پهلوانان در صدر انیمیشن‌های محبوب IMDb | دلیل امتیاز کاربران چه بود؟


پهلوانان در صدر انیمیشن‌های محبوب IMDb | دلیل امتیاز کاربران چه بود؟

در چند روز اخیر و طی اتفاقی عجیب، با رای کاربران ایرانی مجموعه پهلوانان در صدر انیمیشن‌های محبوب IMDb قرار گرفت. بانک جهانی اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها (IMDb) بخشی با عنوان برترین فیلم‌ها و سریال‌های جهان دارد که این عناوین برتر، با رای کاربران انتخاب می‌شود و فیلم‌ها و مجموعه‌های مختلف را در صدر 250 عنوان […]

بانک جهانی اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها (IMDb) بخشی با عنوان برترین فیلم‌ها و سریال‌های جهان دارد که این عناوین برتر، با رای کاربران انتخاب می‌شود و فیلم‌ها و مجموعه‌های مختلف را در صدر 250 عنوان برتر جهان قرار می‌دهد. البته این انتخاب‌ها از آنجایی که از سوی عموم کاربران با سلیقه‌های مختلف صورت می‌پذیرد، گاه با نظر کارشناسان و منتقدان حرفه‌ای عالم سینما تفاوت دارد و از این رو برخی عناوین مطرح جهانی را می‌توان نام برد که جایی در این فهرست بهترین‌ها ندارند و امتیازهای بسیار پایینی را از این سایت کسب کرده‌اند.

همچنین کاربران جهانی و نیز کابران کشورهای مختلف گاه در حرکاتی دست‌جمعی و هماهنگ، اقدام به دادن امتیاز کامل به یک فیلم یا مجموعه، یا دادن کمترین امتیاز ممکن به آن اثر می‌کنند تا حمایت یا انتقادشان را از آن اثر یا سازنده‌اش اعلام کنند.

از جمله این حرکات هماهنگ که نام یک مجموعه ایرانی را برای ساعاتی به صدر برترین مجموعه‌های IMDb برد، امتیاز کاربران فارسی‌زبان به انیمیشن پهلوانان بود.

انیمیشن پهلوانان به نویسندگی و کارگردانی سیاوش زرین‌آبادی و تهیه‌کنندگی علیرضا گلپایگانی، از مجموعه‌های پویانمایی تولید شده توسط مرکز پویانمایی صباست که نخستین بار اواخر سال 1386 روی آنتن تلویزیون رفت.

این مجموعه که حال‌وهوایی قدیمی دارد و آداب و رسوم پهلوانان کشور را برای مخاطبان کودک و نوجوان خود به تصویر می‌کشد، در فضای قرن هشتم هجری قمری در شهر خوارزم واقع در خراسان قدیم روایت می‌شود و صداپیشگان آشنایی چون علی‌همت مومیوند، تورج نصر، اکبر منانی و سیامک اطلسی در آن صداپیشگی کرده‌اند.

پهلوانان در صدر انیمیشن‌های محبوب IMDb | دلیل امتیاز کاربران چه بود؟

پهلوانان در صدر انیمیشن‌های محبوب IMDb | دلیل امتیاز کاربران چه بود؟

به نظر می‌رسد خبر تولید سری جدید این مجموعه برای پخش در نوروز 1401، دلیل توجه دوباره مخاطبان به این اثر و رای دادن به آن در سایت IMDb باشد.

در لحظه نگارش این مطلب، پهلوانان با تصاحب امتیاز 9.4 از 10 از بین 108.573 رای کاربران، در فهرست پرامتیازترین انیمیشن‌های دنیا قرار گرفته است. این در صورتی است که برای مثال جهت مقایسه، Rick and Morty، انیمیشن بسیار معروف جهانی که از سال 2013 در حال پخش است، از میان 457.364 رای کاربران، امتیاز 9.2 دارد.

همچنین کاربران ایرانی به شکرستان، دیگر مجموعه انیمیشنی مرکز صبا که حال‌وهوایی شبیه به پهلوانان دارد هم با 9030 رای، امتیاز 9.9 از 10 داده‌اند.

در حال حاضر IMDb به دلیل مشکوک دانستن رای گروهی کاربران به پهلوانان، این اثر را از فهرست 250 انیمیشن برتر خود حذف کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قرارداد امری تا 2027 تمدید شد