مشخصات گوشی گلکسی A42 سامسونگ +عکس


مشخصات گوشی گلکسی A42 سامسونگ +عکس

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی سامسونگ گلکسی A42 مدل 5G می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش مشرق، شرکت سامسونگ گوشی A۴۲ را با عنوان ارزان‌قیمت‌ترین گوشی هوشمند ۵G وارد بازار کرد؛ از مهمترین نقاط قوت این گوشی می‌توان به نمایشگر AMOLED، تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۷۵۰G با مودم ۵G، دوربین چهارگانه، باتری نسبتاً حجیم پنج هزار میلی آمپر ساعتی و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G

گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G دارای بدنه‌ای کاملاً پلاستیکی است، پنل پشتی آن نیز جلوه‌ای منشوری و الگوی نقطه نقطه‌ای به رنگ سفید روی سطح خود دارد که با تغییر زاویه باعث می‌شود رنگ بدنه به صورت جزئی حالتی رنگین‌کمانی به خود بگیرد. وزن گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G به میزان ۱۹۳ گرم است که در مقایسه با نسل پیشین خود ۲۵ گرم سنگین‌تر است. حسگر اثر انگشت از لبه سمت راست فریم در نسل گذشته به زیر نمایشگر در این گوشی انتقال پیدا کرده است؛ این حسگر دقت مناسبی دارد، اما سرعت آن بسیار بالا نیست. کلیدهای کنترل صدا و پاور در لبه سمت راست گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G تعبیه شده است. جک هدفون، درگاه USB ۲.۰ Type-C و دریچه اسپیکر در لبه پایین آن قرار دارد، درگاه هیبریدی سیم کارت و کارت حافظه microSD در لبه بالایی گوشی به چشم می‌خورد.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G

گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G دارای صفحه نمایش ۶.۶ اینچی Super AMOLED با وضوح تصویر ۷۲۰ * ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است. گوشی ذکر شده مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ از دو پروفایل رنگی Natural و Vivid بهره می‌برد، گزینه اول برای نمایش رنگ‌های طبیعی و گزینه دوم برای نمایش رنگ‌های اشباع شده کاربرد دارد. روشنایی گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G در حالت دستی و خودکار به ترتیب به حداکثر روشنایی میانگین ۵۵۶ و ۶۸۲ نیت می‌رسد و توزیع روشنایی در بخش‌های مختلف نمایشگر نیز به صورت متعادل انجام می‌شود.

مشخصات گوشی گلکسی A42 سامسونگ +عکس

اسپیکر گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G

اسپیکر تک کاناله گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G در زمینه بلندی صدا عملکرد جالب توجهی ندارد، اما خوشبختانه صدای شفاف و تفکیک شده‌ای را به گوش مخاطب می‌رساند. یک جک ۳.۵ میلی متری هدفون نیز در این گوشی تعبیه شده است که امکان اتصال هدفون سیمی را برای کاربران فراهم می‌کند.

دوربین گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی، دوربین ماکرو پنج مگاپیکسلی و دوربین تشخیص عمق پنج مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد و دارای لنز ۲۴ میلی متری با دیافراگم f/۱.۸ است. دوربین فوق عریض این گوشی نیز دارای یک لنز ۱۳ میلی متری با دیافراگم f/۲.۲ است. دوربین‌های ماکرو و تشخیص عمق نیز از حسگرهایی با لنز f/۱.۴ بهره می‌برد. دوربین سلفی گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G دارای حسگر ۲۰ مگاپیکسلی است و به لنز واید f/۲.۲ مجهز شده است.

سخت‌افزار گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G

گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G برای پردازش‌های گرافیکی به تراشه هشت نانومتری اسنپدراگون ۷۵۰G اتکا دارد، این تراشه از ترکیب دو هسته قدرتمند Cortex-A۷۷ و شش هسته کم مصرف Cortex-A۵۵ به عنوان CPU و از ماژول Adreno ۶۱۹ به عنوان GPU استفاده می‌کند. گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G در سه نسخه با رم چهار، شش یا هشت گیگابایتی LPDDR۴x و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی UFS ۲.۱ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، البته افراد می‌توانند با درگاه microSD که با سیم کارت دوم مشترک است حافظه ذخیره‌سازی این گوشی را افزایش دهند.

مشخصات گوشی گلکسی A42 سامسونگ +عکس

نرم افزار گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G

گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G به صورت پیش فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری قدیمی One UI ۲.۵ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، اما می‌تواند به روزرسانی اندروید ۱۱ با رابط کاربری One UI ۳.۱ را دریافت کند. از جمله مهمترین قابلیت‌های رابط کاربری One UI ۳.۱ می‌توان به مخفی سازی پیغام‌ها و تماس‌ها و تخمین مدت زمان باقیمانده از شارژ باتری اشاره کرد.

باتری گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G

انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G با استفاده از یک باتری پنج هزار میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود، شرکت سازنده اعلام کرده است که این باتری در کاربری‌های روزمره تا دو روز شارژدهی دارد. گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ همراه با آداپتور شارژ سریع ۱۵ واتی به فروش می‌رسد که برای شارژ کامل باتری این گوشی به دو ساعت زمان نیاز دارد.

مزایای گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G

شارژدهی عالی نمایشگر OLED روشن با رنگ‌های دقیق عکاسی و فیلم‌برداری در طول روز

معایب گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G

فقدان اسپیکرهای استریو وجود رقیب‌هایی با تراشه قدرتمندتر وضوح HD و نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی نمایشگر

قیمت گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی گلکسی A۴۲ سامسونگ مدل ۵G به دلیل تنوع حافظه رم و ذخیره‌سازی داخلی و همچنین تفاوت رنگ بین هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا هشت میلیون و ۴۴۵ هزار تومان متغیر است.

منبع:ایمنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا