«حرکت پویا» اتفاقی تازه در حوزه انیمیشن


«حرکت پویا» اتفاقی تازه در حوزه انیمیشن

تهران-ایرنا- نشریات تخصصی در ایران، کمتر شناخته می‌شوند اما همیشه مخاطبان خاص خود را دارند، «حرکت پویا»، نشریه تازه‌ای در حوزه انیمیشن است، که موضوعات ارزشمندی را در این حوزه پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، دوفصلنامه حرکت پویا، نشریه جدیدی در حوزه انیمیشن به شمار می‌آید که شماره نخست آن ویژه پاییز و زمستان ۱۴۰۰ به تازگی منتشر شده است.

در این شماره گفت و گو با محمدعلی صفورا، عضو هیئت علمی دانشکده انیمیشن دانشگاه تربیت مدرس و کارگردان، گفت و گو با مجیدرضا عیوضی، کارگردان انیمیشن بهشت، گفت و گو با صادق جوادی کارگردان انیمیشن پرمخاطب و پرافتخار روباه، یادبود زنده‌یاد اکبر عالمی، بنیان‌گذار انیمیشن ایران، به چاپ رسیده اند.

انیمیشن، دروازه‌ای برای گذر از منطق و محدودیت، داستان‌های پریان و حضور آنها در فیلم‌های مشهور انیمیشن جهان، انیمه‌های ژاپنی؛ مهندسی ذهن و تاثیر برناخودآگاه، جستاری در شکل‌دهی حالات بیانی کاراکتر در فیلم‌های انیمیشن، عناوین برخی بخش‌های این مجله تخصصی، را تشکیل می‌دهند.

معرفی کتاب انیمیشن و زندگی روزمره، از دریچه مطالعات فرهنگی و فضای انیمیشن از میکی تا وال ای، بخش‌های دیگر این مجله هستند و معرفی جشنواره‌های داخلی و خارجی پویانمایی نیز، بخش دیگری از این مجله را تشکیل می‌دهد.

دو فصلنامه حرکت پویا، با مدیر مسئولی فاطمه اسماعیلی دارابی و سردبیری محمدسجاد طاهری با همکاری دانشجویان دانشکده انیمیشن دانشگاه تربیت مدرس و به همت انجمن علمی دانشجویی این دانشکده منتشر شده است.

در بخش از یادداشت سردبیر این نشریه می‌خوانیم:
اولین دلیل حرکت به سمت هر هدف، حرکت به سمت ناداشته هاست، نتیجه این سفر گاهی شیرینی موفقیت و گاهی تلخی شکست است اما هر دو نتیجه، دستاوردی باارزش به کارنامه هر انسان اضافه می کنند، چون حرکت، معلمی است با آموختنی‌های بی‌پایان...

ما آمده‌ایم با حرکت پویا، برای رسیدن به مقصدی از دانش تخصصی و ارتقای مهارت‌مان، راهی نو بسازیم، مسیری که هر چه همراهان بیشتری داشته باشد، لذت یادگیری و شوق سفر را چند برابر می‌کند

صفحه آرایی این شماره را نیز لادن شاهوردیان، بر عهده داشته و ثمین بیجاد، محدثه شفیعی، مینا عسگری، سجاد فشخورانی، سنا کاظمی، مجتبی کریمی، مهدیه کاظمی‌زاده، ژامک مهدی، زینب ابراهیمیان، همکاران شماره نخست بوده‌اند.

شماره نخست حرکت پویا در ۷۳ صفحه به صورت مجازی منتشر شده است.

برای دانلود فایل این نشریه کلیک کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403