گروه مرگ روی میز تشریح/ ژاپن، عربستان و استرالیا در تنگه وحشت


گروه مرگ روی میز تشریح/ ژاپن، عربستان و استرالیا در تنگه وحشت

با وجود توقف شب گذشته استرالیا، گروه دوم مرحله مقدماتی جام جهانی همچنان پیچیدگی های خاص خودش را دارد و سه تیم مدعی، برای صعود مستقیم در تلاش هستند.

به گزارش "ورزش سه"، سوت عبدالله محمد حسن داور اماراتی و اعلام یک خطای پنالتی به سود عمان در دقیقه 89 کافی بود تا 2 امتیاز حساس و سرنوشت ساز از کف شاگردان گراهام آرنولد برود و گروهی که می توانست در دو روز پایانی فوق العاده پیچیده شود، با تقسیم امتیازها بین استرالیا و عمان به پایان برسد.

گروه دوم از مرحله مقدماتی جام جهانی با عجیب ترین شکل ممکن آغاز شد. ژاپن در گام نخست و در خانه به عمان باخت تا از همان روز نخست مشخص شود که گروه سخت و دشواری در انتظار تیم های مدعی است. مسئله ای که پس از پایان 8 دور از این رقابت ها و نتایج به دست آمده، کاملا این مسئله را تأیید کرده است.

در حال حاضر عربستان با 19 امتیاز صدرنشین این گروه است و ژاپن با 18 و استرالیا با 15 امتیاز به دنبال تهیه بلیط صعود به جام جهانی قطر هستند. در دور هشتم عربستان باید در پکن به مصاف چین برود و ژاپن و استرالیا نیز در ملبورن به مصاف هم می روند. در روز پایانی این پیکارها، استرالیا راهی ریاض می شود تا در دیداری سخت و دشوار با عربستان روبرو شود و ژاپن نیز در دیداری نسبتا آسان میزبان ویتنام است. اکنون تمامی حالت های ممکن را در دو دور باقی مانده مرور می کنیم:

گروه مرگ روی میز تشریح/ ژاپن، عربستان و استرالیا در تنگه وحشت

* حالت اول: صعود قطعی عربستان
سرنوشت عربستان در دست خودش است. این تیم با یک پیروزی برابر چین نیز می تواند صعودش را قطعی کند تا شاگردان هروه رنار پس از تجربه نخستین شکست خود در این پیکارها برابر ژاپن، راهی قطر 2022 شوند. در صورتی که سعودی ها موفق به شکست میزبان خود شوند، فارغ از نتیجه دو رقیب دیگر جشن صعود را برپا خواهند کرد.

در آن صورت، استرالیا برای فرار از حضور در پلی آف، باید حتما از سد ژاپن عبور کند چرا که نتیجه تساوی نیز می تواند مانع از صعود مستقیم کانگوروها به قطر شود چون شاگردان هاجیمه موریاسو در دیدار آخر برابر ویتنام کار سختی برای پیروزی نخواهند داشت. در صورت پیروزی ژاپن برابر استرالیا، این تیم نیز به صورت رسمی راهی جام جهانی خواهد شد اما تساوی یا پیروزی استرالیا، کار صعود تیم دوم را به روز آخر می کشاند.

گروه مرگ روی میز تشریح/ ژاپن، عربستان و استرالیا در تنگه وحشت

با فرض پیروزی عربستان، این تیم 22 امتیازی شده و راهی جام جهانی می شود. اگر استرالیا از سد ژاپن عبور کند، هر دو تیم 18 امتیازی شده و استرالیا با تفاضل گل بهتر به رتبه دوم می رسد اما تکلیف تیم صعود کننده به روز آخر کشیده می شود. اما نتیجه تساوی سامورایی ها را 19 و استرالیا را 16 امتیازی می کند. آنگاه شکست ژاپن برابر ویتنام و پیروزی استرالیا برابر عربستان می تواند کانگوروها را به صورت مستقیم به قطر برساند در غیر اینصورت این تیم راهی پلی آف خواهد شد.

* حالت دوم: صعود عربستان حتی با شکست
عربستان حتی در صورت شکست برابر چین نیز می تواند راهی جام جهانی شود به شرطی که ژاپن نیز از سد استرالیا عبور کند. در آن حالت، چشم بادامی ها 21 امتیازی شده، عربستان 19 امتیازی باقی می ماند و استرالیا با 15 امتیاز، راهی دیدار پلی آف خواهد شد و دیدار آخر آنها با سعودی ها تشریفاتی خواهد بود.

شاگردان هروه رنار با یک تساوی مقابل چین نیز صعود خود را قطعی می کنند مشروط بر اینکه استرالیا موفق به شکست ژاپن نشود. پیروزی شاگردان موریاسو و یا کسب نتیجه تساوی، بهترین نتیجه برای عربستان است. در صورت تساوی عربستان، این تیم 20 امتیازی شده و استرالیا اگر به ژاپن ببازد، 15 امتیازی می ماند و اگر مساوی کند، 16 امتیازی خواهد شد و با توجه به اینکه آن زمان تنها یک بازی دیگر باقی خواهد ماند، در نتیجه جبران این اختلاف غیرممکن بوده و صعود عربستان قطعی خواهد شد.

گروه مرگ روی میز تشریح/ ژاپن، عربستان و استرالیا در تنگه وحشت

* حالت سوم: پیچیدگی گروه مرگ در روز آخر
وضعیت این گروه می تواند با نتایج خاصی پیچیده شود، مورد اول تساوی عربستان و پیروزی استرالیاست. آنگاه عربستان 20، ژاپن و استرالیا 18 امتیازی خواهند بود. با توجه به اینکه چشم بادامی ها باید روز آخر به مصاف ویتنام بروند، باز هم شانس بالایی برای صعود خواهند داشت ولی تیم های هروه رنار و گراهام آرنولد در بازی مرگ و زندگی با هم دیدار خواهند کرد.

مورد دوم نیز با شکست عربستان برابر چین و پیروزی استرالیا برابر ژاپن خواهد بود. در آن صورت سعودی ها 19 امتیازی باقی می مانند و همچون مورد قبل، ژاپن و استرالیا 18 امتیازی خواهند شد. آنگاه کار به روز آخر کشیده می شود. شکست ژاپن از ویتنام و تساوی عربستان و استرالیا و یا پیروزی استرالیا باعث می شود کانگوروها به همراه سعودی ها راهی قطر 2022 شده و تیم موریاسو به پلی آف برود. اتفاقی که رخ دادنش بعید است.

گروه مرگ روی میز تشریح/ ژاپن، عربستان و استرالیا در تنگه وحشت

مورد سوم نیز اوضاع را به شکل عجیبی در خواهد آورد. اگر عربستان به چین ببازد و استرالیا، ژاپن را ببرد، سعودی ها 19 و استرالیا و ژاپن 18 امتیازی می شوند. حالا اگر در روز آخر استرالیا، موفق به شکست عربستان شده و ژاپن برابر ویتنام به تساوی برسد، صعود استرالیا به عنوان تیم نخست با 21 امتیاز قطعی شده و تکلیف دو تیم هم امتیاز ژاپن و عربستان (19 امتیاز) به تفاضل گل کشیده می شود!

مورد چهارم که می تواند به سقوط عربستان به رتبه سوم و حضور در پلی آف منجر شود، دو شکست این تیم در دو بازی بعدی است. اگر عربستان به چین ببازد 19 امتیازی باقی می ماند و اگر استرالیا از سد ژاپن عبور کند، دو تیم 18 امتیازی می شوند. حالا اگر در روز آخر، تیم گراهام آرنولد در ریاض سعودی ها را ببرد 21 امتیازی شده و ژاپن نیز با غلبه بر ویتنام به همین تعداد امتیاز می رسد و آنگاه عربستان با 19 امتیاز به پلی آف می رود!

گروه مرگ روی میز تشریح/ ژاپن، عربستان و استرالیا در تنگه وحشت

به هر شکل گروه دوم مرحله مقدماتی جام جهانی دارای پیچیدگی های عجیبی است که ذهن خواننده را نیز با بررسی تمامی حالت های ممکن درگیر خود می کند. شاید تکلیف این گروه در همان دور نهم مشخص شود و عربستان و ژاپن که شانس بالایی برای صعود دارند، راهی جام جهانی شوند شاید هم تمامی حالت هایی که گروه را پیچیده می کند رخ دهد! هنوز چیزی مشخص نیست و باید برای روشن تر شدن این گروه، صبوری به خرج داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس