مینی برگر سویا


مینی برگر سویا

برگر، جزو فست‌فودهای محبوب و پرطرفدار است و هیچ کس نمی‌تواند در برابر هوس خوردن آن مقاومت کند. البته بسیاری از ما بعد از خوردن یک برگر چرب و چیلی پرکالری، عذاب وجدان می‌گیریم و از کرده خود پشیمان می‌شویم. اگر شما جزو عاشقان برگر هستید که بعد از خوردنش عذاب وجدان می‌گیرید، ما یک پشنهاد عالی برای‌تان داریم؛ مینی‌برگر سویا را امتحان کنید. مینی‌برگر...

مینی برگر سویا
مواد لازم

سویا: ۲۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
جعفری و شوید خرد شده ۱ پیمانه
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
سماق ۱ قاشق غذاخوری
زعفران اماده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم



طرز تهیه

سویا را نیم تا یک ساعت در اب ولرم خیس کنید و پس از این مدت خوب ابکشی نمائید.
سپس با ۱ عدد پیاز، سماق و نمک و فلفل چند بار چرخ کنید تا خوب مخلوط و یکدست شوند. درون مخلوط اماده ۱ عدد پیاز باقیمانده را رنده کنید و با دست کاملا ورز دهید.
تخم مرغ‌ها را شکسته و آن بشکنید و با دست مجدد ورز دهید تا مواد خوب ترکیب شوند، آرد سوخاری، آرد سفید، جعفری و شوید ساطوری شده و زعفران دم کرده را نیز اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه کامل مخلوط را ورز دهید تا مواد حالت چسبندگی پیدا کنند.
به اندازه یک گردو از مخلوط بردارید و آن را به ضخامت حداکثر ۱ سانتیمتر در کف دستتان صاف کنید و داخل روغن و با حرارت بسیار ملایم هر دو روی آن را سرخ کنید.
دقت کنید که در زمان سرخ کردن مینی برگر‌ها حرارت زیر تابه بسیار ملایم باشد، چون به دلیل استفاده از آرد سوخاری مینی برگر‌ها زود میسوزند.
منبع : ایران کوک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403