مجتمع گلخانه‌ای در نیکشهر افتتاح شد


مجتمع گلخانه‌ای در نیکشهر افتتاح شد

زاهدان- ایرنا- مجتمع گلخانه‌ای گلبهار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با اعتبار 100 میلیارد ریال و حمایت صندوق کارآفرینی امید گرامیداشت دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر در روستای زهک این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا استاندار سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در مراسم مجتمع گلخانه‌ای در نیکشهر اظهارداشت: تلاش برای اشتغال مناسب در روستاهای استان یکی از مهمترین اولویت‌هاست که باید بدان توجه ویژه داشت.
حسین مدرس خیابانی افزود: ورود جوانان به عرصه اشتغالزایی و کارآفرینی برای توسعه سیستان و بلوچستان حائز اهمیت است و این طرح هم الگوی مناسبی برای دیگر جوانان که بدنبال کسب و کار هستند خواهد بود.
مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان نیز گفت: مجتمع گلخانه‌ای کشت محصولات هیدروپونیک کمتر از یک سال قبل کلنگ زنی شد و هم‌اینک مرحله نخست آن به بهره‌برداری رسید.
غلامعلی صمصامی با اشاره به اشتغال بیش‌از ۲۰ نفر در این مجتمع گلخانه‌ای بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید برای راه‌اندازی این طرح بزرگ ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از محل منابع اشتغال روستایی با کارمزد ۶ درصد به کارآفرین پرداخت کرده است.
محمد کوهرنگ کارآفرین و مدیر مجتمع گلخانه‌ای گلبهار نیکشهر نیز گفت: مرحله نخست این مجتمع در وسعت یک هکتار آماده شده و این میزان، زیر کشت فلفل دلمه‌ای رفته و بخشی هم به صورت پایلوت برای کشت موز آماده شده است.
محمدعلی نیکبخت رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: در ۲ فاز بعدی این مجتمع‌ قرار است ۲۰ هکتار آماده کشت محصولات کشاورزی هیدروپونیک و گرمسیری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد