ردیابی کاربران با ابزار موسیقی و پادکست
یک شرکت فناوری قصد دارد از روشی نوین برای ردیابی کاربران در فضای آنلاین برای ارائه تبلیغات هدفمند استفاده کند. برای این منظور موسیقی و پادکستی که فرد گوش میدهد را رصد خواهد کرد. به نقل از گیزمودو، باتوجه به تلاشهای گوگل برای از بین بردن کوکیهای مرورگر و سعی اپل برای نابود کردن ابزارهای […]
به نقل از گیزمودو، باتوجه به تلاشهای گوگل برای از بین بردن کوکیهای مرورگر و سعی اپل برای نابود کردن ابزارهای شناسایی موبایل، صاحبان کسب و کارهای چند میلیارددلاری ردیابی حرکات آنلاین افراد، مشغول یافتن راههایی تازه برای رصد افراد هستند.
یکی از این کسب و کارها SXM Media است که شرکتی بزرگ و مالک «سیریوس ایکس ام»، «پاندورا» و «استیچررادیو» است.
این شرکت از نوعی ابزار شناسایی شنونده رونمایی کرده است. با کمک این ابزار میتوان بر حسب موسیقی که افراد گوش میکنند و پادکستهای مورد علاقهشان، تبلیغاتی را ارائه کرد. جزئیات این پروژه بسیار محدود است و فقط در بیانیه خبری آن اشاره شده که ابزار مذکور بر اساس رضایت کاربر فعال میشود.
در دنیای پلتفرمهای آنلاین «رضایت کاربر» به طور معمول متکی به موافقت وی با شرایط پیچیده، بیش از حد تهاجمی و مبتنی بر توافقنامه استفاده از سرویس است.
«ماریا برزا» یکی از مدیران ارشد اجرایی این شرکت، در مصاحبه ای در این باره گفته است: «این ابزار احتمالا ایمیلی را که افراد برای ورود به اپهایی مانند پاندورا استفاده میکنند همراه شناسههای دیگری که در دستگاه فرد وجود دارند به کار میگیرد تا محتوای شنیداری او را رصد کند.»
از این شناسهها برای ردیابی رفتارهای شنیداری فرد در دستگاههای وی استفاده میشود و در مرحله بعد یافتهها به تبلیغ کنندگان ارائه میشود. آنها نیز از شناسه مذکور برای ارائه تبلیغات مختلف مانند کنسرت، تی شرت و غیره استفاده میکنند.
منبع: مهر