عملیات آسفالت 10 کیلومتر از بزرگراه زاهدان- بم آغاز شد


عملیات آسفالت 10 کیلومتر از بزرگراه زاهدان- بم آغاز شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات آسفالت 10 کیلومتر از بزرگراه زاهدان- بم همزمان با دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر آغاز شد.

عطاء اله اکبری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طول کلی مسیر ارتباطی زاهدان - بم در حوزه استحفاظی این اداره کل ۱۸۶ کیلومتر بوده که تاکنون در این مسیر ۸۰ کیلومتر بزرگراه به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین ۲۲ کیلومتر بزرگراه در این مسیر توسط این اداره کل در دست ساخت است که تکمیل و بهره‌برداری از آن به بیش از ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سالجاری ۱۰ کیلومتر باند دوم در مسیر زاهدان_ بم به بهره‌برداری می‌رسد.
وی هزینه ساخت هر کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان را متوسط بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان عنوان و ادامه داد: برای تبدیل ۸۴ کیلومتر باقی مانده این مسیر ترانزیتی استان به بزرگراه نیازمند تخصیص افزون بر یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

اکبری خاطر نشان کرد: محور مواصلاتی زاهدان - بم یکی از کریدورهای اصلی ترانزیت در محور جنوب شرق بشمار می رود که توسعه آن نقش مهمی در رونق اقتصادی سیستان و بلوچستان و کشور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی