بستریان کرونایی در پایتخت 61 درصد افزایش داشته است/ افتتاح 22 هزار میلیارد تومان پروژه دهه فجر در استان تهران


بستریان کرونایی در پایتخت 61 درصد افزایش داشته است/ افتتاح 22 هزار میلیارد تومان پروژه دهه فجر در استان تهران

استاندار تهران با اشاره به رشد 78 درصدی تعداد مراجعین به مراکز درمانی استان تهران گفت: تصمیم نهایی در خصوص راهپیمایی 22 بهمن در جلسه روز شنبه ستاد ملی کرونا با حضور رئیس‌جمهور اتخاذ خواهد شد.

به گزارش مشرق، محسن منصوری استاندار تهران صبح امروز در نشست خبری دهه فجر اظهار کرد: ۱.۵ میلیون نفر از اتباع کشورهای خارجی امروز در استان تهران به عنوان مهاجرپذیرترین استان کشور، از خدمات ما استفاده می‌کنند و نگاه ما در این خصوص تهدید محور نیست.

وی گفت: رصد آمار و اطلاعات در خصوص بیماری کرونا از مهم‌ترین وظایف معاونت امنیتی و انتظامی است و از ابتدای سال بیش از ۸۴ جلسه ستاد کرونا استان تشکیل شده است.

استاندار تهران با بیان اینکه در دهه فجر امسال بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های متعدد افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: یک‌هزار و ١٩۴ پروژه دهه فجر در استان تهران بهره‌برداری می‌شود که ۴٧۴ پروژه اقتصادی هستند و در حوزه های صنعت، معدن و اشتغال اجرایی و عملیاتی می‌شوند. اعتباری بالغ بر ١٢ هزار ٧۶٧ مییلیارد تومان برای اجرای آنها در نظر گرفته شده است و برای ١۶ هزار و ۵٩٢ نفر با اجرای این طرح‌ها اشتغالزایی می‌شود.

منصوری با بیان اینکه در حوزه عمرانی اقدامات جدی آغاز شده است، ادامه داد: رویکرد ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام فعلی است و برخی پروژه‌ها، پروژه‌های چندین هزار میلیارد تومانی است که با منابع عمومی و دولتی قابل تکمیل نیست و بایستی منابع جدیدی خلق شود و امسال به دنبال تامین منابع از محل تهاتر نفت برای تکمیل برخی پروژه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان تهران ۴۶ شهرداری داریم بیان کرد: در ابتدای کار این دوره ۳۲ شهرداری با سرپرست اداره می‌شدند که امروز ۳۷ نفر به عنوان شهردار حکم قطعی دارند و ۷ نفر در حال طی پروسه اداری و قانونی هستند و ۲ نفر منتظر نظر شورای شهر هستیم.

استاندار تهران ادامه داد: مشکل دو حوزه ترافیک و آلودگی هوای تهران در کوتاه مدت قابل حل نیست و ما به دنبال ریل‌گذاری و تعیین مولفه‌های مربوطه هستیم.

منصوری تصریح کرد: در شهر تهران بیش از ۴ میلیون دستگاه خودرو پلاک تهران، نیم میلیون پلاک سایر استان‌ها و ۴.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت پلاک تهران داریم و مسئله ترافیک و آلودگی هوا کاملا به هم گره خورده است و در بودجه سال آینده منابع خوبی برای آلودگی هوا و نوسازی حمل و نقل عمومی دیده شده است.

وی اضافه کرد: ۷۰ درصد گردش اقتصاد کشور در استان تهران است که خود فرصت بزرگی است و گردش مالی بسیاری از مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی در تهران است و تعهد اشتغال استان تهران در سال ۱۴۰۰، ۹۶ هزار نفر بود که حدود ۲ مانده به پایان سال این آمار حدود ۱۰۴ دارد و بیش از ۹۹ هزار نفر است.

استاندار تهران بیان کرد: ۳۵۱ واحد راکد اقتصادی در استان تهران احیا شده‌اند و ۱۱۳۰ قرارداد منعقد شده بلاتکلیف در شهرک‌های صنعتی طی سال جاری تعیین تکلیف شده‌اند و ۱۴۰ هکتار از این اراضی آزادسازی و فسخ قرارداد شده‌اند و ۵۰۰ طرح راکد نیمه‌تمام نیز در دستور کار قرار گرفته است.

منصوری عنوان کرد: در انتصاب مدیران، فرمانداران و بخشداران جوانگرایی به عنوان اصل مهمی در نظر گرفته شده است و اکثر فرمانداران و مدیران جوان هستند و البته در ۲ یا ۳ مورد بنا به شرایط این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: رشد صنعت طی سال‌های اخیر در استان تهران نامتوازن بوده و ۴۸ لکه صنعتی در استان تهران وجود دارد که غیرنظام مند شکل گرفته‌اند و اما جمعیت حدود ۱۵ میلیون نفری تهران به صنعت نیاز دارد و البته محیط زیست در اولویت دارد.

استاندار تهران اضافه کرد: برای ساماندهی و نظام مندسازی ۴۸ لکه صنعتی استان تهران به هیات دولت درخواست داده شده است.

منصوری در خصوص مسائل مربوط به حاشیه شهر تهران و شهرستان‌های تهران، اظهار کرد: کارگروه خدمات اجتماعی شکل گرفته در شهر تهران و شهرستان‌ها از اولویت‌ها است و در تهران ۲۵ هزار معتاد متجاهر وجود دارد درحالی که ظرفیت نگهداری ما ۱۵ هزار نفر است.

وی تصریح کرد: در کمتر از یک ماه آینده این ظرفیت ۱۰ هزار نفری نگاهداری و درمان معتادین متجاهر در نقاط مختلف به بهره‌برداری می‌رسد و ما نباید انتظار داشته باشیم در کوتاه مدت یا در یک سال مسائل و معضلات اجتماعی در تهران برطرف شود.

استاندار تهران با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران، گفت: جلسات با مسوولان معاونت اجرایی رئیس جمهور و وزرای برگزار شده و زمان اولیه اعلام شده و غیرقطعی برای این سفر ایام فروردین و ماه مبارک رمضان است.

منصوری در خصوص موضوع کرونا، تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها مکلف به اجرای مصوبات هستند و مشکل اصلی در مراکز تجمعی است که موجب نشر شدید ویروس می‌شود و در نقاطی مثل مترو و بازار تهران این نکات باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز گذشته در قرارگاه عملیاتی کرونا در وزارت کشور بحث شد و باید برای کل کشور و یا شهرهای قرمز و نارنجی تصمیم واحد گرفته شود و مقرر شد برای روز شنبه و در جلسه ستاد ملی با حضور رئیس جمهور تصمیم نهایی اتخاذ شود.

استاندار تهران با بیان اینکه حوزه بوی نامطبوع تهران، مربوط به جنوب تهران و فرودگاه امام خمینی(ره) است، افزود: چند عامل همچون پساب فاضلاب جنوب و غرب تهران بوده که در این موضوع به دنبال احداث تصفیه‌خانه هستیم که جزو پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور خواهد بود.

منصوری اضافه کرد: بعضا روزانه ۷ هزار تن زباله و پسماند وارد آرادکوه می‌شود که تصمیم ما انتقال تدریجی این مجموعه است.

وی خاطرنشان کرد: من سعی می‌کنم برای پروژه‌ها زمان افتتاح اعلام نکنم و در خصوص پروژه مترو پرند مجری شهرداری تهران و شرکت عمران شهر جدید پرند است و مشکلی در مسیر اجرای پروژه وجود ندارد.

استاندار تهران در روزهای اخیر متاسفانه سویه امیکرون رشد و گسترش زیادی داشته است و تصمیم اول غیرحضوری بودن مدارس ابتدایی استان تهران تا یک هفته است که اگر رعایت مدنظر قرار نگیرد محدودیت‌های جدی تر اعمال خواهد شد.

منصوری در پایان عنوان کرد: تعداد مراجعین به مراکز درمانی استان تهران نسبت به هفته گذشته رشد ۷۸ درصد و میزان بستری رشد ۶۱ درصدی داشته است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق