جزییات گزارش عفو بین الملل: اسرائیل رژیم آپارتاید است


جزییات گزارش عفو بین الملل: اسرائیل رژیم آپارتاید است

سازمان عفو بیان الملل جزییات گزارش جدید خود را با عنوان «رژیم تبعیض نژادی ( آپارتاید) اسرائیل ضد فلسطینیان: رژیمی ظالم مبتنی بر سلطه و جنایت علیه بشریت» را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، سازمان عفو بین الملل امروز سه شنبه گزارشی را منتشر کرد و در آن مقامات صهیونیستی را به ارتکاب جرائم آپارتاید (تبعیض نژادی) ضد فلسطینیان متهم کرد.

آنیس کالامار، دبیرکل سازمان عفو بین الملل تاکید کرد که این گزارش «حوزه واقعی نظام آپارتاید را در اسرائیل افشا می ‌کند» و از جامعه بین ‌ا لمللی می‌خواهد که با این سیستم مقابله کند.

وی افزود: سازمان عفو بین الملل بر اساس این گزارش، تمامی نهادهای اجتماعی و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی را در جرائم تبعیض نژادی دخیل دانست

وی تاکید کرد که کشورهایی که همچنان جنایت صهیونیست ها را می پذیرند و بر تخلفات آنها سرپوش می گذارند، اشتباه تاریخی مرتکب خواهند شد و دولت هایی که به اسرائیل سلاح می رسانند و از آن در برابر پاسخگویی محافظت می کنند در واقع از از رژیم آپارتاید حمایت می کنند.

وی در ادامه اظهار کرد که جامعه بین الملل باید در برابر این اقدامات نژادپرستانه بایستد و راه های متعددی را در پیش بگیرد تا به عدالت بیانجامد.

این گزارش بر موضوعاتی همچون مصادره زمین ‌ها و دارایی ‌های فلسطینیان، قتل‌ های جنایتکارانه، مهاجرت اجباری، محدودیت ‌های شدید جابه‌جایی، محروم کردن مردم فلسطین از ملیت و حقوق شهروندی تکیه دارد.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد که با توجه به این مستندات، اسرائیل، رژیم نژادی تبعیض‌آمیز تل ‌آویو را تشکیل می ‌دهد و اقدام آنان طبق قوانین بین‌المللی جنایت علیه بشریت محسوب می ‌شود.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید