(تصاویر) تجمع گرسنگان افغان مقابل نانوایی


(تصاویر) تجمع گرسنگان افغان مقابل نانوایی

یک پوستر چسبانده شده از سوی طالبان روی شیشه نانوایی جلب توجه می‌کند. بر روی این پوستر نوشته شده: براساس حکم شریعت، زن مسلمان باید حجاب را رعایت نماید. طالبان برقع سیاه و آبی را حجاب کامل می‌داند و از زمان به قدرت رسیدن به استفاده زنان از این پوشش تاکید دارد.

ده‌ها نفر به امید دریافت یک قرص نان رایگان مقابل یک نانوایی در مرکز کابل تجمع کردند.

به گزارش فرارو، مالک ۵۸ ساله ساله نانوایی می‌گوید که حدود سه سال است که نان رایگان توزیع می‌کند، اما تاکید کرد که از زمان فروپاشی دولت سابق متوجه افزایش فقر شده است.

وی گفت که قبل از به قدرت رسیدن طالبان، روزانه حدود ۵۰۰ نفر در بیرون مغازه او منتظر می‌ماندند، اما اکنون، روز‌هایی وجود دارد که حدود ۲۰۰۰ نفر تلاش می‌کنند تا یک نان رایگان دریافت کنند.

خدمات او کاملاً مبتنی بر اهداء است، بنابراین مقدار نانی که او تحویل می‌دهد روز به روز متفاوت است. مردم از ۵۰ افغانی (۰.۵۰ دلار) تا ۱۰۰۰۰ افغانی (۹۸ دلار) هر چه می‌توانند کمک می‌کنند. نان‌هایی که او می‌فروشد هر کدام به قیمت ۲۰ افغانی (۰.۲۰ دلار) است.

او گفت: وقتی مردم پول اضافی می‌دهند، ما نان بیشتری (برای افراد نیازمند) می‌پزیم و معمولاً تا ساعت هشت یا ۱۰ شب می‌پزیم.

علاوه بر این یک پوستر چسبانده شده از سوی طالبان روی شیشه این نانوایی نیز جلب توجه می‌کند. بر روی این پوستر نوشته شده: "براساس حکم شریعت، زن مسلمان باید حجاب را رعایت نماید. " طالبان برقع سیاه و آبی را حجاب کامل می‌داند و از زمان به قدرت رسیدن به استفاده زنان از این پوشش تاکید دارد.

ماه گذشته، سازمان ملل متحد ۴.۴ میلیارد دلار کمک بشردوستانه برای افغانستان در سال ۲۰۲۲ درخواست کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی فریبا کوثری