استاندار : پارک موزه دفاع مقدس مازندران جاذبه گردشگری بین‌المللی تعریف شود


استاندار : پارک موزه دفاع مقدس مازندران جاذبه گردشگری بین‌المللی تعریف شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران تسریع در ساخت پارک موزه دفاع مقدس را با توجه به گردشگرپذیری استان خواستار شد و گفت : پارک موزه دفاع مقدس مازندران باید به عنوان جاذبه گردشگری بین‌المللی تعریف و تکمیل شود.

به گزارش ایرنا ، سید محمود حسینی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در ساری افزود : حضور سالانه بیش از ۴۰ میلیون گردشگر داخلی و خارجی در مازندران فرصت بی نظیری برای پارک موزه دفاع مقدس استان جهت ترویج ارزش های انقلاب ، روحیه ایثارگری و شهید و شهادت است و تکمیل آن هم به حمایت ملی نیاز دارد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : این که پارک موزه دفاع مقدس استان در فضایی به وسعت ۶۰ هکتار در ساری طراحی و برنامه ریزی شده، لازمه این استان گردشگرپذیری مثل مازندران است اما این طرح باید در قالب طرح ملی گنجانده شود تا اعتیارات و تجهیزات ملی مورد نیاز نیز تخصیص یابد.

وی با اعلام این که سالانه بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی به مازندران سفر می کنند ، افزود : این ظرفیت با عادی شرایط شرایط کرونایی می تواند بتدریج به پنج میلیون گردشگر خارجی در سال برسد که فرصت بی بدیلی برای پارک موزه دفاع مقدس مازندران است تا با جذب این گردشگران ، ارزش های انقلاب و دفاع مقدس را ترویج کند.

استاندار مازندران روند تکمیل طرح های پارک موزه دفاع مقدس استان را « بسیار کند » و « غیر قابل قبول » توصیف کرد و گفت : به طور یقین یکی از برنامه های سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان بازدید میدانی از این طرح است.

حسینی پور پیشنهاد تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پارک موزه دفاع مقدس مازندران در سفر رئیس جمهوری را مطرح کرد و افزود : تمامی مسئولان استان علاوه بر این که باید از ظرفیت های بودجه ای استانی خود برای تکمیل پارک موزه استان استفاده و مشارکت کنند ،از ظرفیت خیرین نیز باید بیشترین بهره را برای این طرح برد.

ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران در مساحتی حدود ۶۰ هکتار در حاشیه رودخانه تجن ساری در قالب ۲۴ طرح و در سه فاز از سال ۸۶ آغاز شد.یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان‌های « تانک فارم » است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است. احداث مسجد فاطمه الزهرا (س)، یادمان فاو با بنای یکهزارمترمربع در ضلع غربی از دیگر ویژگی‌های این پارک است.
دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی، چادر، ایستگاه صلواتی، میدان، تپه ماهورها، المان‌ها و تندیس های شهدا است.
مرکز بهداری و طرح ساماندهی، احداث دیوار ساحلی رودخانه تجن و احداث سد لاستیکی به منظور شبیه سازی عملیات والفجر ۸ برای نمایاندن چگو نگی عبور رزمندگان اسلام از اروندرود در حد فاصل سدانحرافی تا پل کمربندی جدید هم از دیگر بخش‌های این مرکز فرهنگی است.

ضرورت توجه مسوولان به راهیان نور

نماینده عالی دولت در مازندران ارزش های انقلاب و دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران را بی نظیر در دنیا توصیف کرد و بیان داشت: همه مدیران و مسئولان این نظام مدیون انقلاب و دفاع مقدس که بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این راه شهید شده اند ، هستیم.

وی با اشاره به این که اکنون در سالگرد چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و بایدبه مردم بگوییم چه کار برای آنان کرده ایم، گفت: متاسفانه به هر دلیلی در مقطعی پس از تاریخ انقلاب با شهدا فاصله گرفته ایم ، بدانید هر موقع ما مسئولان که امرو زبه برکت خون شهدا پشت این میزها قرار گرفته ایم توانسته ایم خودمان را با ارزش های شهید و شهادت احیا کنیم و مطمئنا در خدمت به مردم نیز موفق خواهیم شد.

استاندار مازندران تاکید کرد : مسئولان باید به ارزش های شهدا وصل بشوند تا ماموریت ها در خدمت به مردم به درستی عملیاتی شود و این یک اصل اساسی در گرفتن پست در این نظام است و یکی از ماموریت های مهم مسئولان استان توجه و پشتیبانی از نجام درست راهیان نور است.

حسینی پور راهیان نور ا مظهر نماد فرهنگ دفاع مقدس و ارزش هیا انقلاب تویف کرد و اظهار داشت : ارزش های انقلاب و دفاع مقدس باید در دل جوانان رخنه کند و این مقوله فرهنگی در جریان راهیان نور طبق فرمایشات مقام معظم رهبری خودش را نشان داده است.

وی افزود : توجه به راهیان نور در واقع سوار شدن در قطار ارزش های شهید و شهادت است که نیاز امروز مسو ولان بویژه نسل جوانان این نظام است.

مازندران ۱۰ هزارو ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)