از نظر کسب درآمد فیلمساز حرفه ای سینما نیستم


از نظر کسب درآمد فیلمساز حرفه ای سینما نیستم

کارگردان برف آخر درباره فاصله هفت ساله میان فیلم اول و دوم خود گفت: اگر بخواهم از سینما گذران زندگی کنم باید به صورت مداوم فیلم بسازم. از زمانی که وارد سینما شدم می دانستم که شاید تنها پنج فیلم کارگردانی کنم.


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست رسانه ای فیلم برف آخر به کارگردانی امیرحسین عسگری پس از نمایش فیلم در برج میلاد برگزار شد.

در این نشست امیرحسین عسگری درباره شکل گیری ایده فیلمنامه گفت: محمدصالح علا داستانی دارد که مدت ها قبل آن را خواندم. این داستان همواره گوشه ذهنم بود تا این که تصمیم گرفتم فیلمنامه ای بر اساس آن بنویسیم.



وی ادامه داد: از حدود سه سال قبل فیلمنامه را داشتیم و برای تولید فیلم به دنبال لوکیشن مناسب بودیم. به همین خاطر بسیاری از مناطق کوهستانی را مورد بررسی قرار دادیم. مناطق مختلفی از زاگرس و البرز را گشتیم تا در نهایت منطقه کیاسر را مناسب دیدیم. گرچه همه فیلم در این منطقه فیلمبرداری نشد.


این کارگردان درباره انتخاب بازیگران برف آخر نیز اظهار داشت: با وجود این که به حضور بازیگران سلبریتی در فیلم هایم اعتقاد ندارم اما حضور امین حیایی نه تنها به عنوان نقش اول فیلم بسیار تاثیرگذار بود، بلکه کمک بزرگی هم به گروه و من در جایگاه کارگردان کرد. ساخت برف آخر چنان دشوار بود که می توان آن را به فعالیتی چریکی تشبیه کرد.


عسگری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره فاصله هفت ساله میان فیلم اول و دوم خود گفت: در این سال ها قرار بود پروژه ای بین المللی با مشارکت ترکیه و آلمان را کارگردانی کنم که به خاطر چالش های مالی امکان پذیر نشد. البته باید بگویم که من به لحاظ کسب درآمد، فیلمساز حرفه ای نیستم، چون اگر بخواهم از سینما گذران زندگی کنم باید به صورت مداوم فیلم بسازم. از زمانی که وارد سینما شدم می دانستم که شاید تنها پنج فیلم کارگردانی کنم.


حسن مصطفوی تهیه کننده برف آخر دیگر میهمان نشست رسانه ای برف آخر بود که درباره چگونگی حضور احسان علیخانی در این پروژه گفت: در ابتدا علیخانی پروانه فیلم را به عنوان تهیه کننده گرفته بود اما به خاطر درگیری کاری فشرده ترجیح داد این موقعیت را به من واگذار کند. او در نهایت به عنوان مشاور پروژه با ما همکاری کرد.


مصطفوی تاکید کرد: بر خلاف شایعات میان من و علیخانی هیچ اختلاف نظری وجود ندارد و عدم حضور او در برج میلاد هم به خاطر کسالت اوست.

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...