لبنان تعطیلی سفارت‌هایش در برخی کشورها را بررسی می‌کند  


لبنان تعطیلی سفارت‌هایش در برخی کشورها را بررسی می‌کند  

یک منبع در وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که این کشور بستن سفارت‌هایش در تعدادی از کشورها را به خاطر بحران اقتصادی بررسی می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع آگاه در وزارت خارجه لبنان اعلام کرد، این وزارتخانه ساختار خود را برای کاهش هزینه‌ها به دلیل بحران اقتصادی بازسازی می‌کند.

این منبع اعلام کرد: ما در حال بررسی اقداماتی هستیم. بسیاری از کشورهایی که بحران مالی دارند برای کاهش بحران چنین اقداماتی را اتخاذ می‌کنند.

این منبع درباره کشورهایی که لبنان سطح دیپلماسی خود را در آنجا کاهش خواهد داد، گفت: معلوم نیست کدام کشورها باشند اما احتمالاً در کشورهایی که برای لبنان هزینه زیادی دارند این اقدام صورت گیرد. این تصمیم براساس عوامل زیادی از جمله میزان اقلیت لبنان در این کشورها، میزان روابط سیاسی میان دو کشور و تبادل تجاری اتخاذ می‌شود.

این منبع اعلام کرد: این تصمیم عجولانه اتخاذ نخواهد شد. ابتدا دستوری صادر می‌شود و بعد از آن باید به موافقت کابینه دست یابد. نقش دیگر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت دارایی در این تصمیم مهم است چرا که این مسئله تنها محدود به وزارت خارجه نیست. صدور دستور مربوط به این تصمیم احتمالا حدود یک یا دو ماه طول بکشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران