پیام تسلیت حزب‌الله و هیأت علمای بیروت در پی ارتحال آیت‌الله گلپایگانی


پیام تسلیت حزب‌الله و هیأت علمای بیروت در پی ارتحال آیت‌الله گلپایگانی

جنبش حزب‌الله و هیأت علمای بیروت در پیامی درگذشت آیت‌الله گلپایگانی را تسلیت گفتند و تصریح کردند، وی همواره یاری‌کننده انقلاب اسلامی ایران بود.

حزب‌الله لبنان در پیام تسلیت خود در پی درگذشت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی اعلام کرد، جهان اسلام و حوزه‌های علمیه یک عالم و فقیه توانا را از دست داد.

بر اساس گزارش «العهد»، در این پیام آمده، آیت‌الله گلپایگانی در عمر بابرکت خود دستاوردهای علمی بزرگی از جمله تألیفات فقهی، دینی و فکری داشته و علاوه بر آن در تعلیم و تربیت بسیاری از علما نقش داشته است. همانگونه که مشارکت ایشان از ابتدای انقلاب اسلامی ایران مشارکتی فعال و موثر از خلال فعالیت در مجلس خبرگان و شورای نگهبان بوده‌ است.

در پایان این بیانیه ارتحال آیت‌الله صافی به امام زمان (عج)، مراجع عظام، امام خامنه‌ای (دام ظله)، خانواده آیت‌الله صافی و تمام حوزه‌های علمیه تسلیت گفته شده است.

هیأت علمای بیروت

«هیأت علمای بیروت» نیز در پیام تسلیت خود، آیت‌الله صافی را از ستون‌های حوزه علمیه در قم خواند و افزود، وی عمر خود را برای خدمت به دین و علم صرف کرد.

در ادامه این پیام تسلیت آمده، مرحوم صافی از علمای بزرگ و استادی بود که جمع کثیری از اهل علم به دست ایشان تربیت شدند همانگونه که همواره یاری‌کننده انقلاب اسلامی ایران بود و با حرف و مواضع خود در برابر حکومت شاه ایستاد.

پیام تسلیت حزب‌الله و هیأت علمای بیروت در پی ارتحال آیت‌الله گلپایگانی

آیت‌الله‌العظمی لطف الله صافی گلپایگانی سه‎شنبه (دیروز/دوازدهم بهمن) در بیمارستانی در قم درگذشت. این مرجع عالیقدر سال‌ها به تدریس و تحقیق در حوزه مقدسه قم اشتغال داشت و تربیت صدها محقق و تالیف دهها اثر فاخر علمی از ثمرات عمر پربرکت وی است.

عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم حضرت امام خمینی(ره) ، از جمله فعالیت های سیاسی حضرت آیت الله صافی گلپایگانی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی