف‌کاشانی مشاوره دارند تا ان‌شاءالله ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.

پیوند قلب مصنوعی محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت ایرانی !

محمد کاسبی (زادهٔ ۴ خرداد ۱۳۳۰) بازیگر ایرانی است. او برای فیلم بدوک (۱۳۷۰) و دیوار (۱۳۸۶) نامزد دریافت جایزهٔ فیلم فجر شد و این جایزه را یک‌بار برای فیلم پدر (۱۳۷۴) دریافت کرده‌است.محمد کاسبی، ۴ خرداد ۱۳۳۰ در کوچه آبشار، خیابان ری، تهران متولد شد، دوران کودکی، نوجوانی و جوانی خود را در محله نازی‌آباد تهران گذراند و تحصیلات خود را در دبستان رازی، دبیرستان الهی، فاتح، و رستاخیز به اتمام رساند و مدرک دیپلم را در سال ۱۳۵۰ اخذ کرد.کاسبی از سیزده سالگی در کاخ جنوبی جوانان در میدان راه‌آهن با گروه تئاتر فعالیت تئاتر تقریباً نیمه حرفه‌ای خود را آغاز کرد و از سال ۱۳۵۰ همکاری و بازیگری در اداره تئاتر تهران را شروع نمود.او در کنکور سال ۱۳۵۰ شرکت کرد و در رشته پزشکی قبول شد اما به جهت علاقه به تحصیل تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا، از پزشکی صرف نظر کرده و در سال ۱۳۵۱ به سربازی رفت.

پیوند قلب مصنوعی محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت ایرانی !

در سال ۱۳۵۳ پس از برگشتن از سربازی دوباره در کنکور شرکت کرد و در رشته بازیگری و کارگردانی سینما و تئاتر قبول شد و به دانشکده هنرهای دراماتیک راه یافت.محمد کاسبی پیش از تحصیل و در حین آن در دانشکده دراماتیک به دوبلوری پرداخت. او در دوران دانشکده نمایشنامه‌های زیادی از جمله «یک نمایش طولانی» به کارگردانی جعفر والی، نمایش «مدا» به کارگردانی منیژه معامدی، نمایش «مهتابی برای محرومین» به کارگردانی شهناز جابری زاده، نمایشنامه «مترسک‌ها در شب»، «کارول»، «مسافران»، «در مه بخوان»، «بهترین بابای دنیا»، «عنکبوت» و… را بازی کرد. محمد کاسبی سال آخر دانشکده هنرهای دراماتیک بود که انقلاب به پیروزی رسید، با پیروزی انقلاب وی به مدت ۲ سال مسئول واحد نمایش رادیو بود و هم‌زمان گویندگی در رادیو را نیز انجام می‌داد.محمد کاسبی در اوایل سال ۱۳۵۸ با چندی از دوستان حوزه اندیشه و هنر اسلامی را پایه‌گذاری کرد که بعدها نام این محل به «حوزه هنری» تغییر نمود، او همچنین مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد را نیز بنیانگذاری کرد. از اواسط سال ۱۳۶۰ کار دوبله، مدیریت واحدِ نمایش رادیو و مسئولیت مرکز هنرهای نمایشی همه را رها کرد و تمام وقت و تمرکز خود را معطوف به حوزه هنری و آغاز فیلم‌سازی برای حوزه کرد، اولین کار در حوزه هنری فیلم توبه نصوح بود.

پیوند قلب مصنوعی محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت ایرانی !


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها